Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marty__Mouse

@Koen & Arnold
Parkeersensoren heb ik wel over na zitten denken maar uiteindelijk wil ik ook een achteruitrijdcamera monteren zodra er een nieuwe autoradio komt.
Dus dat scheelt me een hoop gehannes met parkeersensoren aansluiten e.d.  :D

Overigens wordt de hele achterbumper gespoten Arnold. Dus we kunnen onze auto's nog wel uit elkaar houden hoor!  ;D

@Arjan
Ik heb ook de piepschuimenbinnenbalk en de aluminium binnenbalk erbij. Die had even losgemaakt voor het uitdeuken. Maar ik denk dat ik de boel vóór het spuiten weer in elkaar zet zodat je niet met een mooi gespoten bumper zo zit te prutsen. Of kan dat niet en moet ik de boel pas na het spuiten weer monteren?

Weet iemand overigens hoe het zit met de nu iets dikkere zijkant door het repareren van de scheur? Gaat dit gewoon passen of moet ik zorgen dat de rand weer dunner wordt?

Tot slot ben ik nog op zoek naar een foto van een compleet gespoten xc achterbumper op een v70.. Alleen op een 850 en die zijn dan niet geheel in kleur. Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn maar kan er geen foto's van vinden.. Dus als iemand een fotootje heeft houd ik me aanbevolen!  :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

hertogjan6

ohjaa beetje laat ...  :eusa_shifty: goed werk! ben benieuwd naar het resultaat!! 8)



zelf spuiten van bijde bumpers:

2x kleurlak: ±€15,00 p/s
1a2x 2K blanke: ±€15,00,/ p-s
e.v.t
1a2x Primer ±5,00  a 10,00

voordelen: loopt je niet hoog in de kosten! en is af en toe met een beetje handigheid net zo mooi..

nadelen: heb er ruimte voor ..warme schuur maar vooral niet buiten met dit weer anders slaat het wit uit.. en het voor behandelen kost je tijd ;)
Citeer(in totaal toch zeker 100 uur staan schuren  :o 8) )

na de montage: ben je donders blij met het resultaat! 8) ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Marty__Mouse

Hahaha... Dat is een typefout van mij...  Bedoelde 10 uur... Dat vond ik al lang genoeg! Na 100 uur schuren blijft er denk ik niets meer over.. 😁

Maar zelf spuiten durf ik niet aan. Dat laat ik liever doen door een professional, ben bang dat ik het zelf anders verpest..

Maar thanx voor de tips! 😊
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

#918
Citaat van: Marty__Mouse op 21-02-2014 08:25:49

Maar zelf spuiten durf ik niet aan.


[nette interpretatiemodus aan]
Niet liegen  :eusa_naughty: Maarten, dat durf jij best !!! http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1403797.html#msg1403797  ;D

Wordt een net bumpertje. Zelf zoveel mogelijk doen geeft uiteindelijk een meer voldaan gevoel.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Ik zit net even naar je reparatie te kijken van de achterbumper, je zegt zelf dat het vrij dik is geworden. Ik weet niet wat je voor materiaal hebt gebruikt maar ik vraag me af waarom je het gaas matje niet hebt versmolten met de bumper. Insmelten en daarna een strip van een oude bumper er overheen "lassen" is stukken sterker.

Wel top dat je het lekker zelf doet :eusa_clap: :eusa_clap:

Dit is een R voorbumper met vers ingesmolten gaas


En hier met een laag bumper eigen materiaal er over heen
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dbs1

Citaat van: Marty__Mouse op 20-02-2014 23:53:48
Weet iemand overigens hoe het zit met de nu iets dikkere zijkant door het repareren van de scheur? Gaat dit gewoon passen of moet ik zorgen dat de rand weer dunner wordt?

Tot slot ben ik nog op zoek naar een foto van een compleet gespoten xc achterbumper op een v70.. Alleen op een 850 en die zijn dan niet geheel in kleur. Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn maar kan er geen foto's van vinden.. Dus als iemand een fotootje heeft houd ik me aanbevolen!  :)

Via deze link kom je bij een blog met weliswaar niet volledig gespoten bumpers, maar misschien voldoende voor een indicatie. Daarnaast ook nog de montage perikelen.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

fbm

Ook al lekker bezig met bumpers!  :eusa_clap:


Citaat van: Dirk342 op 07-02-2014 17:56:11
beperk je eigen voorwerk tot het schuren en strak maken van de bumpert en laat de rest over aan een fatsoenlijke spuitert dan komt het allemaal wel weer goed.

Het plamuren heb ik ook aan de spuiter overgelaten, zou echt balen als daar wat niet goed gaat en dat het loskomt of scheurt.
Natuurlijk is een hoop zelf te doen, maar in sommige gevallen heeft de spuiter er juist meer werk aan en wordt het duurder als hij jouw werk over moet doen. ;)

Maar ik weet natuurlijk niet hoe goed jij bent.  ;)

Marty__Mouse

Nou Ruud, bij nader inzien was het vorige spuitwerk ook niet geweldig hoor.. en ben vooral bang voor de lastige hoekjes e.d.  ;D
Dus laat het maar al te graag aan de professional over..  ;)

Zou inderdaad zonde van alle moeite zijn als ik zelf het spuitwerk zou verknallen..

En ook plamuren is werk voor de expert idd fbm ;)

@dbs, had de bumpers van Arnie inderdaad gezien.. Daar heb ik ook een heel klein beetje het idee van geleend.. Net als van Arjan850 natuurlijk!  8)

@Cornelis, ik heb jouw methode ook gevolgd hoor.. Zag het in jouw blog en vond het een goed idee met een rvs matje. Heb alleen wat grover gaas gebruikt wat ik zo voor handen had. Maar het idee is hetzelfde. Heb alleen nog extra kunststof er overheen laten smelten en omdat de scheur aan de bovenzijde zat is de rand aan de bovenkant naar onderen toe nu wat dikker op de plek van reparatie.Maar zolang de rand van de bumper niet specifiek in het plaatwerk van de auto hoeft te vallen kom ik daar denk ik wel mee weg..  :eusa_pray:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Arnie82

Spuiten is een precies werkje en ook de gebruikte lakken in combinatie met elkaar is een ambachtelijk iets... Soms bestaat er ook zoiets als "verkeerde zuinigheid" ;)

Verstandig om dat deel uit te laten besteden... Het voorbereiden zoals schuren ed. is prima zelf te doen mits je natuurlijk je verstand gebruikt. Let wel dat als je de gehele bumper spuiten wilt, je de structuur uit de zwarte delen helemaal weg moet hebben.

Je gaat juist meer oneffenheden zien zodra het gespoten is dan je zal denken.

Trouwens... Volgens mij zit er nog wel een beetje ruimte aan de binnenzijde van de bumper...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marty__Mouse

#924
Je hebt qua spuiten helemaal gelijk hoor Arnold, het risico van mislukken wil ik zelf eigenlijk helemaal niet lopen en laat ik liever aan de professional over  ;)

Gaat vast goedkomen, sowieso goed om te horen dat ik qua dikte van de rand waarschijnlijk wel ga wegkomen.. Als ik zo de plaatjes bekijk van de V70 zonder achterbumper dan lijk ik inderdaad naar beneden toe wel ruimte genoeg te hebben qua dikte van de bumperrand..

Inmiddels heb ik na de achterbumper ook de voorbumper al een heel eind klaar. Nog even een paar uur schuren op alle lastige hoekjes en dan maar eens op zoek naar een goede spuiter hier in de buurt.
En natuurlijk de nodige kapjes en roosters bestellen die ik nodig heb..  :)

Voorbumper ligt er nu zo bij:





Al een flink verschil met toen ik hem ophaalde..

Daarnaast ook eindelijk maar eens de tijd genomen om de banden die ik van Stefan heb overgenomen op de velgen te laten zetten. Dus nu rijd ik eindelijk met de juiste maat op de 18" velgen. De 2 banden in de "verkeerde" maat die verder nog prima zijn heb ik inmiddels te koop staan.. Iemand interesse?  ;D



Ziet er toch meteen heel anders uit. Denk alleen wel dat de auto over een poosje misschien toch maar eens een beetje lager moet..  :evil: :evil: Overigens vond ik het wel bijzonder dat er maarliefst 3 bar (!) in de banden moest volgens de bandenspecialist.. Kan iemand dat beamen? Lijkt me zoveel...  ???




Maargoed, met de verse banden vandaag maar eens Duitsland in geweest om te kijken of de auto nog stotterde boven de 230km/u. Dirk had de elektrodeafstand van de bougies iets krapper gesteld, maar tot nu toe met de winterbanden nog niet kunnen testen.
Vandaag dus maar eens flink het gas ingetrapt..
Tot 240km/u geen enkel vuiltje aan de lucht, behalve dan dat ik ineens de motorkap aan de rechterkant zag flapperen!!
Meteen gas los natuurlijk en omdat ik toch moest tanken bij het tankstation de motorkap weer terug in het slot geduwd.
Maar op de terugweg boven de 170km/u floept ie aan de rechterkant toch weer open. Dus maar rustig verder gereden en op de volgende parkeerplaats weer dichtgeduwd.

Nu sluit de rechterkant (van voren gezien) toch al niet zo makkelijk en deze blijft ook altijd hangen als ik de motorkap open maak. Maar het valt me op dat ik de rechterkant als ie in het slot zit met een beetje kracht zo kan los wippen. Dit lukt me aan de linkerkant niet.

Is nu het slot kapot of kan ik hem stellen? De sluiting zit rechts wel een fractie lager dan links viel me al op. Dus wellicht dat ik het em morgen iets hoger kan zetten.
Maar misschien dat iemand deze ervaring ook heeft gehad en weet of het slot niet gewoon kapot is.. Dan moet ik even opzoek naar een andere sluiting namelijk..

Voorlopig in elk geval maar even niet boven de 150 rijden..  8)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Gisteravond nog weer een uurtje of 4-5 staan schuren en de binnenbalk weer teruggebouwd in de achterbumper.
Ik denk dat ik de bumpers wel glad genoeg heb zo. Dus nu maar eens wat spuiters langs voor een mooi prijsje..  :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Bumpers hangen nu even te rusten na al dat geschuur..  ;D



Ik zit alleen nog even met het volgende:



Het witte kunststof ophangpunt in de zowel de voor als achter bumper zijn gescheurd en achter zijn er zelfs stukjes kunststof verdwenen. Dit is hoogstwaarschijnlijk kapot gegaan met de demontage van de bumper.

Nu heb ik - neem ik aan - dezelfde kunststof ophangpunten ook op de huidige bumper zitten, dus deze zou ik eventueel kunnen hergebruiken toch? Of is het risico op breken van de huidige ophangpunten erg groot? Hoe hebben jullie (degenen die ook een andere bumper hebben gemonteerd) dit opgelost? Nieuwe ophangpunten of de oude hergebruikt?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Die witte kunststof ophangpunten kun je gewoon overzetten, heb ik ook gedaan ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 07-03-2014 10:43:54
Die witte kunststof ophangpunten kun je gewoon overzetten, heb ik ook gedaan ;)

Kijk precies het antwoord waar ik op hoopte  ;D

Dank je Koen!

Ga ik nu de dealer maar eens bellen voor de roosters en het XC bumper kapje..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.