850R's 850R

Gestart door 850 R, 13-08-2012 20:33:44

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Citaat van: )()()sT op 14-12-2014 10:47:36
Citaat van: widebody op 14-12-2014 10:31:34
Succes!!

Mooi dat deze weer in oude eer en glorie word gebracht. En misschien nog wel beter dan de originele staat ;D.

Arme nixan, Nixan Note?  Mag die wel zoveel trekken???

Caravantrekker.nl: trekgewicht 1000 kilo  :eusa_silenced: ;D

Succes met de klus, mooi werk!!

850 R

jaa maar je heb modellen waar dezelfde motor in ligt die wel dit gewicht mocht trekken, dus had alleen uitgemaakt qua kogeldruk maar aangezien de auto eigenlijk te lang was voor de aanhangeren dus te ver naar voren stak, had dat denk ik achter praktisch geen enkele auto gemogen dus von het wel best zo
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

grijzev70tdi

Ach je kent het spreekwoord vast wel, vaak bu-j te bange
Grolsch, het klinkt al lekkerder

850 R

en vandaag was het zo ver: het blok ging eruit. had het eigenlijk 2 weken geleden al willen doen, maar de auto stond toen buiten op het veldje volledig ingesneeuwd. ik heb het nog geprobeerd door hem met een andere auto weg te trekken alleen de hoek die hij moest maken was te scherp waardoor alleen de achterwielen richting de muur geschoven werden. daar hield ik dus maar snel mee op. vorige week had ik geen tijd dus dan vandaag maar.
deze keer sleutelde ik wel in mn uppie, maar had toch binnen een uurtje de motor met subframe op de grond staan.
heb 4 bokjes onder het subframe gezet, de auto erop laten zakken, de bouten losgedraaid, en de auto weer omhoog gedaan:

daarna met de takel het blok onder spanning gezet, de bouten losgehaald en de motor omhoog getild, alleen omdat de arm zo hoog kwam kon ik hem niet meer verrijden, aangezien de arm in de motorruimte stak, dus heb ik het subframe maar eronder vandaan gesleept ( wat een zwaar ***** ding ).

daarna een rolkarretje eronder gezet en weer laten zakken

zeer geslaagde dag zo en zeer tevreden, maar man, wat ziet dat er lelijk uit, die auto zo achterlijk hoog op zijn voorpoten nu de motor er niet meer in ligt, deed me eerlijk gezegd meer aan de blubberbak denken dan aan een normale R
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

The Volvoboy

Je bent echt lekker bezig ;) 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Wanneer is je eerste blubber race Eef? ;D Goed bezig man!
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjen850

Volgende keer de ketting een stuk korter maken, dan kun je hem zo tillen zonder dat je in de motor ruimte zit ;D

blastaway

goed bezig!!! Ik ben benieuwd naar de volgende fase
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

850 R

Citaat van: arjen850 op 12-01-2015 06:32:37
Volgende keer de ketting een stuk korter maken, dan kun je hem zo tillen zonder dat je in de motor ruimte zit ;D

kettingen hingen al zo kort mogelijk, als ik hem nog korter maakte ging hij helemaal scheef hangen, zelfs ondanks het centreermechanisme. maar het ging prima zo. hoop morgen nog tijd te hebben het inlaatspruitstuk en kleppendeksel te demonteren, kunnen die mee naar huis om gepolijst te worden, en dan rustig de rest uit elkaar halen om te kijken wat nog goed is en wat vervangen moet worden

cornelis-b

Het is een hoop werk maar als hij straks klaar is dan heb je er weer heel veel jaren plezier van. En als je familie mee neemt in de auto: Achterin daar moest jij vroeger zitten dus nu de rollen maar eens omdraaien ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

ThuurC

Goed bezig, succes en ik blijf je project volgen :D

850 R

ik ben verder gegaan met het uit elkaar halen van het blok.

ten eerste heb ik eindelijk de bougies losgekregen, 1 en 5 zaten bizar vast, moest een hefboom van bijna een meter gebruiken om ze los te draaien, maar het is gelukt
daarna het inlaat spruitstuk en kleppendeksel gedemonteerd en meegenomen naar huis om te polijsten,
daarna ben ik verder gegaan met het demonteren van de kop. hierbij kwam ik er achter dat er een klein haarscheurtje in het uitlaat spruitstuk zit maar daar maak ik me niet zon zorgen over.

helaas bij het demonteren van de kopbouten is er een kopje dol gedraaid waardoor ik de kop er niet af kreeg. ik heb deze uit geboord, en daarna met een dremel rondgeslepen net zo lang tot het kopje losliet, maar ben hier echt uren mee bezig geweest aangezien je bijna geen ruimte hebt en het keihard staal is.

na urenlang gevochten te hebben, eindelijk de kop eraf, komt daar de volgende verassing. tot overmaat van ramp ( pun intended ) moet ik overmaat zuigers nemen. de zuigers zijn nog goed op het eerste gezicht maar de cilinderwanden zijn bovenin gewoon te ver weggesleten. je voelt ook echt een randje op het bdp van de zuigerveer.

kop ziet er gelukkig wel goed uit

eerst maar eens kijken wat de staat van mijn drijfstang en krukas lagers zijn, ander zou het misschien beter zijn een compleet ander blok te halen, ookal weet je dan natuurlijk nogsteeds niet wat je hebt, begint het nu wel een beetje prijzig te worden.

cornelis-b

Evan ik zou dit blok aan pakken en compleet reviseren, je bent al zover dat ik denk dat je met een ander blok tegen de zelfde problemen gaat aanlopen. Het is een hoop werk maar ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Zeg maar Henk tegen mij