Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Misschien moet je de stekker van de controller eens goed inspecteren, kan een pennetje krom zijn ofzoiets waardoor de ABS gaat lopen muiten?

Groet,
The Demon.

UserID6342

UserID6342

Citaat van: The Demon op 15-09-2013 17:57:39
Misschien moet je de stekker van de controller eens goed inspecteren, kan een pennetje krom zijn ofzoiets waardoor de ABS gaat lopen muiten?

Groet,
The Demon.
Is goed want hebben we gisteren nog naar gekeken toen de controller bij ons binnen kwam en we 'm weer gemonteerd hebben.

Sbv

Ik zat nog aan een draad naar een sensor te denken, maar dan zou je wel een fout uit kunnen lezen. Fout opwekken en dan niet van contact afzetten en uitlezen?

Bij een kromme pen in stekker zelfde lijkt me

The Demon

Hmmmm, draadbreukje ergens of toch een controller die niet helemaal jofel is ondanks de vakkundige reparatie?
Jullie hebben vast nog wel een goede liggen, even uitwisselen en kijken of het dan nog mis gaat.

Groet,
The Demon.

Sbv

Helaas canbus dus niet zo uitwisselbaar met een andere

UserID6342

En dat is nu net het probleem :(  We kunnen wel een andere controller vinden, maar voor zover mijn kennis strekt is deze idd niet zo maar uitwisselbaar door dat %%#%^^ canbus gedoe.  Draadbreuk zou ik na kunnen meten natuurlijk.  Spreek wel binnenkort met Maarten af om die kabels eens goed te checken.  En dan met name LV want daar grijpt de ABS in namelijk.

scania164

Bij canbus kun je wel uitwisselen. ...maar je moet het toekennen...hoe dat bij volvo zit weet ik niet. .

UserID6342

Idem, je kunt er gerust een andere controller opschroeven maar die zal de dealer software matig moeten bevestigen dat die akkoord is voor het systeem.  Zonder die bevestiging niĆ«nte ABS / Snelheidsindicator / CC etc....  Dus dat kreng is gewoon niet zo uitwisselbaar.

KIM

UserID6342

Citaat van: KIM op 15-09-2013 18:51:07
Is een van de inputsignalen van ABS systemen.
Ik neem aan remlichtschakelaar Kornelis ?  Leg eens nader uit aub ?  Kan die zo niet helemaal vatten want ik dacht namelijk dat die alleen de remlichten in- / uitschakelde...

KIM

Ik moet even het schema van Volvo er bij pakken, want deze uitspraak is gebaseerd op ABS in het algemeen.
Kan ook zijn dat het gaat om ESP systemen, maar er wordt gebruik gemaakt van dit signaal om te herkennen dat het rempedaal daadwerkelijk bediend wordt. Wat de regeleenheid er verder mee doet, kan ik je niet vertellen.

Boemeltje

Arnie82

Lekker bezig hoor! :eusa_clap:

Mooi dat er nu een gezond blok inhangt, ben je al bij Fasttech geweest?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

UserID6342

Citaat van: KIM op 15-09-2013 21:26:34
Ik moet even het schema van Volvo er bij pakken, want deze uitspraak is gebaseerd op ABS in het algemeen.
Kan ook zijn dat het gaat om ESP systemen, maar er wordt gebruik gemaakt van dit signaal om te herkennen dat het rempedaal daadwerkelijk bediend wordt. Wat de regeleenheid er verder mee doet, kan ik je niet vertellen.
Is het niet zo dat de Brake Pedal Position Sensor (dus degene die op de rembekrachtiger zit) deze functie heeft ipv de remlichtschakelaar ?  Ik weet dit namelijk ook niet zeker..... :(  Lastig zoeken zo...