V-Power Diesel

Gestart door BobaFett, 08-10-2004 08:19:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

#45
Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-03-2007 18:22:36
M'n Volvo shovel verlangt al jaren laagzwavelige brandstof. Door de hoge inspuitdrukken van de pompverstuivers is dit nodig. Normale diesel stoken kan wel maar dat vertaalt zich na ca. 7000 draaiuren  veelal in het vervangen van de pompverstuivers á €1500,- per stuk en dat keer 6  :o  :o

Wat is de theorie erachter? Is het de zwavel die zorgt dat de verstuivers stuk gaan?

Gaat daar ook V-power oid in, of is dat industrie brandstof? Op wat voor druk draaien die verstuivers?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Maarten

#46
Beste Ed,
Je merkt bij een keer tanken met V-Power geen verschil, daar moet je wat vaker voor tanken.Ik heb gemerkt dat mijn motor stiller in geworden, en inderdaad minder is gaan roken , hij is iets zuiniger gaan lopen maar dat tikt niet echt aan, maar vanwege de eerste twee redenen blijf ik het tanken, en Rica adviseert het ook, dus dat doe ik dan maar.
Groet Maarten :laugh:
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

VolvoDeMio

Citaat van: kyro op 12-02-2007 21:35:04
Citaat van: VolvoDeMio op 11-02-2007 15:58:00
Na drie tankbeurten V-power waarbij het roken achterwege bleef nu een tank gevuld met 'gewone'Shell diesel.
Het roken is weer terug (als ik 'm op z'n staart trap).

Overigens rookt mijn Tdi alleen bij het op z'n staart trappen (en is alleen zichtbaar tijdens de schemering in het licht van de koplampen van auto's achter me.

trek hem maar is door, in 2,3,  of zelfs 4 tot voorbij 3,5 duizend
toeren!!
wordt het ineens ook bij daglicht super goed zichtbaar ::)


@ kyro:
Zover trek ik hem/haar ook door!
Geen zwarte rook bij V-power; vrij weinig bij andere diesel.

mehn

Citaat van: VolvoDeMio op 05-03-2007 19:42:41
@ kyro:
Zover trek ik hem/haar ook door!
Geen zwarte rook bij V-power; vrij weinig bij andere diesel.

Kyro zal dit niet meer lezen, je kunt je beter tot Sandman richten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

#49
Citaat van: ed op 04-03-2007 20:43:37
Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-03-2007 18:22:36
M'n Volvo shovel verlangt al jaren laagzwavelige brandstof. Door de hoge inspuitdrukken van de pompverstuivers is dit nodig. Normale diesel stoken kan wel maar dat vertaalt zich na ca. 7000 draaiuren  veelal in het vervangen van de pompverstuivers á €1500,- per stuk en dat keer 6  :o  :o

Wat is de theorie erachter? Is het de zwavel die zorgt dat de verstuivers stuk gaan?

Gaat daar ook V-power oid in, of is dat industrie brandstof? Op wat voor druk draaien die verstuivers?

De zwavel zou aanslaan op de (common rail) verstuivermonden door de inspuitdrukken van 2000 bar en hoger. De aanslag zou dan de verstuivermond vervuilen en daardoor een onjuiste verneveling kunnen veroorzaken met alle gevolgen van dien (gaten in zuigers etc.)

De brandstof die wij gebruiken komt van Argos Oil en is inderdaad een soort Shell V-power/BP Ultimate diesel met een cetaangetal van 57. De brandstof is rood van kleur om belastingtechnische redenen. Het ruikt ook anders dan de standaard rode gasolie die we vroeger hadden.

Het hele brandstofsyteem van de L90E is ook volledig electronisch geregeld via een aparte ECU, zelfs het gaspedaal is van het type "fly-by-wire".
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ed

Citaat van: RRRRR_Ramon op 08-03-2007 18:42:51

Het hele brandstofsyteem van de L90E is ook volledig electronisch geregeld via een aparte ECU, zelfs het gaspedaal is van het type "fly-by-wire".

Ik ben wel benieuwd of de zwavel in de normale diesel ook van invloed is op de common-rail injectoren van de D5 motor. Ik heb er nog nooit iets over gelezen.

High tech dus eigenlijk zo'n lompe machine!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RRRRR_Ramon

Citaat van: ed op 08-03-2007 20:33:45
Citaat van: RRRRR_Ramon op 08-03-2007 18:42:51

Het hele brandstofsyteem van de L90E is ook volledig electronisch geregeld via een aparte ECU, zelfs het gaspedaal is van het type "fly-by-wire".

Ik ben wel benieuwd of de zwavel in de normale diesel ook van invloed is op de common-rail injectoren van de D5 motor. Ik heb er nog nooit iets over gelezen.

High tech dus eigenlijk zo'n lompe machine!

Volgens mij zijn de V-power en BP Ultimate diesels ook laag zwavelig. Ik denk dat er niet eens zoveel verschil zit in de D5 uit de S60 en de D6D uit de L90E, behalve dan dat de 6 in de aanduiding staat voor het aantal liters en niet voor de cilinders, al zijn dat er wel 6. De motoren zijn in dezelfde periode ontwikkeld.

In het instructieboek van de machine wordt aangegeven hoeveel microgram zwavel de brandstof mag bevatten. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoeveel dat is. Misschien staat dat ook wel in het boekje van de D5.  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ed

Citaat van: RRRRR_Ramon op 08-03-2007 20:51:12
Citaat van: ed op 08-03-2007 20:33:45
Citaat van: RRRRR_Ramon op 08-03-2007 18:42:51

Het hele brandstofsyteem van de L90E is ook volledig electronisch geregeld via een aparte ECU, zelfs het gaspedaal is van het type "fly-by-wire".

Ik ben wel benieuwd of de zwavel in de normale diesel ook van invloed is op de common-rail injectoren van de D5 motor. Ik heb er nog nooit iets over gelezen.

High tech dus eigenlijk zo'n lompe machine!

Volgens mij zijn de V-power en BP Ultimate diesels ook laag zwavelig. Ik denk dat er niet eens zoveel verschil zit in de D5 uit de S60 en de D6D uit de L90E, behalve dan dat de 6 in de aanduiding staat voor het aantal liters en niet voor de cilinders, al zijn dat er wel 6. De motoren zijn in dezelfde periode ontwikkeld.

In het instructieboek van de machine wordt aangegeven hoeveel microgram zwavel de brandstof mag bevatten. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoeveel dat is. Misschien staat dat ook wel in het boekje van de D5.  :eusa_think:

Klopt, V-power en BP ultmate zijn laagzwavelig. In het onderhoudsboekje staat niets over zwavel. ik denk ook wel dat de motoren op de brandstof die gebruikt wordt worden ontwikkeld. Ik kan me wel voorstellen dat zwavel de motor geen goed doet, en boven de twee ton de injectoren de geest geven. Dan heeft de fabrikant natuurlijk geen verantwoordelijkheid meer!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Kees.R.S

Ik heb geen ervaring met de Shell variant maar met vorige wagen (sorry) een Passat TD voorlaatste APK net door de roetmeting laatste APK 3 maanden op BP ultimate gereden geen enkel probleem met roetmeting.
Op het werk rijden wij met een DAF 2800 NTT +/- 23 jaar oud en op aanraden van Truckland rijden wij op BP ultimate anders kan je niet meer in de buurt werken.
Mijn ervaring is: het werkt maar of het zuiniger rijdt.   ???   ???   :eusa_shhh:

Clioplein

V-power diesel zou goedkoper kunnen worden, als de overheid minder accijns er op zet.
Echter dit mag niet vanwege oneerlijke concurrentie, want niet alle merken hebben het.

Tamarzilla

Ik tank al ca een jaar, de snelle diesel, in mijn LEON TDI 135pk.

Auto is wat zuiniger, iets stiller, naar mijn idee niet echt sneller.

Roet uitstoot valt mee, tenzij je na lange tijd 125kmu, ineens een sprintje doet.
Want dan roet het wel.

Verder allen maar goede ervaringen met de diverse merken.
T5, rica getuned