Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Thunderbird

Ach, iedereen besteedt er zo veel tijd aan als hij of zij wil. Om mijn eigen roffel weer netjes te krijgen, na dat ik hem gekocht had, is er iets van tussen de 50 en 60 uur in gaan zitten inclusief leerrenovatie.

Over een full detail doe ik in het algemeen ergens tussen de 16  en 30 uur ( met zo nu en dan uitschieters naar 40 tot een enkele keer 60 uur)
There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

spijky

Citaat van: Bouke op 04-10-2016 13:00:43
Citaat van: spijky op 04-10-2016 12:54:50
Citaat van: Bouke op 03-10-2016 20:33:47
Citaat van: spijky op 03-10-2016 19:00:11
Dit topic en de gebruikers zijn na 5 jaar al wel een ervaring rijker.
Ik zie zelf door de bomen nog steeds het bos niet.

Wil de CY nog een keer goed onder handen nemen, maar krijg zelf geen knoop doorgehakt welke polijst middelen te pakken. En de nabehandeling./ bescherming te gebruiken.

Ook moet ik nog een DAP aanschaffen.

Een ervaringsdeskundige met tips?
ik kan je wel helpen evt

Met poetsen of  de aankoop. ;D
Maakt mij niet uit als jij er maar iets aan hebt.

Ik vind het poetsen zelf niet erg. Het geeft voldoening als het weer mooi gaat blinken.
Vind het alleen lastig welke middelen te kopen. Er is zo veel te krijgen.

Zelf zat ik voor het gevoel te twijfelen tussen Monello en Chemical Guys voor de polijstmiddelen.

Vandaar de vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat fijn is om mee te werken.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Bouke

Monello of CC zijn beide goed. Ik werk zelf graag met Monello maar met CC heb ik geen ervaring. Poorboys is ook goed maar vind ik zelf niet krachtig genoeg voor hardere lak zoals volvolak.

gero

arjen850

Citaat van: spijky op 03-10-2016 19:00:11
Dit topic en de gebruikers zijn na 5 jaar al wel een ervaring rijker.
Ik zie zelf door de bomen nog steeds het bos niet.

Wil de CY nog een keer goed onder handen nemen, maar krijg zelf geen knoop doorgehakt welke polijst middelen te pakken. En de nabehandeling./ bescherming te gebruiken.

Ook moet ik nog een DAP aanschaffen.

Een ervaringsdeskundige met tips?

Krijg je dit van :D

Deze heb ik vorige week door mijn handen laten..

classicT5

De rode te heet gewassen arjen? :)

Midicijnman

Citaat van: classicT5 op 05-10-2016 23:06:17

;D ;D ;D

Ik heb eens wat lopen snuffelen, maar ik kom niet helemaal uit al die verschillende pads en middelen. Is er ergens een 'cursus' poetsen? Ik poets tot nu toe met van die gewone Turtle en Valma spulletjes. Maar als ik dan zo'n strak stralende bolide zie, dan wil ik dat ook!

Bouke

Citaat van: Midicijnman op 06-10-2016 02:15:26
Citaat van: classicT5 op 05-10-2016 23:06:17

;D ;D ;D

Ik heb eens wat lopen snuffelen, maar ik kom niet helemaal uit al die verschillende pads en middelen. Is er ergens een 'cursus' poetsen? Ik poets tot nu toe met van die gewone Turtle en Valma spulletjes. Maar als ik dan zo'n strak stralende bolide zie, dan wil ik dat ook!
Hej je woont een dorp verder kom een keer langs en ik leg het je uit.

Thunderbird

@Medicijnman: 'T is een stukje rijden, maar je bent hier van harte welkom voor een keer uitleg en ervaring op doen.
There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Midicijnman op 06-10-2016 02:15:26

Gewoon effe bij Bouke langsgaan, Gertjan. Die heeft me ooit wereldspul aangeraden. Ergens in mei mijn auto in de was gezet en nog parelt het water eraf. (Al heb sindsdien mijn auto ook niet meer gewassen  ;))

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Luz

Wanneer je op de websites van bijvoorbeeld carclean of waxworld kijkt zijn er vaak starterspakketten te koop. Op het forum van carclean zijn er diverse FAQ's te vinden met een stappenplan voor de beginner. Dat spul van turtle en valma kun je daarna netjes in de grijze bak deponeren ;).
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Kapitein Haak

Filmpjes kijken op YT doet ook wonderen. En gewoon durven beginnen, het werkt toch wel dusdanig verslavend dat je er elke keer meer uit wil halen. ;D

Zo ben ik de afgelopen dagen ook lekker bezig geweest.
Vrijdag de clio van m`n vrouw weer eens goed gewassen en voor t eerst een wax-coating gebruikt. Aquaqfobia van Monello om precies te zijn. De clio wordt op zich wel goed bijgehouden qua wassen e.d. maar heeft door tijdgebrek nog nooit een full detail gehad en staat dus ook niet in de wax. Dan werkt zo`n spray wax niet zo denderend en zal waarschijnlijk ook niet zo`n lange standtijd hebben..

Gister heb ik dan de Volvo er mee gedaan en wauw, gewoon super resultaat :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Die staat dus wel volledig in de Colli 845 welke er nu zo`n kleine 2 maand op zit. Dan is de aquafobia een heel mooi product om je huidige wax laag net wat langer te behouden.

En zo kan het gebeuren dat je van een starterspakket ineens een veel te kleine kast heb om al je detail spullen in kwijt te kunnen :eusa_think:
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Marc O.

Citaat van: Kapitein Haak op 04-12-2016 15:56:09
En zo kan het gebeuren dat je van een starterspakket ineens een veel te kleine kast heb om al je detail spullen in kwijt te kunnen :eusa_think:

Herkenbaar ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Kan nog steeds niet wennen aan die Aquaqfobia,...wederom gebruikt met de hoge druk een paar weken geleden en 1maal opgedroogd weer
spots die achter blijven,...veel minder dan voorheen maar ben er niet tevreden mee,..water loopt er wel mooi af.

Heb de auto 2 weken later over gedaan met de 845 en dat is toch een toppertje,..Aquaqfobia is ook doffer dan de 845.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla