The Saint's Volvo's

Gestart door The Saint, 12-09-2004 21:38:24

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Neem dan de Saffron S70R en V70R en de AWD's ook meteen mee.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

Citaat van: M a r c op 09-04-2007 19:21:05
Neem dan de Saffron S70R en V70R en de AWD's ook meteen mee.

Precies...Denk dat zoiets een heel leuk koppel kan vormen :)

The Saint

Tsja zoals de meesten wel hebben gelezen heb ik weer een 'nieuwe' Volvo, een V70 R AWD in de kleur rood. Vuurrood welteverstaan. De auto is veelbesproken geweest op het forum in dit draadje:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18177.msg327379/topicseen.html#msg327379

De staat van de auto was zeker niet zo netjes als van mijn vorige auto's (zie de eerdere pagina's in dit draadje) maar ik was al tijden gecharmeerd van de kleurencombinatie van het exterieur met de donkere wielen.

Om te beginnen heb ik de auto voor een grote beurt naar de garage gebracht. De monteurs waren erg enthousiast over (technische staat van) de auto, leuk meegenomen natuurlijk  :D Daar heb ik meteen de achterbumper laten spuiten omdat die wel erg lelijk was bijgewerkt hier en daar. Ook de nogal vastzittende afneembare trekhaak heb ik toen laten verwijderen, maar het 'onderwerk' zat er toen nog onder.

Verder is de distributieriem vervangen en nog wat spanrollen (whatever that may be..). Ik heb de rekening van eea overigens nog niet ontvangen (zei hij met angst in zijn ogen  ;))

Het onderwerk van de trekhaak heb ik daarna laten verwijderen door KIM van dit forum. In ruil daarvoor kreeg hij de trekhaak en toebehoren. Behalve dat het er nu mooier uitziet, zitten ook de uitlaateindstukken mooier in hun uitsparing.

De garage heeft meteen de winterwielen gemonteerd zodat ik veilig op wintersport kon, en zij de wielen een beetje konden gaan bijwerken. Binnenkort zullen de wielen (donkere Satellites) er weer onder komen.

Wat gaan we dan nog doen?

-Nou er mist bijvoorbeeld een roostertje (de middelste) in de voorbumper. Ik heb het idee dat deze er bewust is uitgehaald, maar ik vind het geen gezicht. Het roostertje is besteld bij de dealer en komt er morgen in.
-De voorbumper is ook behoorlijk beschadigd dus tzt een spuitbeurt is zeer waarschijnlijk.
-De 3 CD speler deed het niet (een bekende kwaal) maar nu doet de hele radio unit het niet meer (zie "te koop gevraagd" op dit forum). Muziek moet er wel in, het liefst origineel (SC 901).
-Uitlaateindstukken schoonmaken (zie elders op het forum).

En dan komen er nog wel dingen bij denk ik. Zo heb ik ontdekt dat er een vloermat achter is verminkt. Er is een hoek uitgeknipt en onder de betreffende stoel zit een zwart kastje (geen idee wat het is). Echter de uitsparing die geknipt is, is helemaal niet nodig voor het kastje?? Nu hoeft de auto voor mij niet nieuw te worden, maar een nieuwe vloermattenset gaat er wel komen denk ik.

Als de auto lekker gepoetst is en op zijn mooie wielen staat zal ik meer foto's plaatsen!

@Ben: thanx voor het verplaatsen van dit draadje naar de weblogs!
No shirt no shoes, no pinball

Hans Duiven

Dat zwarte kastje is zeer waarschijnlijk de bijpassende 4350 versterker voor je sc901

Prachtige bak by the way. Congrats!

Hans

animalT5R

Hmmmz... :eusa_think:
Binnenkort maar eens live bekijken denk ik nu  ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Taranis

Citaat van: Claudia op 26-02-2009 20:11:05
Ow, enneh....
spanrol ----> http://www.amt.nl/upload/145466_657_1210334993230-gates-drivealign-spanrol.gif

Groetjes,
Claudia.....die het ding nu ook pas voor het eerst ziet, en niet eens weet of deze voor auto's of brommers is. :eusa_shifty:

;D ;D ;D

Blijft een mooie bak 8)

Vertigo

elianmars

Mooi rood is niet lelijk!  :eusa_drool:

thuur

Heeel mooi hoor! Ik lees graag de vorderingen :D

Gr :eusa_clap:

Sbv

Zijn de gaten in de hoofdsteunen al dichtgemaakt ? of heb je er andere hoezen opgezet?

elianmars

Citaat van: Sbv op 26-02-2009 23:13:17
Zijn de gaten in de hoofdsteunen al dichtgemaakt ? of heb je er andere hoezen opgezet?

Hoezo? Heeft er iemand met stekelkapsel in de stoel gezeten?  :eusa_think:

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-02-2009 23:22:52

er zaten in iedere hoofdsteun 3 gaten van waarschijnlijk dvd scherm. ergens heb ik nog wel een foto daarvan

The Saint

Citaat van: Sbv op 26-02-2009 23:55:47
Citaat van: elianmars op 26-02-2009 23:22:52

er zaten in iedere hoofdsteun 3 gaten van waarschijnlijk dvd scherm. ergens heb ik nog wel een foto daarvan

Klopt idd. Ik heb dat nu als volgt 'opgelost': 3 kruiskopschroefjes per hoofdsteun ingedraaid, en in die kruiskop een zwart, hardplastic dopje (speciaal voor kruiskopjes) ingelijmd. Het ziet er veel beter uit dan de gaten, maar nog liever zou ik zwart rubberen dopjes gebruiken die ik er in kan doen. Maar die heb ik niet gevonden in de plaatselijke bouwmarkt..

Nieuwe hoofdsteunen/hoezen is uiteraard de allermooiste optie, maar dat is het me niet waard (zo groot zijn die gaten niet en het is nu redelijk afgewerkt).

Een foto volgt zsm.

FGG

Erg mooie auto, Rudi, hoewel de C70 zoals jij die had toch altijd 'mijn' auto zal blijven. Ik heb nog serieus overwogen om een bod te doen toen die te koop stond, maar de centjes lieten 't even niet toe. Wie weet ooit....

Hoe dan ook, als we binnenkort weer eens in Alkmaar zijn dan moeten we maar weer eens een bakkie doen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Saint

Citaat van: FGG op 27-02-2009 08:15:12
Erg mooie auto, Rudi, hoewel de C70 zoals jij die had toch altijd 'mijn' auto zal blijven. Ik heb nog serieus overwogen om een bod te doen toen die te koop stond, maar de centjes lieten 't even niet toe. Wie weet ooit....

Hoe dan ook, als we binnenkort weer eens in Alkmaar zijn dan moeten we maar weer eens een bakkie doen.

Hey jarige job!!! Gefeliciteerd he!

Als je in de buurt bent hoor ik het graag! Tijd voor een estatische minimeeting...  ;)