Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Citaat van: rickgriem op 07-05-2014 13:17:30
hoe kan je zien/merken wanneer je polijstpad vervangen dient te worden?

Als deze begint te rafelen of ontbinden :D
Tussen de panelen door dien je de pads wel te reinigen zo blijven ze en langer goed, gaat het polijsten makkelijker en haal je een beter resultaat.

rickgriem

Citaat van: Driven2Shine op 07-05-2014 21:17:35
Citaat van: rickgriem op 07-05-2014 13:17:30
hoe kan je zien/merken wanneer je polijstpad vervangen dient te worden?

Als deze begint te rafelen of ontbinden :D
Tussen de panelen door dien je de pads wel te reinigen zo blijven ze en langer goed, gaat het polijsten makkelijker en haal je een beter resultaat.

Bedankt voor de informatie! 

cornelis-b

Vandaag hebben we de DAP losgelaten op de Chrysler Grand Voyager van buurvrouw Sabine haar ouders, we waren er al op de motorkap bezig geweest om te laten zien wat er nog mogelijk was met deze auto. Ik dacht toen dat het een Dodge was maar een Chrysler dus :eusa_whistle:

De wagen zag er echt niet uit, was de laatste 5 jaar niet meer met water en sop in aanraking geweest, het enige water was regen :eusa_wall:  We hebben de wagen eerst gewassen met Poorboys Super Slick & Suds en daarna de auto net Monello Dolce Verde klei behandeld. We zijn begonnen met Raffini Veloce op oranje en daarna Mezzo op groen en geĆ«indigd met Finale op een zwarte pad van Autoglym.
Werkt echt super om met twee man een auto te doen :eusa_dance:

Op de onderkant van de voordeuren en op de onderkant van de achterschermen konden we vandaag helaas niet veel doen, de eigenaar was een aantal jaar geleden in zijn woonplaats over een vers geasfalteerde dijk gereden en er zit echt een koek van 4 millimeter teer op. Na overleg met de eigenaar besloten dit later aan te pakken al heb ik nog geen idee hoe dit te doen. Ik zit te denken om het in te weken met dieselolie of met benzine, normaal verwijder je een paar teerspatters eenvoudig met een doekje en een beetje wasbenzine maar dit is echt zo'n dikke "koek" dat wasbenzine geen oplossing was, het is echt zeker 4 millimeter dik en bikkel hard. Tips zijn welkom.

OK hoe zag hij er uit, goor dus:

We waren om 10 uur vanmorgen begonnen en hebben aan een stuk door gewerkt en rond 18:30 was dit het resultaat. Volgens de eigenaar was dit zijn auto niet en ik opperde hem dan maar op Marktplaats te zetten maar dat vond hij toch geen goed idee ;D

En dit was het resultaat na een buitje regen, we waren net een half uur klaar.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Die is gelijk 2 keer zo veel waard  ;)
Mooi werk en dankbaar!

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

EricL

Wat een verschil zeg!
De vlag weerspiegelt er mooi in ;D.

cornelis-b

Citaat van: peteRRR op 07-05-2014 22:58:21
Voor de teer is er Tardis,...http://www.driven2shine.eu/tardis.html

Goed opgeknapt zeg.

Groet.

Ga even contact met Steve opnemen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

blastaway

Citaat van: EricL op 07-05-2014 23:03:49
Wat een verschil zeg!

Zeer mooi resultaat, maar heb je nu serieus een valg van de dealer in je tuin wapperen?
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

cornelis-b

Citaat van: blastaway op 07-05-2014 23:13:58
Citaat van: EricL op 07-05-2014 23:03:49
Wat een verschil zeg!

Zeer mooi resultaat, maar heb je nu serieus een valg van de dealer in je tuin wapperen?

Ja die wappert als spreeuwen verjager die anders alles onder schijten. Normaal wappert deze alleen op de Noord Hollandse Polder meeting maar nu voor de deur ;D ;D

En TvK is een zeer goede dealer dus maak gerust reclame in de tuin :eusa_dance: :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

FGG

Vandaag dus de BMW van Peter mogen poetsen en dat was ook een gelegenheid om even het verschil te beoordelen tussen de middelen van 1Z, waar ik al jaren mee poets, en de nieuwe lijn die ik dit jaar heb aangeschaft:

Ik moet zeggen dat de combi van eerst de V36 en daarna de V38 de auto toch een stuk gladder maakte dan he goedje van 1Z. Na afloop nog wel ff de hardglans van 1Z gebruikt om het karwei af te maken, ik wacht nog op een goede sealant.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cornelis-b

Vandaag de Honda Snifix van me maatjes Danny en Flore eens onder handen genomen, ze zijn best trots op hun karretje maar van polijsten hadden ze nooit gehoord. De wagen wordt elke week met de hand gewassen en dan vonden ze hem mooi. Ik heb ze toch maar even gewezen op alle swirls en de hologrammen op de wagen en JA toen viel het op dat hij eigenlijk veel mooier kon. Vandaag dus lekker bezig geweest.

Swirls

Hologrammen, wat lastig op de foto te krijgen

Na de polijstbeurt

Zeg maar Henk tegen mij

clemturbo

Is het je vak, of je hobby?
Mooie resultaten :eusa_clap:
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

cornelis-b

Citaat van: clemturbo op 30-05-2014 22:43:37
Is het je vak, of je hobby?
Mooie resultaten :eusa_clap:

Het is nog steeds hobby al heb ik er meerdere per week waar ik me op uitleef.

Tot zondag Ralphie ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Driven2Shine

Citaat van: FGG op 30-05-2014 20:43:09
Vandaag dus de BMW van Peter mogen poetsen en dat was ook een gelegenheid om even het verschil te beoordelen tussen de middelen van 1Z, waar ik al jaren mee poets, en de nieuwe lijn die ik dit jaar heb aangeschaft:

http://www.chemicalguys.com/v/vspfiles/photos/GAP_VKIT_04-2.jpg

Ik moet zeggen dat de combi van eerst de V36 en daarna de V38 de auto toch een stuk gladder maakte dan he goedje van 1Z. Na afloop nog wel ff de hardglans van 1Z gebruikt om het karwei af te maken, ik wacht nog op een goede sealant.
Voor de harde en keramische lakken van oa Volvo, VAG, BMW en Mercedes gebruik ik niets anders meer.
Ik vind het veel prettiger werken aangezien er ipv de standaard abbrasives kristallen inzitten welke fijner en sneller resultaat laten zien.

Hans Duiven

't Ziet er mooi uit Henk/Sjors  ;D

Top  :eusa_clap: