ABS lampje brand heel zachtjes...

Gestart door leons850, 17-08-2012 10:40:45

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Hallo,

Bij mijn '96 850 2.5I 10v heb ik gisteren een boordcomputer ingebouwd en nu brand mijn ABS lampje heel zachtjes en af en niet. Daar voor had ik dat niet.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Bij de garage hebben ze de computer ook al gereset omdat het srs lampje brande, probleem blijft het zelfde.

Gr Leon
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Robster480

Citaat van: leons850 op 17-08-2012 10:40:45
Hallo,

Bij mijn '96 850 2.5I 10v heb ik gisteren een boordcomputer ingebouwd en nu brand mijn ABS lampje heel zachtjes en af en niet. Daar voor had ik dat niet.

Gr Leon

Ik denk dat het lampje wat erachter zit aan z'n einde is. Gebeurt wel vaker wij het demonteren van de tellerunit.
Lampje vervangen en kijken of het dan goed gaat. Zo niet, dan is er meer aan de hand.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

leons850

Citaat van: Robster480 op 17-08-2012 10:43:33
Citaat van: leons850 op 17-08-2012 10:40:45
Hallo,

Gr Leon

Ik denk dat het lampje wat erachter zit aan z'n einde is. Gebeurt wel vaker wij het demonteren van de tellerunit.
Lampje vervangen en kijken of het dan goed gaat. Zo niet, dan is er meer aan de hand.

Is het mogelijk om die te vervangen zonder het hele dashboard uit elkaar te moeten halen? Bijvoorbeeld via de onderkant?

Gr
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

-D©©©L-

Even het bovendek eraf halen. Zoveel werk is het nou ook weer niet.

thuur

Dan heb je nu een verkeerd modeljaar klokkenwinkeltje :D

Gr 8)

leons850

Citaat van: thuur op 17-08-2012 12:03:33
Dan heb je nu een verkeerd modeljaar klokkenwinkeltje :D

Gr 8)

En wat kan ik daar aan doen? zonder de klokken te vervangen? Want de ABS functioneert wel.

Gr

Sbv

Ander modeljaar klokkenspul erin, of mee leren leven

leons850

Citaat van: Sbv op 17-08-2012 15:49:15
Ander modeljaar klokkenspul erin, of mee leren leven

Ik leer er dan wel mee leven. Bij de APK is dat geen probleem?

thuur

Kan zeker een probleem zijn bij de APK..

Gr  ;)

leons850

Dus gewoon het lampje er uit draaien. ABS doet wel gewoon wat hij moet doen...
Of zijn er nog andere oplossingen?

Sbv

lezen ? ander klokhuis erin zetten. Lampje eruit is leuk, maar ook probleem voor APK.

En ja auto rijden kost geld

bramvolvo

beste leon ik heb precies hetzelfde probleem! ook na vervangen van de tellerunit brand mijn abs lampje heel zwak. Heb jij ondertussen de oplossing ik haal denk ik gewoon het lampje eruit, hoe moeten ze dat nou zien bij de apk??!! Of heb jij onderhand een andere oplossing op het vervangen van de tellerunit na?

groeten bram

leons850

Citaat van: bramvolvo op 02-11-2012 17:27:32
beste leon ik heb precies hetzelfde probleem! ook na vervangen van de tellerunit brand mijn abs lampje heel zwak. Heb jij ondertussen de oplossing ik haal denk ik gewoon het lampje eruit, hoe moeten ze dat nou zien bij de apk??!! Of heb jij onderhand een andere oplossing op het vervangen van de tellerunit na?

groeten bram

Bram,

Ik ben bang dat je dan nog steeds een klokkenwinkel van een verkeerd bouwjaar er in hebt zitten. Bij mij was het meteen opgelost toen ik er een andere in had gezet.
Wat voor een bouwjaar Volvo heb je?  Ik heb nog een alter 1 klokkenwinkel liggen met als je wilt een boordcomputer.

robert31

:)Lampje moet het gewoon doen als het contact aangaat, dus eruit halen is niet de juiste oplossing voor de apk.. :eusa_think:
Grt Rob