schraapveren

Gestart door dudumu, 15-10-2012 23:45:33

Vorige topic - Volgende topic

dudumu

olie- en waterpeil blijven stabiel tot nu toe...
daarnet is me dit nog overkomen:

op naar de 600000 ;D

dudumu

Ja, ok,

enthousiasme is weer wat getemperd, ik rijd nu een 400 km op lpg en kvspeil is ineens een centimeter of zo gezakt...
nu zijn die laatste 400 km op lpg gereden, so im kinda hoping dat het misschien nog wat lucht was die ergens in het systeem zat...
blijft het zakken dan is het waarschijnlijk einde oefening.

later meer, groeten, Dimitri.

dudumu

Kleine update,

nat onder de mat aan passagierskant, zou dus een kachelradiatorkwestie kunnen zijn, het wederom zakken vh kvs-peil, eerst maar even die inspecteren/vervangen (had het een jaar of 3 terug al eens voor en heb er toen een tweedehandse ingezet) en dan verder turen.

arjenT5R

Citaat van: dudumu op 08-12-2012 05:57:57
Kleine update,

nat onder de mat aan passagierskant, zou dus een kachelradiatorkwestie kunnen zijn, het wederom zakken vh kvs-peil, eerst maar even die inspecteren/vervangen (had het een jaar of 3 terug al eens voor en heb er toen een tweedehandse ingezet) en dan verder turen.

Kachelradiator gaat altijd kapot als je hem het hardst nodig hebt  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dudumu

kleine update,

ondertussen kachelradiator vervangen, dus nog steeds ah kvs-turen,
maarrr olieverbruik is toch wel (afgaande op de eerste 4000 km, -1000 na inrijden) voorlopig gezakt naar een kwart liter op 3000 km, wat dus eigenlijk 1l op 12000km zou betekenen... voorzichtig extatisch daarmee! (heb er nu 5w40 ingekieperd ipv 10w40, in mijn enthousiasme...enfin, niet te hoeven bijvullen tussen oliewissels om de 5 à 6000km is nu het streefdoel...)

(heb nu wel weer wat andere sh*t met veel te rijk lopen en zo, stationair mottig op benzine, kapotte motorsteun, timingprobleem – opgelost ondertussen dankzij Dirk342 – enfin, heeft niet veel met dit topic te maken...., we blijven bezig...)

V70 classic

Citaat van: dudumu op 07-01-2013 00:43:42
kleine update,

ondertussen kachelradiator vervangen, dus nog steeds ah kvs-turen,
maarrr olieverbruik is toch wel (afgaande op de eerste 4000 km, -1000 na inrijden) voorlopig gezakt naar een kwart liter op 3000 km, wat dus eigenlijk 1l op 12000km zou betekenen... voorzichtig extatisch daarmee! (heb er nu 5w40 ingekieperd ipv 10w40, in mijn enthousiasme...enfin, niet te hoeven bijvullen tussen oliewissels om de 5 à 6000km is nu het streefdoel...)

(heb nu wel weer wat andere sh*t met veel te rijk lopen en zo, stationair mottig op benzine, kapotte motorsteun, timingprobleem – opgelost ondertussen dankzij Dirk342 – enfin, heeft niet veel met dit topic te maken...., we blijven bezig...)

Kijk, dat is goed nieuws.
Dit olieverbruik is zeer netjes.
Zo we zeiden een budget revisie kan best goed uitpakken.

Sk6 met de rest

Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.