850R's 850R

Gestart door 850 R, 13-08-2012 20:33:44

Vorige topic - Volgende topic

850 R

ik zat net weer even de archieven door te bladeren, en kwam het rapport tegen van de kapotte turbo.
toch echt niet gezond wat een beetje olietekort kan doen  :o
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

850 R

een updateje, ik heb ondertussen al een redelijk tijdje terug een 2e interieur overgenomen van ThuurC. het enige punt hierbij was, dat dit een interieur was voor een 855R, en ik natuurlijk een 854R heb. dus de achterbank past niet.

ook heb ik nu natuurlijk het setje wat eruit komt ( het moet nog omgewisseld worden ) over. dus wat doe ik met de overige stoelen? het is te zeldzaam om maar weer weg te doen, mocht ik het ooit weer nodig hebben, kan ik tenminste weer direct aan een setje komen, en in de tussentijd had ik ook een kamerbank nodig. er moeten nog frames gelast worden om alles netjes in de goede positie vast te zetten, maar zie hier het idee, en hoe het er nu bijstaat:

nou was er nog iets, er zat in de bestuurdersstoel een vlek, die ik echt met geen mogelijkheid weg kon krijgen, heb alles geprobeerd: interieur cleaner, leerschuim, en allerlei van dat soort troep. toen kreeg ik een advies van een collega van mn stage bij de volvo. die had dus een spul gebruikt om alles schoon te maken, en daarna mee onder de douche om af te spoelen. dit zou perfect werken volgens hem. geloof het of niet, dit spul was vanish oxy action, oordeel zelf maar:
van

naar

gewoon een schepje in een bakkie water doen, en met de spons flink wrijven ( let wel dat je het alcantara niet schuurt door te hard te duwen ). daarna nam ik het mee onder de douche om alles goed door te spoelen. schrik niet, als het beige alcantara nat is, word het een soort kotsgroen, dit trekt vanzelf weer bij als het afdroogd. laat het langzaam opdrogen, leg het niet over de verwarming, want dan droogt alles uit en gaat het leer scheuren. maar het werkt echt perfect.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

cornelis-b

Evan dit is echt humor, met een Volvo stoel onder de does. OK het werkt maar zie mezelf nog niet in die positie ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850 R

foutje, stoelhoes, niet de hele stoel

zou wat zijn idd, zou het douchen wel comfortabeler maken ;)  :eusa_dance:

V70geRwin

Die deurpanelen ernaast  :eusa_clap:  ;D

850 R

Citaat van: V70geRwin op 14-03-2014 08:14:09
Die deurpanelen ernaast  :eusa_clap:  ;D
haha ja daar leun je heerlijk tegenaan, was echt meteen weer heel herkenbaar gevoel, heb 15 jaar lang een paar keer per week heerlijk op de achterbank gelegen leunend tegen het deurpaneel op eagles en pink floyd. toen dit net in mijn kamer stond en weer tegen dat paneel aanleunde zo, weer heerlijk gevoel :)

850 R

een updateje over de andere auto, de Nissan Note van mijn ouders.
ik weet het, niet eens in de buurt van een roffel, maar de update zelf is wel leuk dus ik deel het toch maar.
het stuurwiel ziet eruit alsof de vorige eigenaar hem wel lekker vond smaken  :eusa_doh:
dus aangezien ik toch veel met bekleden wil oefenen, en onze leren huiskamerstoelen vervangen waren en er dus leer over was, ging ik hem maar bekleden.

ik ben begonnen met sleufjes maken waar de leernaden naar binnen vouwen:

daarna met ductape het leer er zo strak mogelijk overheen plakken, en de plek van de gleuf markeren:

dit heb ik voor alle 4 de stukken gedaan, en daarna alle lappen met het zichtbare deel op elkaar op de zwarte lijn aan elkaar vastgenaaid:

hierdoor kreeg ik een mooie hoes die strak om het stuur heen zit, en de overige naden precies in de gleufjes vallen:

close up van de naad:

nu moet ik nog kromme naalden, lijm, en sterke draad halen, dan kan ik ergens volgende week denk ik weer verder!

elianmars

Mooi, hoor! Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet.

EricL

Goed bezig  :eusa_clap:!

The Volvoboy

Had t al gezien, maar erg nice! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

850 R

thanks guys, t moeilijke deel moet nog komen, maar als dat lukt dan wil ik het gaan proberen op het stuur van de R, en als ook dat lukt wil ik het wel meer gaan doen ( bijvoorbeeld ook normale 850 stuurwielen converteren naar R en t5-R stuurwielen )

glenfiddich1983

Respect hoor!

Lijkt mij echt een hartstikke lastige klus, zo'n stuur naaien ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

850 R

ik heb een laptop met touchscreen, en een tijdje terug was mijn broer er op gaan zitten, waardoor de digitizer ( glasplaat voor je beeldscherm ) in 10000 stukjes brak. na een lang verhaal eindelijk een vervangend onderdeel, dus kon ik hem lekker vervangen. maar omdat hij toch uit elkaar moest kon ik meteen een ideetje toepassen wat ik al heel lang van plan was:

een tijdje terug kwam ik er toevallig achter, als je het bovenste deel van het nieuwe model naafkapje van het onderste deel splijt, het chroom blijft plakken en je een doorzichtig volvo logo overhoud:

nou was het mijn idee om dit achterop de laptop in te bouwen, dus dat begint met het pijnlijke werk van een gat boren achterin de klep:

daarna plakken we het doorzichtige logo met epoxy vast in het deksel:

nu dus de grote truc, een beeldscherm is eigenlijk niets meer dan een lichtplaat met een soort pixel ''filter'' die dus door die lichtplaat oplicht, maar die lichtplaat werkt dus 2 kanten op, de achterkant licht ook op, waar je niets van ziet omdat die klep ervoor zit, maar wat gebeurt er nou als je een gat maakt in die klep met een doorzichtig logo erin, dan licht dat logo op, net als bij apple!

sorry voor de wazige foto, maar ik heb nu dus een laptop met verlicht volvo logo :D

hertogjan6

hahaah hoe makkelijk kan het wezen  :eusa_clap: geweldige how to!  ;D  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Ik blijf het gaaf vinden 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km