Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Thanks heren!!

Tja dat muntenbakje is nu wel een doorn in het oog Ruud.. Staat op de nominatie om iets mee te doen.. Komt vast goed.. ;D

Nu voorzichtig een beetje aan het rondkijken voor een R bumper.. Vind ik toch wel een hele mooie toevoeging..
Hoewel ik de XC bumpers van Arnie ook prachtig vind staan.. Dus als ik daar een mooie aanbieding van tegenkom... Wie weet...  :D :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Marty__Mouse op 28-01-2014 15:16:13
Tja dat muntenbakje is nu wel een doorn in het oog Ruud.. Staat op de nominatie om iets mee te doen.. Komt vast goed.. ;D

Nieuw kost je de kop niet hoor! Wel even goed kijken of je geen misbaksel te pakken hebt. De eerste die ik kreeg heb ik weer bij de dealer ingeleverd: paste voor geen meter. De volgende was wel goed.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Marty__Mouse

Citaat van: blastaway op 28-01-2014 15:33:03
Super mooi hoor!
Nu eerst een nieuwe broek? :-P

Haha... Best goed plan, want met dit weer redelijk aan de frisse kant met die gaten..  ;D ;D

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 28-01-2014 16:21:26
Citaat van: Marty__Mouse op 28-01-2014 15:16:13

Nieuw kost je de kop niet hoor! Wel even goed kijken of je geen misbaksel te pakken hebt. De eerste die ik kreeg heb ik weer bij de dealer ingeleverd: paste voor geen meter. De volgende was wel goed.

Ja klopt! Dit is al de 2e die erin zit! De originele was kapot dus ik had een nieuwe gekocht, die gespoten omdat dat met het houten interieur er niet eens zo heel slecht uitzag.. Maar nu met het nep carbon is het toch wat minder...  ;)
Binnenkort maar eens op de sloperij zoeken..

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Yes, het heeft even geduurd maar ik heb een R bumper gevonden..

Het ding is in erbarmelijke staat, dat wel..  :o ;D

Er werd mee geadverteerd in de juiste kleur, dus ik had heel even de hoop dat het een kwestie was van oude eraf en deze erop.. Maar al snel begreep ik dat op z'n zachtst gezegd "de staat ietwat te wensen overlaat"..  ;D

Maar de prijs was er ook naar, en daarbij de kans dat ik een R bumper in de juiste kleur in goede staat vind is natuurlijk enorm klein.. Dus spuiten moest ik hem hoogstwaarschijnlijk sowieso..

Inmiddels ligt het ding in de schuur te wachten tot ik er tijd voor heb, maar dit is em:

Het zijn puur oppervlakkige schades met wat krasjes, kale plekken en heel veel steenslag. Maar de bumper is verder niet gebarsten of kapot.

Het enige wat wel kapot is is de kunststof ophangbeugel(?) aan de binnenzijde.

Maar kan iemand me vertellen of dit witte stuk kunststof hetzelfde is als bij mijn originele bumper? Dan kan ik dat natuurlijk gewoon omzetten.

Ik zag in een post van Volvoboy (thanx Koen!) al de nummers voor te te bestellen roosters staan, dus dat komt wel goed. Maar wie weet hoe het zit met de mistlampen? Kan ik de originele beugels wel gebruiken of moet ik hiervoor andere beugels aanschaffen, speciaal voor een R-bumper?

Zit alleen nog even te twijfelen of ik hem zelf zal spuiten of niet.. Wil het voorwerk zoals schuren en in de spuitprimer zetten wel zoveel mogelijk zelf doen, maar het zou zonde zijn als ik uiteindelijk toch de boel moet laten spuiten als ik het verpest  :-\ ;)

Iemand enig idee wat het alleen spuiten ongeveer zal kosten? En wat zou het kosten als ik hem helemaal laat doen, dus ook het strak maken?

MrCain

Het inderdaad één met "een beetje werk"  ;D maar als hij niet gescheurd is oid is er zekers wat moois van te maken!
Volgens mij (maar weet dit niet 100% zeker...) is die witte steun het zelfde.

Schuren kan je altijd zelf doen => daar gaat het meeste tijd en dus geld in zitten als je het laat doen. Probeer met zo fijn mogelijk schuur papier te schuren om zo schuur krassen te voorkomen. Tip: zet m zelf nou niet in de spuit plamuur: dit kan de spuiter het beste doen ;) hij gebruikt een grondlaag die bij de lak soort hoort (of spuit nat op nat) => heb het zelf ook al eens gedaan maar de grondlaag die ik had gebruikt ging reageren met de lak waardoor alles los kwam en rare plekken in de lak kwamen....dus kon weer opnieuw beginnen :eusa_wall:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Die plastic steunen zijn hetzelfde en de bevestiging van de mistlampen ook, dus die kun je allemaal zo overzetten. Net wat Mccain zegt, doe jezelf een plezier en beperk je eigen voorwerk tot het schuren en strak maken van de bumpert en laat de rest over aan een fatsoenlijke spuitert dan komt het allemaal wel weer goed.

The Volvoboy

Nice! Succes met opknappen, ben benieuwd naar het resultaat :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Steunen van de mistlampen zijn het zelfde alleen bij de R bumper zit er onderaan een haaks hoekje wat met een boutje aan de steun zit en weer op de bumper geplaatst wordt.

Het haakse hoekje / steuntje is nummer 14 op de afbeelding, Voor de rest is de steun dus gelijk.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sander Swinkels

Deze bumper ziet er nog goed uit als je de mijne zag.. ;-)

Ik ben voor mijn bumper rond de €400,- kwijt voor het volgende:
- deuk eruit föhnen / naar buiten duwen;
- 1 scheur van 6 cm kunststof lassen;
- 4 of 5 scheurtjes van 3 cm (niet door en door gescheurd) lassen;
- gaatjes nummerplaathouder dichtlassen;
- strak maken, schuren, spuiten in kleur..

Valt wel mee op zich denk ik..

Nieuwe roosters kosten €52,- zonder korting..
Mistlampen kun je inderdaad gebruiken.. Ik heb een set nieuwe besteld.. €75,- ongeveer..
En ik heb een kentekensticker laten maken ipv een plaat voor erop.. Aangezien ik dat mooier vind.. Mag officieel niet, maar goed, dat is maar zien of ik daar ooit voor bekeurd wordt..
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

The Volvoboy

Ik was €250 kwijt voor deuken uitföhnen, krassen plamuren, schuren en spuiten.
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km

Marty__Mouse

Dank voor alle tips! Gaat dus allemaal wel goed komen.

Overigens ga ik wel proberen om de bumper(s) zelf helemaal strak te maken. Sowieso vind ik het leuk om te doen en daarbij kan het me een aardig bedragje schelen als ik ze alleen hoef laten te spuiten..  :D

Inmiddels heb ik het over bumperS omdat ik ook een XC achterbumper op de kop heb weten te tikken..

Uiteindelijk wil ik nog een keer een dubbelen uitlaat en ik vind de XC bumper daarnaast ook nog erg fraai, vandaar dat ik die graag op de auto wil hebben.
Een forumlid bood er een met wat werk tegen een erg aantrekkelijke prijs aan dus ik heb de gok maar genomen en het ding opgehaald.

Er zat een barstje in, wat krasjes en een paar kleine deukjes. Het barstje heb ik opgevuld met kunststof en de deukjes heb ik zo goed mogelijk proberen eruit te halen door met de verfbrander de boel flink warm te stoken en het geheel wat te vervormen.

Naar mijn bescheiden mening is het redelijk gelukt en als de boel gespoten is en gemonteerd vallen de kleine dingetjes toch een heel stuk minder op  ;D

Maargoed zonder foto's komen we nergens:

Zo kwam ie binnen:

De alu binnenbalk verwijderd:

Het barstje weggeknipt om de spanning weg te halen zodat er een gaatje ontstaat wat weer makkelijk te vullen is met een RVS matje aan de achterzijde:

Vervolgens alles zo goed mogelijk geschuurd van grof naar fijn (in totaal toch zeker 100 uur staan schuren  :o 8) )

Op de foto's is het niet heel goed te zien maar de bumper voelt echt heerlijk zacht aan..  ;D

Het enige is dat de plek die ik heb gerepareerd vrij dik is geworden aan de binnenzijde.
Kan iemand mij vertellen of dit een probleem is bij de montage van de bumper? Ik weet niet of de rand van de bumper ergens in moet vallen aan de zijkant? Anders past dit waarschijnlijk niet meer omdat het nogal wat dikker is geworden..:

Vanavond maar eens beginnen met het schuren en klaarmaken van de voorbumper..
En dan met een paar weken als alles klaar is de hele handel richting de spuiter..  :eusa_dance:

The Volvoboy

Netjes hoor, goed bezig! :D Niet meteen overwegen om parkeersensoren te monteren? :P

Arnie82

Lekker bezig met bumpers zie ik... ;)

Ik neem aan dat je bij de XC bumper de zwarte delen in (zilver) kleur laat meenemen? Anders gaat hij wel weer erg op de mijne lijken en ik ben graag uniek. :P

Ik zou trouwens even over de tip van Koen nadenken... piepers zijn niet zo duur, erg handig en je hebt nu alles toch in de vingers.

Succes met klussen!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

arjen850

Heb je de binnenbalk van de xc bumper ook? Die is namelijk anders als de binnenbumper van jezelf.