Ratelende geluid/getik in bochten

Gestart door Volvo S70, 28-12-2012 21:32:17

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik schaar TRACS toch onder de volwaardige tractiecontrole hoor. Het is maar net hoe je het bekijkt. Feitelijk zijn het allemaal opgewaardeerde ABS systemen.

ABS I = Anti Blokkeer Systeem. Een systeem dat in staat is remdruk te begrenzen en te reduceren in het geval van een blokkerend wiel. Het systeem is niet in staat zelfstandig druk op te bouwen.
ABS  II = TCS (=TRACS) = ABS + regeling waarbij bij doorslippende aangedreven wielen door de ABS unit van remdruk voorzien worden.
ABS III = ASR = TCS + regeling waarbij de gasklep tevens aangestuurd kan worden. Dit vereist een auto met elektronisch aangestuurde gasklep.
ABS IV = ESP (=DSTC) = ASR + regeling die bij instabiliteit van het voertuig een beremming op individuele wielen kan uitvoeren, teneinde het voertuig weer in een stabiele toestand kan krijgen.

Oh, ja; de 40 km/u grens dient voor het behoud van je remblokken. TRACS kan alleen maar afremmen dmv de remblokken.

thuur

Citaat van: KIM op 30-12-2012 17:22:40
Ik schaar TRACS toch onder de volwaardige tractiecontrole hoor. Het is maar net hoe je het bekijkt. Feitelijk zijn het allemaal opgewaardeerde ABS systemen.

De technische term mag dan wel correct zijn, je creeert een te hoog verwachtingspatroon bij de bestuurder. Die verwacht ook een volledige tractiecontrole als je het zo benoemt.

Daarbij vind ik "volwaardig" en "grens" niet in 1 definitie passen :D

Gr ;)

Volvo S70

heel vreemd maar ik hoor geen getik/geratel meer sinds een paar dagen. ik heb honderden km gereden maar hoor echt niets meer  :-\

of komt het binnenkort weer terug?! mss was het niet eens de aandrijfas?????

Volvo S70

ook gisteren weer van groningen naar zwolle heen en terug en geen geluiden meer   ???

jeroen74

Misschien door de lage temperaturen van de afgelopen dagen? Vet wat dikker blijft misschien.

Volvo S70

Getik is weer begonnen... jaren was het opeens stil ,nu begint het weer.  ???. Dus bij rijdend sturen naar beide kanten en gas geven hoor je het weer...Valt op dat het begon nadat de auto (esp) meerdere malen moest 'ingrijpen' bij glad wegdek toen hij slipte in de bocht. Ik vrees de assen.

Volvo S70

als het de assen zijn,kan het zo zijn dat die dan aan beide kanten(sturen) gaan tikken  :eusa_think:

Volvo S70

Zijn assen eigenlijk  nog te reviseren :eusa_think:

yannickdv

Ja, nieuwe homokineten monteren. De rest slijt in principe niet (kan hooguit krom zijn).

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Volvo S70

Weer heel vreemd maar nu tikken ze weer niet meer ???! Rijd weer goed!