3" Uitlaat systeem

Gestart door daanium, 12-09-2012 16:26:59

Vorige topic - Volgende topic

osie

ik heb gewoon een uitlaat met een klep.. :)  1 demper  en als ik wil brullen klep open   knalt zeker weten de turbo eerder opgang.
Als ik de klep open heb is het vanaf de kat gewoon een 3inch pijp..    :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

daanium

ik denk dat ik het stukje van de "Meetings" in de gaten ga houden, en eens kom luisteren wat het verschil is
wat Marc aan geeft, 400pk of meer, dat is niet mijn bedoeling, dus het hoeft niet perse 3" te zijn
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

michiel

Citaat van: triton op 12-09-2012 22:24:04
MikeyQR had een JT superflow eronder zitten . Deze is ook 3 inch.
En geloof ook veel goedkoper.

En dus nu onder de mijne want ik heb Mikey's 850R overgenomen.

Citaat van: Ludo op 12-09-2012 22:40:21
Citaat van: Thys op 12-09-2012 22:37:49
En eerder doorgerot :eusa_whistle:

Citaat van: michel88 op 12-09-2012 22:38:08
en waar vind je die? ;D

Bij de oud ijzerboer.  ;D

Nee hoor, hangt nog steeds onder de auto.  :P Elke keer dat deze gestart wordt is het hoorbaar, en tunnels zijn helemaal een feest.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

daanium

ik moet wel nog met mijn schoonmoeder rond kunnen rijden, zonder het schaamrood op m'n kaken te krijgen :P

michiel

Mijn schoonmoeder zit regelmatig bij mij in de auto...........helaas. Ze heeft er tot op heden geen commentaar op gehad - over het lawaai binnenin, ze merkt wel op dat ze me al vanaf een afstandje hoort aankomen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

osie

View My Video

klep open .. zonder dempers.. alleen de 3 inch kat
en klep dicht met dikke demper..

michel88

daanium

Citaat van: osie op 13-09-2012 19:21:22
View My Video

klep open .. zonder dempers.. alleen de 3 inch kat
en klep dicht met dikke demper..
Hej super vet, je hebt dat op afstandsbediening!!! sweet !!

BaRRaCuDa

Wat diameter verschil betreft is mij opgevallen dat bij de nieuwe BMW 328i (2,0L turbo motor), de uitlaat diameter enorm groot is. Lijkt zelfs groter dan 3", ik heb het niet opgemeten. Ook bij de nieuwe M5 is de diameter erg groot. Groter zal toch wel beter zijn denk ik zo...er gaat natuurlijk ook wel erg veel volume doorheen, zeker bij hogere turbodruk...

De laag frequente tonen (bromtonen) die je krijgt bij een andere uitlaat (ook de 2,5" Simons), kan je met absorptiedempers niet goed wegkrijgen. Ik heb zelf ook gereden met Simons cat-back op mijn 2,0T5 en het begon me wel een beetje te storen die brom. De demping van de lage tonen heeft gewoon meer ruimte nodig, daarmee bedoel ik dat de demper breder moet zijn. Daar is weinig ruimte voor uiteraard. Het aantal dempers en de lengte ervan beinvloed het dB-niveau.

Effectiever is het om een vorm van reflectie te gebruiken om de lage tonen te dempen, echter dit ontwerp moet echt inwendig afgestemd worden op de auto. Zo werkt de originele demper ook (doorgaans). Reflectie dempen betekend doorgaans wel verhoogde tegendruk. Denk bijvoorbeeld aan dempers van Eisenmann, verschrikkelijk duur gelijk.

Je zou ook bij EPS kunnen kijken (geen ervaring mee), zij maken het op maat, zoals jij wilt dat het klinkt zeggen ze ;)

Turbobiker

Overigens kwam Fast Tech tot 12pk winst van een 2,5" naar een 3" uitlaat, zo rond de 350pk. Scheelt dus ook door de uitlaat aanzienlijk.

JT is geen RVS. Maar zal probleemloos 10 jaar mee gaan. Onzin dus om om die reden RVS te kopen.

Ook bij mij een sportieve brom bij gasgeven waarvan mensen opkijken wat voor sportieve auto er aan komt, niet verschrikt opkijken door de herrie. En geef je normaal gas, dan valt hij nauwelijks extra op.
De Tussenpaus

thijsvanderplas

3" ferrita met racecat en een remus sportuitlaat is het helemaal!

Raampje open en geen muziek aan  ;)

Gaat helemaal los als je echt gas gaat geven.

Thys

Lekker hè :eusa_dance:
En nóg lekkerder zonder kat 8)

thijsvanderplas

Maar zie net dat het gaat om een c70...

Dus is niet mogelijk denk ik.

Jammer voor je ;D

schutten

Citaat van: Turbobiker op 13-09-2012 21:43:35
Overigens kwam Fast Tech tot 12pk winst van een 2,5" naar een 3" uitlaat, zo rond de 350pk. Scheelt dus ook door de uitlaat aanzienlijk.

JT is geen RVS. Maar zal probleemloos 10 jaar mee gaan. Onzin dus om om die reden RVS te kopen.

Ook bij mij een sportieve brom bij gasgeven waarvan mensen opkijken wat voor sportieve auto er aan komt, niet verschrikt opkijken door de herrie. En geef je normaal gas, dan valt hij nauwelijks extra op.

Alle JT 3 inch catbacks zijn nu ook in RVS te krijgen.

osie

Citaat van: koen.s op 13-09-2012 21:03:27
Zit de klep in de demper?

ja  en ja op afstandbediening.. maar binnen kort komt de klep in een pijp van 3 inch.. en de rest ook 3 inch uitlaat met demper  ..
Dan heb ik klep dicht sportuitlaat met dempers  klep open geen dempers.. :)