De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Dat klopt helemaal.

Ik ga er over nadenken in ieder geval.
Eerst maar eens bedenken wat zo`n chip nog waard is want de eerste pm kwam zojuist al binnen.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

scania164

Martijn_B

Ah wacht, ME4.4 en ME4.3.

Ennieways: dat is balen Steve, meest logische lijkt me nu om met Marc een mooie deal te sluiten voor diagnose+software. Normaliter gaat een halve dag werk al snel richting een hoop centjes.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

scania164

Als je hem laat remappen bij ET dan ken je hem niet meer terug :evil:

Driven2Shine

Klopt dat ik hem dan niet meer teru ken.
Ik heb alleen even geen 1000 Euro liggen voor een custom mapping.

En die 4 uurtjes werk was het me wel waard omdat ik nu weet waar het hem in zit.

scania164

Tis ook veel geld...weet er alles van..
Dan wordt het sparen of misschien  terug naar 15g

HESSIE

UserID6342

Maar wie heeft er dan die 18T opgeschroefd zonder de boel (software/chip) aan te laten passen ??  Goedkoopste optie is om 'm of dan zo te laten, of een 15G erop te zetten die wel goed word aangesproken en waarbij je dus niet of nauwelijks verlies hebt in je aantal PK's in vergelijk met nu, of te remappen naar de 18T

MICHEL306

Misschien snap ik hier iets niet, je kunt toch normaal gesproken een chip laten herschrijven voor ronde de 350 euro?
Wat er nu op jouw chip staat of dat het een oem versie is maakt toch niks uit?
En voor de tuner is een opzet zoals die jij hebt redelijk standaard, dus heeft hij de software al en hoeft die alleen iets aan te passen, maar dat doet ie ook als hij vanaf oem er zijn software op zet, immers elke auto reageert net iets anders.

gr Michel

ps.raar dat een tuner niet meteen kijkt welke software er op de chip staat maar ipv dat er 4 uur aan besteed om het probleem te zoeken in de hardware.immers even een software check kost hoogop 5 minuten en hij geeft zelf al aan dat het gemeten vermogen klopt bij een g15 chip opzet.

Ludo

Citaat van: MICHEL306 op 16-10-2013 16:54:07
Misschien snap ik hier iets niet, je kunt toch normaal gesproken een chip laten herschrijven voor ronde de 350 euro?

Waar schrijven ze dan software, aangepast op de hardware voor dat bedrag?.

MICHEL306

Citaat van: Ludo op 16-10-2013 18:12:41
Citaat van: MICHEL306 op 16-10-2013 16:54:07

Waar schrijven ze dan software, aangepast op de hardware voor dat bedrag?.

......echt?

Broabander

Ik weet dat voor VAG's het niet meer dan €400 hoeft te kosten iig. Dat is dan meestal met dikkere turbo's, intercoolers en injectoren, pretty much wat jij dus ook hebt. Gewoon op de bank, maatwerk en naar wens met een voor en een na-run. Niets ten nadele van de expertise van Marc verder ofzo hoor, absoluut niet, en ik heb er verder ook niet bijster veel verstand van dat getune, maar €1000 voor een chiptuning is een beetje van de zotte.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Eensch !  Als ik dan zie wat Maarten kwijt was bij FT voor het echt geheel opnieuw schrijven van software voor zijn auto.  Dit lijkt mij een geheel standaard iets te zijn voor de tunerts en lijkt mij ook geen rooitje te hoeven kosten.....

Ludo

Standaard?.
Waarom zijn ze er dan een ganse dag mee bezig. ???