Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Kapitein Haak

Doe je wel DIRECT elk paneel afspuiten? Je kan het er blijkbaar geen seconde te lang op laten zitten want dan kan je idd plekken en strepen krijgen, zeker als je het in de zon gebruikt.
Het dak van onze estates kun je eigenlijk niet in een keer doen, best werkt halve voorkant/ halve achterkant en dan echt max 4 pufjes per vlak...
Ik heb gewoon in een hand de lans van de HD en in de andere hand de aquafobia....
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

peteRRR

Zal dat de volgende keer eens gaan proberen,..heul summier en de HD er vlak achteraan.
En dan eens kijken na het uitharden.

Had het deze keer juist gedaan op een klamme dag en flink wat HD en toch ook uitgehard nog sporen,...ga je daarna
nog met een droogdoek er over dan gaat het wel weg,..maar zo hoort het niet,...want ik denk dat je dan of een deel of
alles er weer afhaalt,...vindt de glans ook minder.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

BBS

2x per jaar met collinite 845 als basis en de 915 erover voor de finishing touch :D
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: Kapitein Haak op 11-10-2015 16:13:20
Peterrr, Dank voor je suggestie. Ik heb al een paar werkjes van dat polytrol gezien en ben er niet zo kapot van eerlijk gezegd.
Na wat onderzoek vond ik Revive van AF het mooiste resultaat geven.
Mijn vraag was dan ook of ontvetten met APC genoeg is om het daarna aan te kunnen brengen nadat er lijnolie op heeft gezeten ;D

Even een opgraving gedaan. En bedankt voor de tip.

Heb 500 ml besteld bij Bol dot com. Bij Bol betaal je vanaf €20,00 geen verzendkosten  :eusa_clap:

peteRRR

Nog even een ondervinding van het landurig gebruik van Polytrol,...

Jaren lang een fen maar op een gegeven moment gaat er iets mis,...het steeds weer laag over laag aan brengen
gaat jaren goed en dan gaat het mis en krijg je het effect van de foto,..en dat valt niet meer te dekken met Polytrol
Als het plastic er zo uit ziet door het langdurig gebruik heeft Polytrol nauwelijks meer effect.

De oplossing is alle oude lagen verwijderen,..en dan heel snel komt het originele van de bumpers en andere plastic delen
weer spik en span terug,...daarna weer aan de Polytrol en het ziet er weer prima uit als van oud,s.

Hoe het precies komt dat het na 3,4 jaar zon schimmelig effect krijgt waar niets meer mee te doen is weet ik niet
maar het ziet er niet uit.

Reinigen is dan waar je mee moet/kan beginnen,....heb het met een schuursponsje en dasty of APC gedaan en werkt prima,
neem wel je tijd en niet te hard duwen met die spons.

Groet

elianmars

Lijkt wel of er vocht onder de lagen Polytrol is gekomen  :eusa_think:

peteRRR

Citaat van: elianmars op 07-04-2017 22:34:33
Lijkt wel of er vocht onder de lagen Polytrol is gekomen  :eusa_think:

Kan heel goed zijn Marcel,..het slaat ook wit uit en een schimmelig effect,..de emmers kwamen er als
ouwe olie af :eusa_sick:

Zat eerlijk gezegd aan spuiten van de bumpers te denken maar dit ( reinigen ) werkt ook erg goed.

Groet

Bouke

Probeer maar eens dasty en eennhard borsteltje en dan naspoelen met water. En daarna een laag polydinges

Hans Duiven

Vandaag Poorboys World Trim Restorder gekregen, daar Auto Finesse Revive niet meer op voorraad was bij weblectronics.

Ze hadden mij keurig de opties gegeven en ik heb PB Trim Restorder geaccepteerd.

Foto's zijn nu bijna zinloos, eigenlijk moet ik over een half jaar foto's publiceren om zichtbaar te maken hoe het spul zich houdt.

In laten weken met Dasty,

Daarna afgeborsteld en ruim nagespoeld met water.

Bumper vervolgens afgenomen met een microvezel doek en laten doordrogen:

Trim Restorder van Poorboys erop:

Voor:

Na:

Ik zal m in de agenda wegzetten op 11 oktober voor een vervolg  :D

peteRRR

Dapper Hans als je daar geen half jaar meer aan gaat zitten :evil:

Mooi geworden!

Groet

Hans Duiven

Citaat van: peteRRR op 11-04-2017 16:43:38
Dapper Hans als je daar geen half jaar meer aan gaat zitten :evil:

Mooi geworden!

Groet

We gaan het zien Peter  :D

Yackall

Citaat van: Hans Duiven op 11-04-2017 16:39:59
Vandaag Poorboys World Trim Restorder gekregen, daar Auto Finesse Revive niet meer op voorraad was bij weblectronics.

Ze hadden mij keurig de opties gegeven en ik heb PB Trim Restorder geaccepteerd.

Hallo Hans,

Werkt het ook nog als je kunststof-lijsten echt serieus verbleekt zijn? De lijsten op de portieren zijn een paar jaar geleden een keer gespoten, maar de bovenkanten van de bumpers zijn bijna wit.  

Wil mijn T-5R handmatig gaan onderhouden en ik zie hier dat ik nog heul veul moet lezen.  ;)

Groet,

Thijs.

Hans Duiven

Citaat van: Yackall op 18-04-2017 06:06:36

Hallo Hans,

Werkt het ook nog als je kunststof-lijsten echt serieus verbleekt zijn? De lijsten op de portieren zijn een paar jaar geleden een keer gespoten, maar de bovenkanten van de bumpers zijn bijna wit.  

Wil mijn T-5R handmatig gaan onderhouden en ik zie hier dat ik nog heul veul moet lezen.  ;)

Groet,

Thijs.

Het knapt er keurig van op maar bij dit soort producten gaat het mij er met name om hoe lang het goed blijft.
Dus kan ik er nu nog geen zinnig woord over zeggen.

MikeyQR

Citaat van: Hans Duiven op 18-04-2017 10:00:26
Citaat van: Yackall op 18-04-2017 06:06:36

Hallo Hans,

Wil mijn T-5R handmatig gaan onderhouden en ik zie hier dat ik nog heul veul moet lezen.  ;)

Groet,

Thijs.

Het knapt er keurig van op maar bij dit soort producten gaat het mij er met name om hoe lang het goed blijft.
Dus kan ik er nu nog geen zinnig woord over zeggen.

Ik gebruik voor mijn T-5R bumpers nog altijd lijnzaadolie en naar mijn idee werkt dit toch het beste en blijft het het langst zitten. ;)

Voor de behandeling.

En erna.

Je ziet duidelijk dat het weer mooi grijs is. 8)

Bouke

Lijnolie blijft veel langer zitten dan poorboys trim restorer of bijv smart gel. Je kan ook met een elektrische verfbrander het kunstof op kleur brengen, maar gaat ook gepaard met risico's. Verder is er nog polytrol( heb ik geen ervaring mee)
Wat relatief nieuw is zijn coatings voor kunstof, er zijn diverse merken ( en prijzen) zoals Gyeon trim , nanolex , enz.
Zelf heb ik donderdag de Gyeon trim er op gezet , dus ik kan nog niks over de standtijd zeggen maar het spoelt er iig niet met de eerste regenbui af en het ziet er echt super mooi uit en herstelt het kunstof mooi. Het kos dan dan ook iets van 39€ , dus ik ga er maar van uit dat het heeeeeel lang blijft zitten ;D