850R's 850R

Gestart door 850 R, 13-08-2012 20:33:44

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Briljant, gaaf gedaan!

hendrik32

cornelis-b

Gaaf Eef een super leuke update :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

daanium

Ik heb zojuist alle 12 de pagina's gelezen, wat een leuk verhaal!
Keep up the good work!!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

ThuurC

Goed bezig man! Superblog om te volgen, zo creatief en onbevangen als je te werk gaat  8)
Hopelijk zien we de R ook weer snel op de weg.

850 R

thanks guys

Citaat van: hertogjan6 op 28-05-2014 21:03:00
hahaah hoe makkelijk kan het wezen  :eusa_clap: geweldige how to!  ;D  8)
er zit nog wel een gemeen dingetje in, het splijten van het kapje, in het midden zit geen lijm dus blijft het chroom op het logo plakken, de eerste keer proberen dit weg te halen heb ik het hele embleem mee gemold en moest dus een nieuwe halen, in de achterkant gaten geboord en er lijm in gegoten en toen kwam het wel mee los. maar voor iedereen die dit evt gaat proberen adviseer ik wel om meer dan 1 naafkapje te halen

Citaat van: ThuurC op 29-05-2014 00:07:52
Goed bezig man! Superblog om te volgen, zo creatief en onbevangen als je te werk gaat  8)
Hopelijk zien we de R ook weer snel op de weg.
thanks man, gaat alleen helaas nog wel een paar jaar duren, maar intussen toch dingetjes aanpakken en binnenkort een revisie doen, word ook leuk :)
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

850 R

hier is ie dan, de update waar jullie natuurlijk allemaal met smacht op zaten te wachten: het stuurwiel van de nissan note is af!
ik begon met de leren hoes die ik laatst had gemaakt eromheen te leggen en een kant in het midden te markeren en knippen.

daarna vouwde ik de andere kant tegen de versgesneden rand aan om deze ook te markeren en af te knippen ( het netjes recht markeren om een evenwijdige ''gap'' over te houden is overigens extreem lastig )

na ze dan tegen elkaar aan te vouwen ziet het er zo uit:

toen heb ik een sateprikker aan een marker vastgetaped om een evenwijdige rand af te tekenen, en daarna op die rand de afstanden te markeren

en dan begint het echte K*Twerk, het stikken. er zijn een heleboel verschillende manieren om dit te doen, de meest voorkomende is door aan beide kanten een naad te stikken en deze bovenlangs met elkaar te verbinden, dan krijg je zon bekend ruitjespatroon. ik heb ervoor gekozen een enkele draad als verbinding te gebruiken, parallel bovenlangs, en schuin overstekend onderlangs. dit is wel een moeilijkere variant. het is namelijk meer werk en het is moeilijker om mooi af te werken, toch koos ik deze omdat ik het wil leren en deze gewoon de mooiste vind.

WAT EEN WERK!!!!! ben echt iets van 4 tot 5 uur totaal aan het stikken geweest, tuurlijk na meer ervaring zal het vanzelf sneller gaan maar alsnog. dan wel een paar uur later........ KLAAR!

ja ik moet nog de stiftresten een beetje verwijderen maar dat komt nog wel.

ik vind het als eerste poging zeer geslaagd. er zijn een paar dingetjes waar ik niet 100% tevreden over ben, maar overal gezien ben ik er heel blij mee. wel heel veel werk en ook vrij moeilijk.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

Vulk

Misschien is het een idee om daar jouw vak van te maken? :o

cornelis-b

Netjes gedaan Eef, ik zou er het geduld niet voor hebben :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Volvoboy

Wauw! Wist natuurlijk dat je druk bezig was, eindresultaat is echt heel netjes geworden!!! Knap gedaan man! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

volvobug

Mooi man, kan dat zeer waarderen, onder het motto: "eerst zelf proberen, uitbesteden kan altijd nog".  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Schitterend!  :eusa_clap:

henry classic v70

Ik kan me geheel aansluiten bij de vorige forummers, super gedaan :eusa_clap: :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4