Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Bij mij zijn er ook al 2 pads uit elkaar gevlogen... Ben ook zo langzamerhand op zoek naar een alternatief.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Oranje pads van Monello zijn erg slecht, de velcro laat gewoon spontaan los. Na contact met CC wordt deze wel vergoed want dit mag natuurlijk niet.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Martijn_B

Verbazend... Hebben ze 2 jaar geleden ook met witte pads gehad.

Chemical guys pads van Steve zijn ook prima trouwens.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Er zijn wel nieuwe pads van dodo,die zou je ook kunnen proberen ;)

peteRRR

Heb even terug een 10 uur op de auto staan polijsten,deel voor deel en wat me het meeste tegen viel is de oranje pad van Monnello met de Inizio.
Het blijft lastig om de rotor stil te houden en gaat keer op keer zoeken en dat ga je compenseren met tegendruk en dan heeft die oranje pad het
behoorlijk te verduren en nijg ik telkens om er een spray/tje water bij te doen omdat het dan een stuk beter polijsten is.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Zoals ik in een paar posts hierboven liet zien had de velcro van mijn oranje pad volledig losgelaten dus ik dacht laat ik eens wat proberen. Op de tube Bisonkit staat dat je er diverse materialen mee kan verlijmen waaronder ook schuimrubber. De pad twee keer in de Bisonkit gesmeerd en de velcro één maal en deze een goede 20 minuten laten "drogen" en daarna verlijmd. Tussen twee plaatjes triplex gelegd en twee 30 X 30 stoeptegels er op om aan te drukken. Na een half uur de pad bekeken en de velcro zit vast als een huis.

Zojuist de pad getest op een deur in de achtertuin en hij polijst weer als een nieuwe.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ZC3rr0r

Citaat van: Bouke op 21-07-2013 08:47:37

Die heb ik nu dus besteld, de fin pads in alle dichtheden.
Laat binnenkort wel weten hoe ze bevallen.

Moet alleen ff wachten totdat mijn polijstschijf terug is, garantiegevalletje over interne kabelsteek.
Zit niet echt mee de laatste tijd :(

Bouke

Citaat van: peteRRR op 21-07-2013 09:15:38
Heb even terug een 10 uur op de auto staan polijsten,deel voor deel en wat me het meeste tegen viel is de oranje pad van Monnello met de Inizio.
Het blijft lastig om de rotor stil te houden en gaat keer op keer zoeken en dat ga je compenseren met tegendruk en dan heeft die oranje pad het
behoorlijk te verduren en nijg ik telkens om er een spray/tje water bij te doen omdat het dan een stuk beter polijsten is.

Groet.

Ze hebben een nieuwe compound van monello die beter smeert want inizio word veel te snel droog dat ligt niet aan je pad denk ik

peteRRR

Citaat van: Bouke op 21-07-2013 14:23:58

Groet.

Ze hebben een nieuwe compound van monello die beter smeert want inizio word veel te snel droog dat ligt niet aan je pad denk ik

Is dat deze Bouke ?,.http://www.carclean.nl/product/102463
Omstandigheden waren rond de 25 graden in de schaduw,toch ideaal zou je zeggen.
Ben er ook nog niet helemaal uit of je de polijstmiddelen helemaal op moet poetsen met de machine ( dus niets tot zo min mogelijk achter laten op het deel ) of een beetje polijst-middel
achter laten en het laatste met een buffer doek weg halen als het droog is ?

Groet.

The Volvoboy

Groet.

Inizio vind ik ook te snel drogen, krijg je met iets te warm weer of iets teveel zon nauwelijks meer uitgepoetst.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ZC3rr0r

Citaat van: ZC3rr0r op 21-07-2013 14:04:41
Citaat van: Bouke op 21-07-2013 08:47:37

Die heb ik nu dus besteld, de fin pads in alle dichtheden.
Laat binnenkort wel weten hoe ze bevallen.

Moet alleen ff wachten totdat mijn polijstschijf terug is, garantiegevalletje over interne kabelsteek.
Zit niet echt mee de laatste tijd :(

Damn you, autocorrect.
Ik bedoel dus polijstapparaat en kabelbreuk.

Bouke

Citaat van: peteRRR op 21-07-2013 14:41:08

Groet.

Is dat deze Bouke ?,.http://www.carclean.nl/product/102463
Omstandigheden waren rond de 25 graden in de schaduw,toch ideaal zou je zeggen.
Ben er ook nog niet helemaal uit of je de polijstmiddelen helemaal op moet poetsen met de machine ( dus niets tot zo min mogelijk achter laten op het deel ) of een beetje polijst-middel
achter laten en het laatste met een buffer doek weg halen als het droog is ?

Groet.
Ja die ,ik heb hem al thuis maar nog niet gebruikt

ZC3rr0r

Hebben jullie het trouwens over Inizio of Inizio Forza?
Die laatste vind ik al stukken minder stoffen dan de originele Inizio.

Ben trouwens wel benieuwd hoe Veloce zich verhoud tot Forza.

Bouke

Citaat van: ZC3rr0r op 21-07-2013 22:49:12
Die laatste vind ik al stukken minder stoffen dan de originele Inizio.😚

Ik had ook inizio maar dan pakte ik vaak de ssr3

peteRRR

Citaat van: Bouke op 21-07-2013 23:14:41
Citaat van: ZC3rr0r op 21-07-2013 22:49:12
Die laatste vind ik al stukken minder stoffen dan de originele Inizio.😚

Ik had ook inizio maar dan pakte ik vaak de ssr3

Hier de Forza.

Groet.