Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

san

Kapitein Haak

Bij mij dus ook  ;D

Heb er al een hele discussie aan gewijd op FB, werd daar eigenlijk ook niet wijzer van. Er zal wel iets in de lucht gehangen hebben.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

san

Zat/zit ook op de ramen.Lijkt wel druppels van spoelwater (kalk) of restant polijstmiddel. ??? Ik heb nog niet zoveel ervaring met de Dap dus daar kan het ook aan liggen.

peteRRR

Je kan als het er nog op zit of dat het de volgende keer er weer op zit,....een testje doen.
Water sporen haal je het beste met een microvezeldoekje wat vochtig is gemaakt met water er af,...werkt zelfs beter dan een glas reiniger.

Als het makkelijk er af gaat met water/micro dan is het waarschijnlijk afkomstig van het water zelf geweest waar het ook op lijkt zo op de foto.

En anders even wat naar het lap opsturen. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lammert

Afdrogen na het afspoelen, dan ben je er vanaf. Is meestal gewoon kalk uit het spoelwater eventueel aangevuld met pollen of stofdeeltjes uit de lucht (zeker nu met oostenwind)

Bouke

Gewoon met een open slang(dikke straal) afspoelen ,dus geen nevel. Dan droog je je auto al met wat er en dan met een goede droogdoek drogen. Mocht je dan nog watervlekken hebben want dat is bij jou het geval, kan je het beste met een goed mf doek met detailer spray de boel afnemen.
Evt voor het afdrogen wat detailer spray op de natte auto sprayen als drooghulp, dat is ook een trucje om dit te voorkomen.

san

Ik heb het vandaag met een MF doek en Poorboys Spray and Wipe gedaan...nu alleen de ramen nog.Dit doe ik wel met glassex oid.

Kapitein Haak

Woensdag hoop ik verder te gaan met polijsten dus moet `m dan toch weer eerst goed wassen. Maar proberen me tot de tijd er niet te veel aan te ergeren ;)

Bouke

Citaat van: san op 11-10-2015 20:04:26
Ik heb het vandaag met een MF doek en Poorboys Spray and Wipe gedaan...nu alleen de ramen nog.Dit doe ik wel met glassex oid.
Kan ook prima met Spray&wipe

elianmars

Glassex is zo vet als bagger. Wie ooit verzonnen heeft dat je daar ramen streeploos schoon mee krijgt.......  :eusa_snooty:

RoelNL

Citaat van: elianmars op 11-10-2015 23:51:36
Glassex is zo vet als bagger. Wie ooit verzonnen heeft dat je daar ramen streeploos schoon mee krijgt.......  :eusa_snooty:

Huh nooit last van gehad doe het altijd met Glassex werkt prima voor mij en geen strepen, wel voldoende keukenrol gebruiken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Kapitein Haak

Nawrijven met een theedoek die het liefst zonder wasverzachter is gewassen werkt ook goed met glassex. Ik vind wel dat als je glassex hebt gebruikt of een ander soort spray je heel snel een vettige waas op de ramen krijgt.

Ik gebruik in ieder geval geen spray meer op de ramen aan de binnenkant.

elianmars

Citaat van: Kapitein Haak op 12-10-2015 08:46:23
Ik vind wel dat als je glassex hebt gebruikt of een ander soort spray je heel snel een vettige waas op de ramen krijgt.

Ik gebruik in ieder geval geen spray meer op de ramen aan de binnenkant.

Dat bedoel ik dus  ;)

FGG

Citaat van: RoelNL op 12-10-2015 08:34:56
Citaat van: elianmars op 11-10-2015 23:51:36

Huh nooit last van gehad doe het altijd met Glassex werkt prima voor mij en geen strepen, wel voldoende keukenrol gebruiken.

Een schone theedoek werkt ook prima! En scheelt een hoop velletjes op de keukenrol.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

san

Wat is dan de beste manier om je ramen streeploos schoon te krijgen?
Of meerdere manieren...