De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

scania164

Inderdaad. .......en er is ook echt wel verschil in tunen

elianmars

Ik was bij Fasttech 850 euro kwijt. Ze zijn er enige dagen mee bezig geweest en het was me elke euro waard. De wagen rijdt heerlijk.

UserID6342

Citaat van: Ludo op 16-10-2013 21:07:02
Standaard?.
Waarom zijn ze er dan een ganse dag mee bezig. ???
Ik denk dat ook hier verschi in is...  Als je het goed wilt doen zijn ze er langer mee bezig, heel simpel.  Maar een standaard chip voor een auto met witte injectoren en een 18T lijk me geen rooitje te hoeven kosten....

Driven2Shine

Dirk maar dat is dan ook geen standaard chip.

Die 1000 Euro is voor een custom mapping wat minimaal 1 dag werk kost.

Driven2Shine

Oh trouwens mijn mailbox stroomt over met al die berichten :D
Ik heb de een nog niet gelezen of de volgende mails komen alweer binnen haha.

Anyway ik blijf voorlopig nog zo even rijden en ik ga niets strippen uit mijn auto want dat kost nog meer geld.
Hij rijd prima en zoals ruubje al zei de afr waardes kloppen en er zit voor nu genoeg pit in.

Ik ga sparen voor een custom mapping maar dat zal alleen niet op korte termijn zijn.
Of mijn ingang bij Rica moet nog wat opleveren voor een sterk gereduceerd tarief.

UserID6342

Citaat van: Driven2Shine op 16-10-2013 21:24:22

En dat is een zeer reeele prijs, heel simpel !

Broabander

Maar dan is die €1000 ook te verklaren, met een compleet nieuw geschreven pakket. Ik twijfel ook niet aan de kunde, maar Steve, volgens mij hoef jij (zoals ik het begrijp) niet per sé elke laatste peekaa eruit gedrukt te hebben. Gewoon degelijke software goed voor dagelijks gebruik. Dus dan lijkt me een standaard pakket (er rijden er zat rond met zo'n turbo) en een aantal wagenspecifieke wijzigingen na een run gewoon zat. En nmi ben je daar max een paar uurtjes mee bezig en geen hele werkdag, en zou het dus niet veel meer dan een €400 mogen kosten. Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Driven2Shine

Citaat van: Dirk342 op 16-10-2013 21:27:31
Citaat van: Driven2Shine op 16-10-2013 21:24:22

En dat is een zeer reeele prijs, heel simpel !
Oh maar dat heb je mij niet horen zeggen.
Ik heb alleen gezegd dat ik daar op dit moment het geld niet voor heb.

Als ik iets anders heb gezegd dat het te duur zou zijn oid hoor ik het graag.

peteRRR

Dacht dat het ook goedkoper uit kan pakken bij ET,...het ligt er een beetje aan hoe lang ze met de auto bezig moeten zijn.

Groet.

Edit;er komt ook wel iemand van over de grens om die mapping te bewerkstelligen.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Driven2Shine

Citaat van: koen.s op 16-10-2013 21:26:33

Citaat van: MICHEL306 op 16-10-2013 16:54:07
Misschien snap ik hier iets niet, je kunt toch normaal gesproken een chip laten herschrijven voor ronde de 350 euro?
Wat er nu op jouw chip staat of dat het een oem versie is maakt toch niks uit?
En voor de tuner is een opzet zoals die jij hebt redelijk standaard, dus heeft hij de software al en hoeft die alleen iets aan te passen, maar dat doet ie ook als hij vanaf oem er zijn software op zet, immers elke auto reageert net iets anders.

gr Michel

ps.raar dat een tuner niet meteen kijkt welke software er op de chip staat maar ipv dat er 4 uur aan besteed om het probleem te zoeken in de hardware.immers even een software check kost hoogop 5 minuten en hij geeft zelf al aan dat het gemeten vermogen klopt bij een g15 chip opzet.

€1000 is een hoop geld.
Maar Marc heeft er nu al wat uurtjes inzitten, en wat onderdeelen vervangen.
De software is ook niet binnen een paar uur klaar.
In totaal zit je al snel op een dag werk, dus €1000 is een nette prijs.
Zeker als je de MTE custom mapping heb, hier krijg je geen spijt van.

Waarom is de hardware controleren niet goed?
Moet je er dan een software opknallen en dan de rekening betalen?
Nu weet je zeker dat je met tunen geen rare dingen meer tegen komt.
Dat was ook mijn insteek in de hoop dat er misschien iets kapot zou zijn wat de lage turbo druk zou verklaren maar helaas was het anders.
Nu weet ik in ieder geval dat het technisch allemaal in orde is na een kleine reparatie en nu ga ik gaan sparen voor een custom mapping.

Niks minder en niets meer :D

Marty__Mouse

Ik was bij Fasttech €750,- kwijt voor het compleet op maat schrijven van de software, cel voor cel. Van de standaard 2.4t software is eerst handmatig t5 software geschreven en vervolgens is de auto verder getuned. Marco van Fasttech is alleen met de software 2 volle dagen bezig geweest. Het kostte hem uiteindelijk ook meer werk dan gepland, maar de prijs was vast. En het was elke cent meer dan waard!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 16-10-2013 21:23:15
een standaard chip voor een auto met witte injectoren en een 18T lijk me geen rooitje te hoeven kosten....

Citaat van: Broabander op 16-10-2013 21:28:26
Ik twijfel ook niet aan de kunde, maar Steve, volgens mij hoef jij (zoals ik het begrijp) niet per sé elke laatste peekaa eruit gedrukt te hebben. Gewoon degelijke software goed voor dagelijks gebruik. Dus dan lijkt me een standaard pakket (er rijden er zat rond met zo'n turbo) en een aantal wagenspecifieke wijzigingen na een run gewoon zat.

Wel beter opletten hé.  ;D
In deze gevallen hoeft er niks uitgegeven te worden, dit heeft Steve nu al.

Broabander

Natuurlijk wel want hij heeft nog steeds een 18T turbo op z'n blok en een ECU met 15G software ;D

Ik probeer te zeggen dat het voor een 'gewone' (veelvoorkomende) tuning zoals dit geen €1000 hoeft te kosten. Tuurlijk, het is niet cel voor cel geschreven zoals bij Maarten maar dat betekent niet dat het over 5.000km kapot loopt, alleen er zit een wat ruimere veiligheidsmarge in, waardoor je niet de volledige potentie benut. Waar ik, indien niet nodig, heel goed in kan komen, met dit prijsverschil.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

scania164

Citaat van: koen.s op 16-10-2013 21:26:33

Citaat van: MICHEL306 op 16-10-2013 16:54:07
Misschien snap ik hier iets niet, je kunt toch normaal gesproken een chip laten herschrijven voor ronde de 350 euro?
Wat er nu op jouw chip staat of dat het een oem versie is maakt toch niks uit?
En voor de tuner is een opzet zoals die jij hebt redelijk standaard, dus heeft hij de software al en hoeft die alleen iets aan te passen, maar dat doet ie ook als hij vanaf oem er zijn software op zet, immers elke auto reageert net iets anders.

gr Michel

ps.raar dat een tuner niet meteen kijkt welke software er op de chip staat maar ipv dat er 4 uur aan besteed om het probleem te zoeken in de hardware.immers even een software check kost hoogop 5 minuten en hij geeft zelf al aan dat het gemeten vermogen klopt bij een g15 chip opzet.

€1000 is een hoop geld.
Maar Marc heeft er nu al wat uurtjes inzitten, en wat onderdeelen vervangen.
De software is ook niet binnen een paar uur klaar.
In totaal zit je al snel op een dag werk, dus €1000 is een nette prijs.
Zeker als je de MTE custom mapping heb, hier krijg je geen spijt van.

Waarom is de hardware controleren niet goed?
Moet je er dan een software opknallen en dan de rekening betalen?
Nu weet je zeker dat je met tunen geen rare dingen meer tegen komt.
helemaal mee eens....daarbij doet marc super zijn best en geeft net dat beetje extra goede service!!

HESSIE

ik denk dat het hem eerder zit dat je met een RICA chip,naar ET toegaat.
was je met een ET chip bij Marc gekomen had je echt geen 1000euro hoeven te betalen.

denk dat Marc van ET niet in een RICA chip gaat froeten,dus begin je van vooraf aan.