De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

HESSIE

ik zat met hetzelfde,ik had een ecu waar iets opgesoldeerd zat.
moest eerst een andere ecu halen anders werd die niet gechipt.

Driven2Shine

Citaat van: HESSIE op 16-10-2013 21:45:27
ik denk dat het hem eerder zit dat je met een RICA chip,naar ET toegaat.
was je met een ET chip bij Marc gekomen had je echt geen 1000euro hoeven te betalen.

denk dat Marc van ET niet in een RICA chip gaat froeten,dus begin je van vooraf aan.

Ik snap de hele discussie niet meer.

Ik heb hem alleen bij Marc gebracht om het geheel na te laten kijken en of dat nou met een Rica, FT, Hakkie Takkie chip is of welke dan ook maakt toch niet uit?
Hij heeft de boel nagekeken en dat hebben ze prima gedaan en mij netjes op de hoogte gehouden.
Ik heb vooraf gezegd tegen Marc dat als er een custom chip in zou moeten komen ik dat even op de lange baan schuif omdat ik daar momenteel de financiën niet voor heb.

Was geen enkel probleem dus einde discussie met een rica chip naar ET gaan ;)

Als de chip niet goed zou zijn wat eventueel zo zou kunnen zijn had er toch een nieuwe in gemoeten ongeacht welke er nu in zat.

HESSIE

dan snap ik de discussie ook niet meer,het ging er toch om dat je 1000 euro kwijt zou zijn als marc een custom mapping moest uitvoeren voor je  18t.
toen kwam er een discussie dat men niet begreep dat je dan 1000 euro moest betalen.
en toen kwam mijn verhaal.

scania164

En toen kwamen bepaalde mensen vertellen dat 1000 euro van ET te duur was....
Altijd weer hetzelfde geneuzel. .

Driven2Shine

Goedkoop is meestal helaas duurkoop.

Ik heb het meegemaakt met een Citroën Nemo welke gechipt was bij zip tuning voor ik dacht 200 euro.
Dit hadden we niet zelf gedaan maar was al zo bij aankoop.

Ja het ding was lekker pittig maar om nou 6x per jaar afgesleept te moeten worden met alle rompslomp vanwege motor storingen was het mij niet waard.
Het was niet mijn eigen auto en er mochten niet teveel kosten gemaakt worden dus ik had er weinig over te vertellen verder.

Ik spaar even door en laat het gelijk goed doen.

Ludo

Citaat van: HESSIE op 16-10-2013 22:08:38
dan snap ik de discussie ook niet meer,het ging er toch om dat je 1000 euro kwijt zou zijn als marc een custom mapping moest uitvoeren voor je  18t.
toen kwam er een discussie dat men niet begreep dat je dan 1000 euro moest betalen.
en toen kwam mijn verhaal.

Jawel, je had het bij het goeie eind.
Met enige verschil, dat als er een ET chip in zat, Steve niet terug had hoeven gaan.  ;D

Maar het is wel zo, geen enkele tuner zal verder of herprogrammeren in een ander zijn software.
Een andere tuner betekent dus volledig nieuwe software vanaf 0...

Driven2Shine

ET werd mij aangeraden door diverse mensen en tsja als mij dat meerdere keren word verteld dan luister ik netjes en doe ik dat ook :D
Dat is ook gedaan omdat ik geen enkel Rica bedrijf ken als alleen via via.

elianmars

Driven2Shine

En dat was precies waarom ik de BB naar ET heb gebracht.
Altijd goede service en niet te beroerd om dat stapje extra te doen.

Service en kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Leuker kunnen we het niet maken maar wel sneller :D

Marty__Mouse

Tja, je moet toch afgaan op de meeste ervaringen van een ander in dit geval, omdat je over het algemeen zelf niet vaak met een tuner te maken zult hebben (in mijn geval dan).

En of je nu bij ET, Fasttech of RICA een chip op maat laat schrijven; het zal ongetwijfeld goed gebeuren, en qua prijs zullen ze elkaar ook niet heel veel ontlopen.
Zoals hier eerder geschreven, goedkoop is in dit geval duurkoop, omdat je een hele specifieke wens hebt past een "standaard" chippie niet. Dat was in mijn geval ook en daarom ben ik naar Fasttech gegaan..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Driven2Shine

Vandaag de auto opgehaald bij ET na de checkup.

Gelijk een setje nieuwe wielbouten meegenomen (20 stuks) zodat ik de roestige kan vervangen :)

Op de terug weg direct door gereden naar Carglass om de pit in de voorrtui te laten maken en gratis een setje bosch ruitenwissers gekregen.
Ook hebben ze het interieur even gestofzuigd en alle ruiten rondom gereinigd en dat allemaal in 30 minuten.

Ik ben er weer blij mee.

Driven2Shine

De komende 2 weekenden ga ik eindelijk weer eens verder met de Black Bitch.
Nu zondag ga ik naar Stadskanaal naar de Volvo Forum klusdag en beginnen met alle achterstallige klusjes die ik kan doen.

Volgende week zaterdag naar Hooftman voor de resterende klussen die ik dit weekend niet voor elkaar ga krijgen.

Ik ga dit weekend proberen om de achterklep te vervangen met hulp uiteraard :)
De nieuwe originele Volvo achterklep gasveren zijn vandaag binnen gekomen en ik hoop dat daarmee die irritante kraaaaak als je de klep opendoet behoort tot het verleden.

Driven2Shine

De laatste tijd heeft mijn Pioneer Dubbeldin erg slechte FM ontvangst en kan het sommige stations niet eens meer vinden.
Ook na handmatige afstelling blijft het bij ruis.

Nu las ik dat er voor aftermarket radio`s eventueel een antenne versterker geplaatst dient te worden maar ook dat deze er al in zou zitten.
Weet iemand of dat er standaard een antenne versterker aanwezig is in een 850 uit 1994?

Ben bang dat als het er al in zit dat deze kapot is en bij niet aanwezig lijkt het mij ook vrij duidelijk :)

dielie850

Is dat niet het kastje wat onder de ruit zit van de amtenne :eusa_think:
Ik heb die toen es los gemaakt en had toen ook bijna geen ontvangst meer.