De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Hmm zou kunnen. Ik trek dat er morgen even af om te kijken of dat kastje er inderdaad zit.
Ik begreep dat er bij originele HU`s de antenne versterker in de radio zit ingebouwd maar dat kan ik ook fout hebben.

dielie850

Ik ben ze tot nu toe in iedere 850 tegen gekomen.
Ook de 10V uit 93 :D

The Demon

Als hij er niet in zou zitten zou je vanaf het begin al slechte ontvangst hebben gehad.
Het kan ook zijn dat de antennekabel uit de radio is getrilt/getrokken o.i.d., of ergens is door gesleten.

Groet,
The Demon.

Driven2Shine

Ok zou mooi zijn.
Ik hoop inderdaad dat er iets niet goed zit aangesloten en de boel weer gaat werken :)

Driven2Shine

Walter meestal zet ik de ipod 160GB aan op shuffle als ik langere afstanden ga rijden en merk ik het niet zo goed.
Gister reed ik vanaf Arnhem naar Rotterdam met de radio aan en toen viel het mij pas op.

Het zou goed kunnen dat het vanaf het begin al zo is geweest maar dat durf ik niet te zeggen nu.

dielie850

Er zit ook een massakabeltje aan dat kastje.
Kan best zijn dat die los is getrild

The Demon

Toen ik mijn 27mc set in Olijfje bouwde kreeg ik de antenne niet 1:1, ik gebruikte de kabel van de telefoonantenne die er reeds inlag.
Na wat speurwerk kwam ik onder de achterbank een koppeling in de kabel tegen die losgetrilt was, weer vast gemaakt en klaar was Klara, euh Walter.

Dus loop je kabel even na (doormeten) en controleer de aansluiting bij de radio om dat uit te sluiten.

Groet,
The Demon.

Driven2Shine

Thanks voor de tips.
We gaan even speuren morgen als de boel open ligt voor de achterklep :)

Driven2Shine

Vandaag naar Stadskanaal gereden voor de Volvo Forum klusdag.
Het was erg gezellig en heb eindelijk wat klusjes kunnen oppakken die al maanden lang waren blijven liggen.
Het waren slechts kleine klusjes maar dat mocht de pret niet drukken.

Zijknippers zijn vervangen door heldere varianten met oranje lampjes.
Binnenspiegel eindelijk vervangen door 1 die niet lam is en continue een halve cm aan de linkerkant zakt.
Lederen armsteun vervangen door een alcantara exemplaar.
Vers setje originele volvo achterklep gasveren gemonteerd en hij gaat nu weer super open met een demping op het eind :)

Een begin gemaakt aan het vervangen van de achterklep en alles losgehaald voor zover het nog niet los lag.
Spoiler er af en alle interieur kappen etc etc etc.
En toen kwam het toen we eenmaal zover waren om de kap zelf er af te schroeven bleken de bouten ooit een keer vervangen te zijn geweest voor aluminium inbus varianten en helaas draaide we die met minimale inspanning helemaal dol :(
Einde vervangen achterklep want ik had geen nieuwe originele bij mij dus al had ik ze los gekregen vast zetten was geen optie meer.

Ik hoop dat ik nog op tijd kan bestellen voor aankomende zaterdag zodat ik alsnog bij Hooftman de klep kan vervangen.
De achterbumper gaat hem dan niet worden maar die kan later nog wel een keer.

Al met al een zeer gezellige dag geweest met een klein minpuntje.

The Demon

Ik heb nog wel een setje boutjes liggen volgens mij Steve, zal even zoeken en doe ze dan wel op de post.

Groet,
The Demon.

Driven2Shine

Oh geweldig als je die hebt liggen.

Had het wel bekeken hoe het allemaal zat maar wist niet dat het niet origineel was pas toen we het vergeleken met de V70 R van Thijs kwamen we er achter.

Een klep vervang ik niet wekelijks dus vandaar :)

The Demon

Zal straks even zoeken tussen het darten en de kattenbak verschonen door.

Groet,
The Demon.

marrrcel

Ik heb misschien iets gemist, maar wat ga je met je achterbumper doen?

Driven2Shine

Vervangen door een ander exemplaar.

De huidige is teveel beschadigd en de nieuwe (andere) was vers gespoten en goedkoper als mijn huidige te laten spuiten.

The Demon

Ik heb ze gevonden  :eusa_dance:
Nu nog een envelopje en een postzegel.

Groet,
The Demon.