Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

big ben

Citaat van: StefanCJ op 06-07-2015 21:23:04
Die 850 zag er écht goed uit op de VKB. Volgens mij poets je ook nog de binnenkant van het blok tijdens een oliewissel ..

Zekers......  ;D



Begin steeds meer naar een "full option" S60 te kijken  ::)

Driven2Shine

Ben vergeet de binnenkant van de ventiel dopjes niet.
Die was je de vorige keer vergeten en dat zag er slordig uit :D

big ben

Citaat van: Driven2Shine op 06-07-2015 22:45:27
Ben vergeet de binnenkant van de ventiel dopjes niet.
Die was je de vorige keer vergeten en dat zag er slordig uit :D

:eusa_wall:........... dat soort detail's zie ik over het hoofd  ;D

Automatic-freak

Citaat van: big ben op 06-07-2015 21:27:54
Citaat van: StefanCJ op 06-07-2015 21:23:04
Die 850 zag er écht goed uit op de VKB. Volgens mij poets je ook nog de binnenkant van het blok tijdens een oliewissel ..

Zekers......  ;D


Begin steeds meer naar een "full option" S60 te kijken  ::)

Geloof mij maar ... zodra je die een tijdje hebt; dan ga je weer zoeken naar een leuke 850 (Alter-1) ;-)

peteRRR

#1354
Uurtje of wat aan de auto besteed,..wassen en groene pad met Finale polijsten,..Glaze er tussen en de 845 Insulater Wax als afsluiter.
Staat er weer netjes en fris bij zo. :D





Finale en de groene pad haalt ook aardig wat weg wat er door de maanden bij is gekomen.

Een glaze is echt een aanrader als je niet snel tot het uiterste wilt/durft te gaan met het polijsten,...vult aardig wat op.

Groet.

Edit:ook dit keer de achterlicht/unit gepolijst en dat is ook de moeite waard.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Automatic-freak

Dat is een erg gave 850 !@!

Staat er echt heel mooi bij !  :eusa_clap:

san

#1356
Heb je na het wassen meteen gepolijst met groen en finale? zo'n glaze moet ik ook nog een keer aanschaffen.

Mooie wagen! ;)

Bouke

Een glaze geeft ook meer diepte en wetlook, maar verkort wel de standtijd van je wax. Maar gezien het resultaat is wel de moeite waard. Ik gebruik het meestal ook. Zeker voor een meeting dan staat hij extra glanzend bij😎

StefanCJ

Dikke auto Peter. Mooie verschijning  8)

peteRRR

Thanx mensen. :)

Heb deze keer de auto goed met de hoge druk gedaan en daarna met de borstel,..droog gereden en begonnen te polijsten met groene Pad en Finale ,..wel met de Rotary machine.
Was eigenlijk verbaasd hoe die er onder vandaan kwam.

Bouke de 845 heeft al een lange standtijd,...wat is /zou de standtijd met de glaze er tussen zijn?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

Citaat van: peteRRR op 20-07-2015 11:01:08
Thanx mensen. :)

Heb deze keer de auto goed met de hoge druk gedaan en daarna met de borstel,..droog gereden en begonnen te polijsten met groene Pad en Finale ,..wel met de Rotary machine.
Was eigenlijk verbaasd hoe die er onder vandaan kwam.

Bouke de 845 heeft al een lange standtijd,...wat is /zou de standtijd met de glaze er tussen zijn?

Groet.

Dat zou ik niet durven zeggen , dat hangt van het polijstwerk, de glaze en je wax  af. Daarnaast zit er ook een lichte reinigende werking in 845 die de glaze ook weer iets aantast. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt , want dat doet het wel alleeniets minder. Maar of dat meetbaar is , dat zou je moeten uitproberen.

Marty__Mouse

Even een vraag voor de poetsspecialisten hier.. Had hem al in mijn eigen blog staan maar hier meer op z'n plek denk ik  ;)

Inmiddels heb ik na het kapot slijpen van mijn oude motorkap een andere weten te scoren via MWG hier op het forum.
Zit in Duiven lekker dichtbij, was een mooie prijs en hij heeft me ook nog even geholpen met het monteren van de nieuwe kap.

Helemaal blij mee dus.. Het enige is wel dat er wat kleine krassen op de motorkap zitten, iets meer dan swirls maar ook weer niet tot de grondlak, dus relatief kleine krasjes.
Nu wil ik de auto dit weekend eens flink onderhanden nemen en hem weer eens flink wassen, kleien en polijsten.

Alleen juist hierover heb ik een vraag. Ik heb een DAP900 tot m'n beschikking en daarbij al wel ooit het e.e.a. aangeschaft  en ik ben ooit als eens eerder bezig geweest, maar ik denk dat ik zwaarder geschut nodig heb  ;D

Ik gebruik nu de volgende pads (Monello):
-   Raffini 6,5" polishing pad white
-   Raffini 6,5" light cutting pad orange
-   Raffini 6,5" finessing pad black

Met daarbij het volgende polijstmiddelen (Monello):
-   Raffini Finale Finishing
-   Raffini Mezzo Polish

Het wordt uiteraard niet in bovenstaande volgorde gebruikt..   ;D

Maar mijn vraag is dus eigenlijk of er nog tips zijn om wat beter krassen uit mijn zilver metallic lak te krijgen dan met bovenstaande middelen.

Ik weet niet of ik misschien een hardere pad moet gebruiken of alleen een ander polijstmiddel of juist beide?

Heel graag zou ik van de experts hier horen wat wijsheid is.

Alvast bedankt!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

cornelis-b

Je zou als eerste eens een gele pad met Raffini Veloce kunnen nemen en daarna oranje met Mezzo en als laatste uiteraard de Finale.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

clk-p

Ik gebruik meestal spullen van riwax of sonax   :eusa_whistle:
Misschien niet het allerbeste maar kan er er goed mee overweg. Verder tussen de poetsbeurten door waxoyl 3in1 en voor de rubbers gewoon simpele siliconenspray.voor het leer gebruik ik kenotek en voor het dashboard armorall mat. Waarom mat? Vind het dashboard anders nogal spiegelen in de voorruit als de zon er op schijnt en het zicht ernstig belemmerd.

Bouke

Dit weekend ook weer is mijn best gedaan op een mooie C30





















Best gelukt al zeg ik het zelf :angel: