Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID25761

Citaat van: arjen850 op 22-12-2013 11:03:13
Citaat van: The Volvoboy op 22-12-2013 10:50:53
Citaat van: Hiker op 22-12-2013 10:37:53
Als ik dit zo lees vraag me stiekum af of er ook een D5 (185 pk) in mijn 426 dieseltje past........natuurlijk puur hypothetisch... :eusa_whistle:


Wel een super mooie klus, moest "even" bij lezen vanaf blz 43.......

Veel plezier met jou 426

Ik had van de week NickGR aan de telefoon en die vroeg zich precies hetzelfde af :eusa_whistle: :eusa_whistle:

;D

Hmm, dan moeten we ons daar maar eens in gaan verdiepen ;D

Graag.  :eusa_clap:

Marty__Mouse

#886
Thanks Hiker & Marrrcel!! Voorlopig roffelen we heerlijk door..  ;)

Maar wel een leuke uitdaging voor Arjan & Dirk om er eens een D5 blok in te lepelen.. Als zoiets tenminste uberhaupt gaat passen, want dat zal denk ik de grootste uitdaging zijn gok ik..

Over de Volvo weinig nieuws eigenlijk, die heeft z'n APK weer voor een jaar en momenteel ben ik aan het sparen voor nieuwe zomer bandjes en ook de bumpers moeten nog worden aangepakt. En ik wil nog een keer een dubbele uitlaat.. en en andere radio.. en en en en en..  ;D ;D Tja je blijft bezig met een hobby.. Maar het hoeft gelukkig ook niet allemaal in 1 keer  ;)

Wel hebben we wagenparkuitbreiding gekregen in de vorm van een autootje voor mijn vriendin. Haar werk was altijd dichtbij het station en dus ging ze met de trein maar vanaf volgende week heeft ze weer een nieuwe uitdaging en moet ze in de dorpen rondom onze woonplaats vrij breed inzetbaar zijn. Dus moesten we op zoek naar een 2e autootje.

Gezien de ervaringen met de Volvo wilde ik sowieso iets veiliger te werk gaan en garantie op het autootje hebben.
Daarnaast moet hij betrouwbaar zijn, veilig zijn en het liefst ook zuinig zijn, want 1 zuipert is genoeg  ;)


Mijn vriendin had haar zinnen gezet op een Fiat Pinda, jawel het eerste model.. "want die had ze vroeger ook en die was heel betrouwbaar" Meer geluk dan wijsheid gok ik, maar sowieso rijd je zo'n auto totall-los op een fietser dus dat ging hem sowieso niet worden..

Ik was er dus al snel uit dat het iets kleins Japans moest worden en het liefst een Toyota Yaris omdat die ook nog als een van de weinigen in zijn klasse destijds 4 sterren behaalde in de EuroNcap.
Ook Dirk nog even benaderd om te horen wat hij een verstandige keuze vindt, en met een Yaris doe je eigenlijk wel een goede keuze..  Maar die krengen zijn nog behoorlijk aan de prijs, al zijn ze van de eerste lichting (1999-2003), logisch natuurlijk want ze staan ook bekend om hun betrouwbaarheid.

We hebben er een aantal bekeken en bereden en waar mijn vriendin het niet zoveel uitmaakte of het een 3- of 5-deurs werd, wilde ik toch wel heel graag een 5-deurs (je weet maar nooit wanneer er kindjes komen).

Uiteindelijk vonden we in Doetinchem bij de Toyota dealer een mooie rooie met 150.000km ervaring. Gezien het feit dat mijn vriendin maximaal zo'n 10.000 km per jaar zal rijden kan die nog wel een jaar of 10 mee.. Want ik vond al genoeg Yarissen met standen van over de 250.000 km..
Bij de dealer hebben we een mooie prijs kunnen maken omdat we natuurlijk niets in te ruilen hadden. Dus aanstaande vrijdag gaan we de bolide ophalen..  ;D

- 5 deurs, zonder centrale portiervergrendeling en ramen zwengelen doen we met de hand  8)
- bijzonder genoeg, wèl met werkende airconditioning!
- strepentrekkend 1.0 blokje met maarliefst 68 PK (wanneer de airco uit staat dan, anders de helft gok ik)
- verschrikkelijk vrolijke bekleding waar ik gelukkig maar weinig naar hoef te kijken
- niet van die moderne fratsen van een CD speler of zelfs MP3's, maar een heuse radio met cassette speler  :o
  (Voor de jongeren onder ons; dat is zo'n ding: http://www.flevovideo.nl/images/cassettebandje.jpg)
- aflevering met een beurtje, verse APK, 6 maanden garantie en 12 maanden wegenwachtservice.

Best netjes dus en hopelijk de komende tijd redelijk onbezorgd rijden..

Uiteraard heb ik een fotootje van het kekke ding:


Voorlopig weinig plannen met het ding als was het alleen maar omdat vriendinlief dit niet wil hebben (maar het is natuurlijk ook haar auto..  ;D )
Wel gaan we morgen als het goed is even een setje winterbanden aanschaffen.

En t.z.t. wil ik graag in de volvo een dubbel DIN radio (waar ik me al volop op aan het oriënteren ben natuurlijk  :D) en dan komt mijn huidige radio met een half nieuw dahsboard in de Yaris.

Nu vanavond lekker Oud en Nieuw vieren en donderdag mijn eerste rijles voor E achter B!  :eusa_dance:

Alvast de beste wensen!!





When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Hahahaha, mooi omschreven !   :eusa_clap: ;D :eusa_clap: Heel veel plezier gewenst met de Yaris en ook jij en Margo een hele fijne avond en een bijzonder goed, mooi maar vooral gezond 2014 gewenst.

)()()sT

Prima autootje! Wij hebben er ook eentje, alleen een 3-deurs.
Dat ding doet het echt altijd en rijdt best oké. Ik vind de 1.0 wat onderbemeten maar ach, zo in de stad is het prima. Enige wens die wij hebben is (zoals jullie straks hebben) een 5-deurs exemplaar. Misschien in de nabije toekomst.

Fijne jaarwisseling alvast!

Marty__Mouse

Dank heren! Jullie uiteraard ook de beste wensen (en aan eenieder die hier meeleest)

Tja 1.0 is inderderdaad geen strepentrekker Joost, maar hij wordt voornamelijk hier in het dorp en de omliggende dorpen uitgelaten dus vermogen is verder toch niet nodig..  En de keren dat we er dan toch de snelweg mee op moeten houden we het er maar op dat ie dan zo lekker zuinig loopt..  ;D

Ik ben benieuwd, morgen gaan we hem ophalen en dan dit weekend er maar eens flink wat km's mee maken om te kijken of ie zich een beetje goed houdt.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Kom maar een bak koffie/thee halen hiero ;D ;D

ZC3rr0r

Citaat van: arjen850 op 22-12-2013 11:03:13
Citaat van: The Volvoboy op 22-12-2013 10:50:53
Citaat van: Hiker op 22-12-2013 10:37:53
Als ik dit zo lees vraag me stiekum af of er ook een D5 (185 pk) in mijn 426 dieseltje past........natuurlijk puur hypothetisch... :eusa_whistle:


Wel een super mooie klus, moest "even" bij lezen vanaf blz 43.......

Veel plezier met jou 426

Ik had van de week NickGR aan de telefoon en die vroeg zich precies hetzelfde af :eusa_whistle: :eusa_whistle:

;D

Hmm, dan moeten we ons daar maar eens in gaan verdiepen ;D

Als je het uitgedokterd hebt heb ik nog steeds een gestoord C70 project in m'n hoofd zitten :D :evil:

Marty__Mouse

De Toyota van Margo rijdt inmiddels al lekker rondjes hier in en om het dorp..

Vrijdagochtend hebben we de Yaris opgehaald bij de dealer in Doetinchem.
Die er voor Margo er overigens echt een klein feestje van maakte met de Yaris onder een grote deken die ze er zelf af mocht halen en een goodiebag met chocolaatjes en tegoedbonnen voor het e.e.a.
Dat omdat die verkoper meekreeg dat het haar eerste echte eigen autootje was en natuurlijk een stukje klantenbinding. Wel erg netjes bij een autootje van nog geen  € 3000,-.

Toen ik in 2001 en mijn nieuwe Saxo VTS overigens ook daarna in 2006 mijn nieuwe Citroen's C4 coupe bij de dealer kwam halen kon er bij de Saxo helemaal niets vanaf en bij de C4 een bosje bloemen met de mededeling "hij staat voor, veel plezier ermee!"

Dus dat doen ze bij Ten Have een heel stuk beter!

Maargoed, vrijdag dus het rode gevaar opgehaald en het hele weekend heb ik Margo niet meer gezien.. Die is alleen maar aan het rondcrossen geweest  ;D

Gister ben ik met haar meegereden naar Raalte (toch een dik uur rijden vanaf hier) en dat was voor mij de eerste lange afstand in de auto en ik moet eerlijk zeggen dat het me niet tegenviel.. Natuurlijk maakt het allemaal wat meer herrie dan de Volvo maar het rijdt heel volwassen.

En dankzij de cassettespeler in de Yaris kon ik zelfs mijn verzameling mixtapes uit de jaren '90 weer eens van zolder slepen.. Man, man wat luisterde ik vroeger naar een pestherrie zeg!  8)

Maargoed de Volvo, want dat is nu helemaal mijn auto en daar moet nog weer het een en ander mee/aan gebeuren.

Sowieso ben ik toe aan een setje nieuwe zomerbanden voor de Pegs want de 225/40-18 Vredesteins zijn achter tot op het canvas afgesleten door de Nivomats. Voorzijde is nog prima, maar om nu voor en achter met verschillende maten te gaan rijden zal de ABS vast niet fijn vinden en mooi is anders natuurlijk. Had al her en der rond gekeken en kwam toen bij de advertentie van StefanCJ terecht.
Even contact gezocht en ik kan zijn oude banden voor een mooi prijsje overnemen, dus dat is weer helemaal top geregeld! Dus dat is weer een zorg minder.

Dit weekend ook een stukje met de aanhanger rondgetokkeld om wat puin van de zolder naar de stort te brengen. En het viel me op dat met de aanhanger erachter de vering aan de voorzijde (rechtsvoor om precies te zijn) wat "knoept" Net of de veren zich even zetten of draaien, soort ploink geluid.
Nu hoor ik dat sowieso wel eens, maar met de aanhanger hoorde ik het vaker. Voornamelijk met drempels e.d.

Geen idee of het kwaad kan, maar vind het wel vreemd.

Nu bleek bij de APK dat de schokdempers voor niet helemaal fris meer zijn na 14,5 jaar en ik zit er over te denken om ze voor onze zomervakantie Noorwegen toch te vervangen. Lijkt me lullig als ze op vakantie op een slechter wegdek de geest geven..

Maar wat is wijsheid;
Gewoon een setje Monroe, Sachs of beter Koni o.i.d.?
De auto is geen bochtenridder en wordt dit met de Nivomats achter ook niet, dus voor de sportieve wegligging is het niet perse nodig. Het lijkt me ook gevaarlijk als de voorzijde snaarstrak is en de achterzijde er maar een beetje achteraan hobbelt..

Maar wat doe ik met de veren? Ik begreep dat verenstaal over het algemeen weinig te lijden heeft en het zijn al R veren die ik eronder heb, dus dat het iets lager is vind ik alleen maar mooi. Maar doe ik er door het lawaai wat de veren maken er dan alsnog verstandig aan om ze te vervangen?
Want dan zal ik natuurlijk uit moeten kijken voor een setje Apex of H&R o.i.d. wat de hele operatie toch weer een stuk duurder zal maken dan alleen de schokdempers.. Als het nodig is natuurlijk geen probleem, maar er zijn nog genoeg andere dingen waar ik m'n geld aan uit wil geven  ;)

Zo op het eerste gezicht denk ik zelf aan een setje Monroe of Sachs dempers:

http://www.mister-auto.nl/fl/schokdemper-vooras/monroe-11669_g900001_a03711669.html

http://www.mister-auto.nl/fl/schokdemper-vooras/sachs-553-058_g900001_a032553!058.html

Overigens valt het me op dat een setje gasdempers veel goedkoper zijn dan oliedempers, kan iemand me uitleggen waarom ik beter voor olie kan gaan of juist voor het goedkopere gas?

Goddomme wat een lang verhaal weer...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

marrrcel

Wat betreft de dempers: ik vind het progressieve karakter van een gasgevulde schokdemper prettiger dan een oliegevulde demper. Ik heb Bilstein B4 gekocht. http://www.ebay.de/itm/VOLVO-850-C70-I-S70-V70-I-KOMBI-2x-BILSTEIN-B4-Stossdaempfer-vorne-/390471563217?ssPageName=ADME:L:CORT:DE:1123. Ik heb er een paar honderd km ervaring mee en ik ben erover te spreken. Niet dat ik enige ervaring heb, behalve dan de Monroe Reflex die op Dirk zn 850 zitten.

Als je wilt, kan je een x komen proefrijden om die Bilsteins te ervaren. Ik heb originele R veren en Nivomats achter, dus vergelijkbaar met jouw V70, behalve dat het een 850R is.

Marty__Mouse

Citaat van: marrrcel op 06-01-2014 22:57:47
Wat betreft de dempers: ik vind het progressieve karakter van een gasgevulde schokdemper prettiger dan een oliegevulde demper. Ik heb Bilstein B4 gekocht. http://www.ebay.de/itm/VOLVO-850-C70-I-S70-V70-I-KOMBI-2x-BILSTEIN-B4-Stossdaempfer-vorne-/390471563217?ssPageName=ADME:L:CORT:DE:1123. Ik heb er een paar honderd km ervaring mee en ik ben erover te spreken. Niet dat ik enige ervaring heb, behalve dan de Monroe Reflex die op Dirk zn 850 zitten.

Als je wilt, kan je een x komen proefrijden om die Bilsteins te ervaren. Ik heb originele R veren en Nivomats achter, dus vergelijkbaar met jouw V70, behalve dat het een 850R is.

Ik houd je aanbod zeker in mijn hoofd Marcel, bedankt!!
Ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Wellicht dat ik de auto puur voor het mooie toch nog ietsje omlaag wil hebben zodra de andere (lees lagere) zomerbanden zijn gemonteerd. Maar dat moet ik dan eerst even zien.
De keuze voor gasdempers vind ik wel een logische en lees eigenlijk ook overal wel dat dat de betere keuze is.

Maar eens even goed verdiepen in wat ik precies wil..

Maar over banden gesproken, afgelopen zaterdag richting Utrecht gereden om bij Stefan (StefanCJ) zijn oude banden op te halen. Nou ja oude, ze zagen er nog perfect uit! 2 zo goed als nieuw en 2 die ook zeker nog 2 seizoenen meekunnen!

Daar ben ik dus erg blij mee! Zeker als je nagaat wat goede zomerbanden in 225/35-18 kosten  :eusa_dance:

Daarnaast had Stefan nog een goed ipd motorsteunrubber liggen welke ik mooi kan gebruiken zodra de oude aan vervanging toe is. En als klap op de vuurpijl kon ik ook nog zijn carbon-dashboard delen overnemen voor een zacht prijsje!

Helemaal blij mee! Ik heb de dashboarddelen direct schoongemaakt en die ga ik komend weekend ofzo maar eens rustig pas maken en monteren. Verder nog geen fotootjes geschoten, dat doe ik van de week nog wel even!

Maar Stefan, ook via deze weg nogmaals hartstikke bedankt! En daarnaast leuk kennismaken met je vriendin en kleine Casper. Ik blijf me verbazen dat hij 1 van de weinige kinderen is die NIET huilend bij me wegrende!  ;D

Oh en ook nog leuk nieuws: Vorige week mijn E achter B rijbewijs gehaald! Stelde allemaal niet zo heel veel voor, maar toch erg blij mee! Nu kan ik ook de grote aanhanger van de zaak gebruiken!  :eusa_dance:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

StefanCJ

Was erg gezellig Maarten, als jullie eens in Utrecht zijn ben je altijd welkom op de koffie.

Groetjes ;)

Marty__Mouse

#896
Dank Stefan! Daar kom ik vast nog een keer op terug, was gezellig!  ;)

Deze week voor de verandering veel op de weg gezeten in plaat van op kantoor dus wat minder forumtijd  :evil:
Maar dat is alleen maar goed, want het bedrijf moet natuurlijk wel blijven draaien...

Maargoed afgelopen weekend heb ik me eens lekker bezig gehouden met de dashboard delen die ik van Stefan heb overgenomen.

Eerst maar eens de middenconsole verwijderd, wat overigens een relatief makkelijk klusje is, paar schroefjes een beetje frotten en tadaah..



Omdat de middenconsole van Stefan voorzien is van een achterbankverwarmingsknop en het relais daarvan en ik geen idee heb of dat ging passen. En ik ook niet zeker wist of het een CANBUS auto was waar de boel uitkwam heb ik het "hout" maar even losgeschroeft, het zijn tenslotte maar 6 of 8 schroefjes en dan heb je het hele ding uitelkaar.



Ook had ik nu mooi de tijd om de barst in de console door het openslaande klepje even mooi te lijmen..
(met dank aan Dirk voor de tip van de geweldige Loctite lijm..)



En met dezelfde lijm heb ik ook meteen een kiertje van het nieuwe dasboarddeel dicht gelijmd en gefixeerd met een paar lijmklemmen.



Omdat het plaatje rond de radio niet het hele dashboarddeel is maar puur een frontje wat eroverheen valt heb ik met de watervaste stif het oude "hout" rondom de eventueel zichtbare randen eerst zoveel mogelijk zwart gekleurd, zodat het niet direct opvalt dat er iets achter het nieuw te plakken "carbon" zit.
Hierna heb ik dezelfde megalijm gebruikt om het carbonplaatje over het originele deel heen te plakken en ook dit weer goed gefixeerd met een paar lijmklemmen.



En toen de boel weer opgebouwd.



Met als resultaat:




Nu zijn er nog 2 dingen waar ik me een beetje aan stoor:
- Het bakje onder de radio, maar er komt hopelijk dit jaar nog een dubbel DIN radio, dus dan is dat weg.
- Het muntenbakje wat ik in kleur had gespoten, dat ziet er zo niet uit.. Dus als we nog een keer een originele tegenkomen dan pikken we die in. Of ik spuit deze zwart, dat kan ik ook nog overwegen..

Maargoed, al met al ben ik er best tevreden over! Het is natuurlijk wel aftermarket spul, maar voor de prijs waarvoor ik het van Stefan mocht overnemen kon ik het niet laten liggen!

En voor de time-being voldoet het prima.. Dan kom ik vast nog wel een keer een mooie Alu-set tegen voor weinig..!  ;D

Overigens had ik begrepen dat Stefan een automaat had en ik heb zoals te zien een handbak. Maar het dashboarddeel past perfect! In tegenstelling tot wat ik dacht zit hier dus geen verschil in! Wellicht handig om te weten voor de mensen die op de markt zijn voor een ander dashboardsetje.


Maar nu heb ik dit dus nog over:






Een middenconsole en dashboardkastklepje, met zoals gezegd een extra knop voor de stoelverwarming en een relais. En in het "hout" van de middenconsole helaas een paar gaten omdat een vorige eigenaar het nodig vond om hier midden op een of andere houder te monteren.

Wie kan ik hier blij mee maken? Het ligt mij in de weg, dus je mag het zo komen ophalen!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..


StefanCJ


volvobug

Is dat nou goudkleurig, dat muntenbakje? Bling bling  8).
Maar netjes gedaan zo, Maarten!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.