Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Vorige week de remschijven en blokken weer vervangen voor nieuw. Inmiddels een paar honderd km verder remt het allemaal tot nu toe zonder trillen.. Dus hopen dat het zo blijft... Ik heb de remmen niet speciaal ingeremd maar let wel op hoe ik rem.. Dus zodra de auto zo goed als stilstaat rem los en niet te ver doorremmen.

En aangezien de remmen nu dus niet meer trillen kan het niet anders dan dat de remschijven gewoon krom waren!

Al was het garantieverhaal nog een hele heisa... "Oude" remmerij (nog geen 1400km oud) teruggestuurd en op de dag van ontvangst door leverancier binnen een uur al een negatief garantierapport met het verhaal dat de remschijven binnen de gestelde toleranties waren. Wel typisch dat er per remschijf en voor de blokken elk een afzonderlijk rapport geschreven met exact dezelfde tekst "afwijking tussen de 0.045 en 0.035 terwijl tot 0.05 is toegestaan..."

Direct technische dienst daar gebeld die me af wilde wimpelen met het verhaal dat alle remschijven in het beginsel krom zouden zijn.. En dat geen enkele schijf hetzelfde is.. Op mijn vraag hoe het dan kan dat de remschijven die ik teruggestuurd heb dan toevallig exact dezelfde (getolereerde) afwijking hebben kon meneer mij geen antwoord geven.. Sowieso vond ik het al typisch dat er dus kennelijk binnen maximaal 1-2 uur na ontvangst van de schijven al een conclusie van een meting kan worden geschreven, maargoed het zou natuurlijk kunnen dat ze toevallig de dag begonnen met mijn schijven te controleren.
Maar voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.. Daarnaast het feit dat de problemen nu met de nieuwe schijven en blokken weg zijn is voor mij een reden dat de schijven gewoon krom waren: punt!
Na nog de opmerkingen van de technische man aldaar dat het ook de remklauwen of wielnaven zouden kunnen zijn heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik toch wel heel graag iemand wilde spreken die een second opinion kon doen.
Daarop kreeg ik de vertegenwoordiger aan de telefoon die ongetwijfeld in het systeem kon nazien dat wij zakelijk op jaarbasis best wel heel veel zaken doen met hen en die besloot niet eens een second opinion te doen maar gewoon de hele handel te crediteren om enige ergernis voor te zijn.. Iets wat ik uiteraard erg waardeer! En ondanks dat ik het nog steeds niet eens ben met de afkeur van de garantie, want alles wijst op de kromme schijven is het nu wel netjes afgehandeld en dat is het belangrijkst..

Overigens heb ik de schijven even goed bekeken die eraf kwamen en er was wel duidelijk een soort rand te zien in het midden van de schijf, net alsof er alleen op het binnenste van de schijf werd geremd; dat was wat donkerder van kleur (iets blauwig) terwijl de bovenste rand gewoon zilverkleurig was.

Ik heb getracht het op foto te krijgen:

Op de laatste foto zie je best duidelijk de verkleuring halverwege de schijf.
Geen idee wat het veroorzaakt, maar volgens mij heeft het wel iets met de problemen te maken gehad..

Maargoed inmiddels zelf de nieuwe remmerij gemonteerd, ging me best goed af.. Gelukkig wat whatsapp ondersteuning gehad van Dirk voor de vraagstukken die ik bleef houden (thanx Dirk) en alles zit er weer netjes onder!

Na het vervangen nog zeker 2 uur aan het kloten geweest om de stadslichtjes "eventjes" te vervangen.
Door de zeer ongelukkig geplaatste LPI computer moest ik ofwel de computer verwijderen wat me helemaal een rotwerk leek ofwel de koplamp eruit sleutelen. Dus de koplamp er maar uit gehaald, echt tijd voor een setje ring-ratelsleutels!!

Ik heb de stadslichten nu vervangen voor een nieuw type LED wat ik tegenkwam..:

Geven wel weer een flinke lichtopbrengst alleen volgens mij wel wat blauwer dan de toegezegde 6000K, dus of ze definitief blijven daar ben ik nog niet overuit  ;D

Wat blijft het toch een heerlijke auto om te zien!!  8) 8)

Het volgende project zijn de winterbanden! Ik heb een setjes Canisto's overgenomen (17" 7,5J) en heb deze de laatste paar weken zo goed mogelijk opgeknapt.

** Ik heb er overigens nog 1 over waar een scheurtje in zit voor de liefhebber, mag weg tegen e.a.b.**

Maar hier moeten straks dus de winterbandjes op komen.. Zit hier even te kijken maar kom meerdere maten tegen:

225/45/17 - 215/45/17 - 205/45/17

Welke is nu de beste maat voor de 17" velg?
Of is er nog een betere maat waarin meer keuze is en waarvan de banden dus goedkoper zijn?

Tips zijn wederom welkom!!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

StefanCJ

Ik had 215 45 17 onder de s70. Anders even via internet een omrekentabel opzoeken zodat je het percentage afwijking tov de originele band hebt.

Sbv

op de S70 rijden wij met 205-45-17. 215-45-17 kan ook maar iets meer kans op aanlopen

UserID6342

Netjes gedaan Maarten en idd is garantie hebben 1 ding, maar garantie krijgen is weer een heel ander verhaal.  Wat een dom gel*l overigens van die verkopende partij :(.

215 / 45 / 17 kan, maar 215 / 40 /17 ook, dan heb je absoluut geen kas op aanlopen van de band.

V70R^2

Ben wel benieuwd naar die LED stadslichten, heb je een foto van het licht kunnen maken?

Wij rijden met 225-45-17", heb je gelijk een km-teller zonder afwijking en een beschermrand die netjes op een 7,5j brede velg zit.. Enkel deze maat omdat de band die ik wilde niet leverbaar was in 215-40. Loopt overigens niet aan op een niet verlaagde auto.

215-40 of 205-45 is de meest gekozen band, blijft de OEM maat + omtrek.

innocenti

op een 7J velg zou ik 205/45/17 als winterband monteren. Echter heb je een 7,5j brede velg. Mogelijk is dan 215 een betere keuze.

Wat je jezelf af moet vragen: is er een kans dat je met sneeuwkettingen gaat rijden? Of is het alleen in NL. Met sneeuwkettingen zou ik 215/45 of 225/45 sterk afraden. Volgens mij loopt dan alles kapot.

leons850

Citaat van: innocenti op 27-10-2014 12:47:52
op een 7J velg zou ik 205/45/17 als winterband monteren. Echter heb je een 7,5j brede velg. Mogelijk is dan 215 een betere keuze.

Wat je jezelf af moet vragen: is er een kans dat je met sneeuwkettingen gaat rijden? Of is het alleen in NL. Met sneeuwkettingen zou ik 215/45 of 225/45 sterk afraden. Volgens mij loopt dan alles kapot.

Ben wel benieuwd of iemand dat met een fwd heeft geprobeerd.
Ik ga misschien ook op wintersport met de s70 en die gaat op 215/45/R17 op 7.5J velgen (met spacers van 5mm) die kant op.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Marty__Mouse

Ik heb nog geen foto's gemaakt van het nieuwe stadslicht, dat zal ik binnenkort nog even doen.

Bedank voor alle reacties! Daar kan ik wel meer richting de bandenboer..  ;D
Overigens rijd ik zelf nooit met sneeuwkettingen, veel verder dan Nederland en een klein stukje over de grens kom ik in de winter meestal niet  ;)

Gezien de breedte van de velg denk ik dan dat ik met 215 het beste uit ben. Dan is alleen nog de vraag of het 40 of 45 hoog wordt.
Zal me eens laten informeren!

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Citaat van: V70R^2 op 27-10-2014 12:10:21
Ben wel benieuwd naar die LED stadslichten, heb je een foto van het licht kunnen maken?

Gister in de schemering heb ik even wat fotootjes geschoten.

Zoals altijd komt het op de foto niet zo uit zoals het in het echt is, maar voor m'n smaak zijn de stadslichtjes net even wat te blauw t.o.v. het xenonlicht.
Maar de LED's in m'n mistlampen vind ik weer net niet blayw genoeg, dus het heft elkaar redelijk op...  ;D ;D ;D

Het is echt een heel gekloot om die koplamp eruit te krijgen met die gascomputer, dus voor dat ik de LED alsnog ga vervangen ga ik eerst een setje ringratels scoren!  ;)

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Jurijn R

Probeer eens Led-lampen voor mistlichten. Is niet zo fel klaar als deze die je hebt maar erg blauw.
Heb ze ook op de S60

Marty__Mouse

Citaat van: Jurijn R op 29-10-2014 23:54:15
Probeer eens Led-lampen voor mistlichten. Is niet zo fel klaar als deze die je hebt maar erg blauw.
Heb ze ook op de S60

Hahaha... Er zitten al lang LED lampen in.. Dat is nou juist het "probleem".
Deze 11 Watt (!) LED's zijn net even wat "geler" van kleur dan de 6000K die ze zouden moeten zijn.
Maargoed wel lekker aan de prijs, dus ik laat ze maar even zitten voorlopig..
En ze zijn - zeker voor LED lampen - wel lekker fel!

V70geRwin

je hebt voor de hoeklampen/knipperlampen ook dual leds die wit zijn als er niet geknipperd hoeft te worden en oranje bij knipper (dual led). Dit kan dan weer icm de USA fittingen.

Mijn lampen zijn nu nog allemaal analoog  ;) maar heb de fittingen al liggen.

Ik vind het er wel knap uitzien en je blijft altijd klooien met de kleurtemperaturen. Fabrikanten nemen dit niet altijd even nauw, zie de zoektochten van eenieder op dit forum om passende leds bij xenon te krijgen.

ps, waar heb je die leds voor het mistlicht vandaan?

Marty__Mouse

Citaat van: V70geRwin op 30-10-2014 11:43:56
je hebt voor de hoeklampen/knipperlampen ook dual leds die wit zijn als er niet geknipperd hoeft te worden en oranje bij knipper (dual led). Dit kan dan weer icm de USA fittingen.

Mijn lampen zijn nu nog allemaal analoog  ;) maar heb de fittingen al liggen.

Ik vind het er wel knap uitzien en je blijft altijd klooien met de kleurtemperaturen. Fabrikanten nemen dit niet altijd even nauw, zie de zoektochten van eenieder op dit forum om passende leds bij xenon te krijgen.

ps, waar heb je die leds voor het mistlicht vandaan?

Ik weet het, Innocenti had/heeft die LED's in zijn knipperlichten toch?
Ook wel een leuke optie, maar ik vind juist het oranje licht erg mooi  ;D

En wat betreft de kleuren is het inderdaad een leuke zoektocht, ik ben met de 2e set mistlampen bezig in LED (oude set was 9 Watt, staat ook ergens hier in m'n blog, was beter van kleur). En de stadslichtjes heb ik denk ik al wel 3x vervangen...  Die sneuvelen met enige regelmaat, ook de duurdere van Pilot.

Al mijn LED's komen inmiddels via Ebay, lekker goedkoop en veel keuze.  :)

Misschien dat ik anders toch maar een setje andere LED's in de mistlampen zet (weer die 9 Watters, daar was ik wel tevreden over) en dan deze hier weer verkoop ofzo..

innocenti

Citaat van: Marty__Mouse op 30-10-2014 11:59:56
Ik weet het, Innocenti had/heeft die LED's in zijn knipperlichten toch?
Yep. Nog steeds. Alleen voor de APK haal ik ze er altijd uit omdat mijn keurmeester de witte lichten te fel vindt.  ;)

Doe mij een PB als je de nieuwe LED stadslichten verpatst.