Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Citaat van: Martijn84 op 11-11-2013 12:24:27
Mooie job! Je V70 heeft de zelfde kleur als mijn S70 had, prachtige auto!
Voor lampjes enz kun je ook kijken op www.dx.com (wel paar weken levertijd maar kost nix)

Thanx! Deal Extreme heb ik in het verleden ook wel eens wat spulletjes besteld.. Maargoed, nu via Ebay en WardenJP kon ik de handel ook voor weinig krijgen..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Ik was al bezig geweest met de LEDjes in het dashboard. De klokkenwinkel was al gereed maar van een aantal schakelaars moest ik ze nog vervangen en daarnaast moest de aircobedieningsunit ook nog onder handen genomen worden.

Afgelopen weekend maar weer even de handen uit de mouwen gestoken..

Bij de meeste schakelaars zitten de lampjes van achter gemonteerd, maar bij een aantal zitten de lampjes juist vanaf de zijkant gemonteerd. De LED hebben wel een brede stralingshoek maar bij de schakelaars die vanaf de zijkant worden belicht zie je dat toch wel heel goed..

Hier kun je goed zien dat de lampjes van de schakelaars van de dimmer en de mistachterlicht toch (veel) minder fel zijn dan de andere lampjes.


Ik bedacht me dat ik dan maar moest zien dat ik de LEDjes zelf iets kantel.
Als je heel voorzichtig een stukje van de behuizing weghaalt kan je het LEDje zelf iets kantelen.
(Wel eerst kijken hoe het LEDje gemonteerd moet zitten in de schakelaar qua + en - zodat je ook weet naar welke kant je het LEDje moet buigen)

Dit zijn de LEDjes origineel:


En na het voorzichtig weghalen van een stukje behuizing kan je de LEDjes mooi ombuigen:


En dan zien de lampjes van de schakelaars er ineens veel netter uit:


Dat gedeelte was dus geslaagd.. Hoewel ik uiteindelijk wel 2 LEDjes gemold heb met het buigen, dus een paar extra bestellen kan geen kwaad..

Overigens heb ik wel gemerkt dat het ene T3 LEDje niet het andere is.. Zo zit er in de voetjes nog weleens ietsje verschil waardoor de ene heel makkelijk te monteren is terwijl de andere bijna niet in de originele fitting te proppen valt..

Maargoed, toen verder met de aircobedieningsunit, hier de originele lampjes eerst uitgehaald en toen viel me meteen op dat de lampjes vrij lang waren en dat ze in de unit nog door een extra randje gestoken worden en daar dus licht geven. De LEDjes die ik heb hadden echter een veel lagere sokkel dus die zouden vooral het binnenwerk van de unit verlichten.. Wordt dus niet wat..

Dus voorzichtig weer de lampjes en de LEDjes gemold en de LEDjes op de sokkeltjes/voetjes van de originele lampjes gemonteerd:




Op de originele lampjes zaten een soort blauwe condoompjes die voor de groenige kleur zorgen. Deze heb ik ook over de LEDjes heen getrokken om de blauwige kleur van het dashboard ook hier weer terug te krijgen.
Toen de boel weer in elkaar geschroefd en geconstateerd dat het toch niet helemaal is wat ik hoopte.. Ondanks dat de LEDjes in de 4 originele lampjes wel redelijk homogeen verlichten mis ik nog een beetje bovenin, hoewel ik wel moet zeggen dat het in het echt veel minder is dan op de foto.


Daar moet ik dus nog een keer iets op verzinnen, maar heel erg stoort het me niet moet ik toegeven.

Tot slot heb ik ook nog de lampjes van de stoelverwarming veranderd in LEDjes, maar deze moet ik ook nog even bijbuigen net als bij de schakelaars, want deze geven maar een heel klein beetje licht nu.. Of misschien dat ik er een gewoon LEDje in soldeer. Dat is uiteindelijk ook de bedoeling van de raamschakelaars, daar wil ik alle groene LEDjes vervangen door blauwe.

Weer lekker geknutseld in elk geval!

Verder ben ik nog even met de remklauwen en blokken bezig geweest die ik van Stefan heb overgenomen. Ik heb ze eens goed schoongemaakt om ze uiteindelijk met Hammerite een zilvergrijze kleur te verven. Dat laatste moet ik nog doen, maar de klauwen en brackets zijn weer redelijk schoon.



Nu valt het ook goed op dat er een zwarte en een grijze klauw zijn, dus even mooi dezelfde kleur maken en dan is dat ook weer netjes.

Wel zat ik een klein barstje in 1 van de remblokjes:


Nu is het maar een klein barstje, maar het lijkt me toch beter om deze blokken niet meer te gebruiken, wat jullie?
Wel jammer want de blokken zijn nog als nieuw.. Het barstje was overigens ook nauwelijks te zien toen de boel nog niet schoongemaakt was, dus dit had Stefan ook niet kunnen weten..  ;)

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

StefanCJ

Hmm ... Stom van die blokken, is me ook niet opgevallen. Als je ze niet meer kan gebruiken regelen we wel wat met elkaar, wel zo netjes.

pwberg

Citaat van: StefanCJ op 19-11-2013 16:07:08
Hmm ... Stom van die blokken, is me ook niet opgevallen. Als je ze niet meer kan gebruiken regelen we wel wat met elkaar, wel zo netjes.

Netjes Stefan, ondanks

CiteerHet barstje was overigens ook nauwelijks te zien toen de boel nog niet schoongemaakt was, dus dit had Stefan ook niet kunnen weten..  Wink

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Marty__Mouse

#874
Citaat van: StefanCJ op 19-11-2013 16:07:08
Hmm ... Stom van die blokken, is me ook niet opgevallen. Als je ze niet meer kan gebruiken regelen we wel wat met elkaar, wel zo netjes.

Vind ik heel joviaal van je Stefan, maar dit had jij natuurlijk ook niet kunnen weten..
En je hebt al water bij de wijn gedaan, weet je nog?  ;)

Dus ik koop gewoon een setje andere blokken en dan ben ik als nog voor een mooie prijs helemaal klaar.. ;D
Ik wilde alleen even zekerheid of het inderdaad niet handig is om de blokken toch te gebruiken.. Maar kan ze beter in de kliko gooien, is het goedkoopste onderdeel van de hele remmerij  ;D
Maar tof dat je het aanbiedt!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

-D©©©L-

Persoonlijk zou ik er niet veel moeite mee hebben om er mee te rijden en remmen

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

MrCain

Dat scheurtje valt wel mee hoor! Moet je mijn blokken maar eens zien :eusa_whistle:
En dat remt ook nog steeds fantastisch!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Zou er niet zo bang voor zijn Maarten, maar voel jij je beter met nieuwe remblokken erop, gewoon doen dan !

Marty__Mouse

Met al die geruststellende reacties, moet ik ze misschien toch maar gewoon gebruiken die blokken..
Ik zat ook te denken, in het ergste geval knapt het ene blokje wellicht kapot, maar dan merk je dat ook meteen bij het remmen natuurlijk..

Dus schilderen maar en monteren die handel..  ;)

Maar eerst nog ff aan het hobbieen met de laatste paar LEDjes en de APK eerdaags maar eens regelen :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse



Afgelopen dinsdagochtend even met het monster richting Nijmegen gereden om met Dirk even de APK te doen.
Zoals verwacht was er geen vuiltje aan de lucht en stonden we binnen het half uur weer buiten met een vers APK papiertje!

Keurmeester was lovend over de algehele staat van de auto wat natuurlijk altijd fijn is om te horen.
Wel begonnen de remslangen voor iets slechter te worden, maar laten die nu volgende maand met nieuwe schijven en blokken en de hele benden ook meteen vervangen worden!  :D
Verder begonnen de voorste schokdempers iets te roesten, maar die kunnen nog wel een paar jaar mee. Maar toch, begin dit jaar heb ik de nivomats vervangen dus dan doe ik aankomend jaar de voorste dempers ook maar eens. Hebben we alles weer voor elkaar.

Eenmaal terug in Nijmegen heeft Dirk nog even een oliewissel uitgevoerd want het nieuwe blokje heeft alweer 5000 km dienst gedaan.
Dus dat kan ook weer een jaartje mee.

En tot slot heeft Dirk nog even de electrode-afstand van de bougies bijgesteld naar 0,6mm, dit was een tip van de jongens van Fasttech omdat de auto op zeer hoge snelheid wat wil stotteren. Dit heb ik met de huidige winterbanden nog niet kunnen testen want die mogen maar max. 210kmu, maar dat kunnen we straks met de nieuwe zomerbandjes in februari/maart mooi uittesten.  ;D

Was dus een lekker dagje zonder tegenvallers, ook wel eens fijn! Dirk bedankt maar weer!  :eusa_clap:

Overigens op de heenweg op de A50 nog mooi gespeeld met een nieuwe BMW 6 Gran Coupé, maar dat zal ik wel in het daarvoor bestemde topic vertellen..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

marrrcel

Altijd lekker een frisse APK zonder tegenvallers. Dat heb jij inmiddels ruimschoots verdiend na alle zorg, liefde en €€€€ die in de V70 zijn gegaan.

Hiker

Als ik dit zo lees vraag me stiekum af of er ook een D5 (185 pk) in mijn 426 dieseltje past........natuurlijk puur hypothetisch... :eusa_whistle:


Wel een super mooie klus, moest "even" bij lezen vanaf blz 43.......

Veel plezier met jou 426
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

The Volvoboy

Citaat van: Hiker op 22-12-2013 10:37:53
Als ik dit zo lees vraag me stiekum af of er ook een D5 (185 pk) in mijn 426 dieseltje past........natuurlijk puur hypothetisch... :eusa_whistle:


Wel een super mooie klus, moest "even" bij lezen vanaf blz 43.......

Veel plezier met jou 426

Ik had van de week NickGR aan de telefoon en die vroeg zich precies hetzelfde af :eusa_whistle: :eusa_whistle:

;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjen850

Citaat van: The Volvoboy op 22-12-2013 10:50:53
Citaat van: Hiker op 22-12-2013 10:37:53
Als ik dit zo lees vraag me stiekum af of er ook een D5 (185 pk) in mijn 426 dieseltje past........natuurlijk puur hypothetisch... :eusa_whistle:


Wel een super mooie klus, moest "even" bij lezen vanaf blz 43.......

Veel plezier met jou 426

Ik had van de week NickGR aan de telefoon en die vroeg zich precies hetzelfde af :eusa_whistle: :eusa_whistle:

;D

Hmm, dan moeten we ons daar maar eens in gaan verdiepen ;D