Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: Dirk342 op 25-05-2013 21:39:52
K*t Louis !  het is ook niet voor niets dat ik altijd, steeds weer opnieuw, zeg dat die 2.5 T motoren geen piek waard zijn !  Had dit alleen niet voor je mogen verwachten :(

Uitzonderingen daar gelaten Dirk... ;) -slaat nu met de hand op blank eikenhout...-nu bijna 290K and still going on.. :eusa_pray:
Maar het is wel een feit, als die van ons dergelijke kwalen krijgt, komt er hier ook een compleet 2.3 liter blok in...

Louis, het blijft natuurlijk jammer dat je dit nu weer moet overkomen...
Volvoloos....

LouisXIV

Belangrijkste is ook dat het mijn 2.5T is  :eusa_angel:. Nee zonder dollen het is jammer maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Hoe moet ik mijn V70 dan straks noemen :eusa_shifty: Het is dan geen originele 2.5T meer ???

Vulk

Dan zal het een V70 T5 worden. Ga je de 13G turbo houden of komt er iets anders op? (om even een leuker onderwerp aan te snijden)

UserID6342

Moet Louis natuurlijk zelf weten, maar het mooiste is (vaak ook financieel) als je een geheel compleet blok kunt kopen, dus incl. turbo en injectoren.  Zo hebben we dat ook gedaan bij Martin zijn XC.  Hij draait op zijn originele 2.5 software, maar wel met een 18T en blauwe injectoren en voor een XC is dat ding echt verbijsterend snel en levert zeer zeker al veel meer als de standaard 193 PK.

Bovendien rij je op deze manier (wel de AFR laten controleren) aan de 'veilige' kant, je kunt namelijk niets kapot trappen.  En ja, met de goede software zit er veel meer in, echt veel meer ! In het geval van Martin kan er met de goede software standaard al 265 PK uitgetrokken worden.

The Volvoboy

Citaat van: LouisXIV op 26-05-2013 13:32:18
Belangrijkste is ook dat het mijn 2.5T is  :eusa_angel:. Nee zonder dollen het is jammer maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Hoe moet ik mijn V70 dan straks noemen :eusa_shifty: Het is dan geen originele 2.5T meer ???

2.3T? :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 26-05-2013 14:00:15
Dan zal het een V70 T5 worden. Ga je de 13G turbo houden of komt er iets anders op? (om even een leuker onderwerp aan te snijden)
Ik heb geen flauw idee. Thuur is er mee bezig en ik weet verder niets.

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2013 19:01:37
Moet Louis natuurlijk zelf weten, maar het mooiste is (vaak ook financieel) als je een geheel compleet blok kunt kopen, dus incl. turbo en injectoren.  Zo hebben we dat ook gedaan bij Martin zijn XC.  Hij draait op zijn originele 2.5 software, maar wel met een 18T en blauwe injectoren en voor een XC is dat ding echt verbijsterend snel en levert zeer zeker al veel meer als de standaard 193 PK.

Bovendien rij je op deze manier (wel de AFR laten controleren) aan de 'veilige' kant, je kunt namelijk niets kapot trappen.  En ja, met de goede software zit er veel meer in, echt veel meer ! In het geval van Martin kan er met de goede software standaard al 265 PK uitgetrokken worden.
Ook hier geld weer ik weet niet exact wat er gaat gebeuren. Ik heb 1 wens een auto die goed rijdt en niet nog eens zo'n defecte motor krijgt de rest boeit mij weinig. Zo lang ik maar niet een auto terug krijg die minder dan 193 pk heeft vind ik het prima.

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2013 19:01:37

AFR???

UserID6342

Simpel gezegd: AFR is Air Fuel Ratio, oftewel de verhoudingen van je uitlaatgassen en met name de verhouding tussen de hoeveelheid brandstof en lucht.  Aan de hand hiervan kun je al zeer veel vertellen over hoe de verbranding van het mengsel (te arm of te rijk) verloopt in het blok.  Immers je wilt niet te arm (ik persoonlijk al helemaal niet, dan liever te rijk).

Martin heeft na de motorombouw even rustig aan gedaan totdat we de AFR waardes hadden (waren allemaal zeer netjes overigens en dit had ik niet verwacht zonder klap of stoot) voordat hij het blok echt kon gaan belasten.

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 27-05-2013 07:34:55
Simpel gezegd: AFR is Air Fuel Ratio, oftewel de verhoudingen van je uitlaatgassen en met name de verhouding tussen de hoeveelheid brandstof en lucht.  Aan de hand hiervan kun je al zeer veel vertellen over hoe de verbranding van het mengsel (te arm of te rijk) verloopt in het blok.  Immers je wilt niet te arm (ik persoonlijk al helemaal niet, dan liever te rijk).

Martin heeft na de motorombouw even rustig aan gedaan totdat we de AFR waardes hadden (waren allemaal zeer netjes overigens en dit had ik niet verwacht zonder klap of stoot) voordat hij het blok echt kon gaan belasten.
ok bedankt voor deze uitleg. Ik ben heel benieuwd hoe het bij ons gaat want we gaan er mee de Brenner over...

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 26-05-2013 14:00:15
wat is de standaard turbo voor een T5 blok?

elianmars

)()()sT

Ja, bij de latere modellen (met ME7 en etm) een 16T met schuine flens.

GeertG

Jee, lees het nu pas van het blok (en was nota bene een dag eerder nog bij Thuur)  :-\
Erg vervelend maar wel weer een goed vooruitzicht.

Verbaasd me nog steeds de problemen met de 2.5T  :eusa_eh:
Verleden jaar min of meer noodgedwongen een andere gekocht. Het werd een R terijl ik eigenlijk misschien liever een 2.5T had gehad  :eusa_shifty: (weliswaar een V70n dan  :eusa_boohoo:)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

LouisXIV

Citaat van: GeertG op 30-05-2013 12:39:41
Jee, lees het nu pas van het blok (en was nota bene een dag eerder nog bij Thuur)  :-\
Erg vervelend maar wel weer een goed vooruitzicht.

Verbaasd me nog steeds de problemen met de 2.5T  :eusa_eh:
Verleden jaar min of meer noodgedwongen een andere gekocht. Het werd een R terijl ik eigenlijk misschien liever een 2.5T had gehad  :eusa_shifty: (weliswaar een V70n dan  :eusa_boohoo:)
ik zal geen 2.5 T meer kopen dat zul je begrijpen. Al realiseer ik mij dat het ook gewoon pech kan zijn.