Mijn god ... een C70 / up and running

Gestart door Piet, 17-03-2013 19:32:29

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Kom nog steeds streken van de knutselsmurf tegen.
Blijkt dat er in de C70 nog een tweede "areal" FM antenne in de achterbumper zit.
Om onduidelijke redenen was hiervan de stekker uit de antenneversterker getrokken.
Weer aangesloten en direct een aanzienlijke verbetering van de FM ontvangst.

Martijn_B

En al wat ervaringen met het blokje? Hoe gaat het met olieverbruik, rook, vermogen? Alles soepel?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Motortje draait echt als een naaimachientje zo mooi (maar anders had ik hem ook niet gekocht).
Is erg soepel en de auto komt met zijn automaat erg goed van zijn plek.
Voelt wel als dat alle 240 paarden nog aan het werk zijn.
Mijn dochter, die vaak in de S90 met toch ook nog 204 pk rijdt, schrok ervan toen ze wat gas gaf. ;D
Nog geen olieverbruik bemerkt, maar heb er nog maar zo'n 400 km mee gereden.
In ieder geval geen rook uit de uitlaat.
Ziet er naar uit dat deze motor er voorlopig in blijft.

Piet

Het is werkelijk niet te geloven..... Maar toch nog weer een rare streek van de knutselsmurf beter genoemd de sloopsmurf tegengekomen.
Automatisch dimmende spiegel deed het niet, bij nader onderzoek blijkt  het stekkergedeelte  aan de spiegel  er gewoon compleet afgerukt te zijn :o
Helaas wordt in de wiring diagrams van Volvo de spiegel met stekker en al als een complete unit aangegeven. Ofwel de kleurcodering stopt bij de stekker van de spiegel. Drie draden zwart, blauw en bruin/ geel lopen naar de spiegel zoals ook aangegeven in de schema's.
Van de stekker zelf naar de spiegel ( en dus niet meer aangegeven in de diagram's) hebben we dan zwart, grijs en wit.
Dus de vraag is nu dus: wat moet er op elkaar :eusa_think:
Weet iemand dit misschien?

UserID6342

Dat is te vinden hier op het forum want er zijn er ook genoeg die een Ford Scorpio spiegel erin hebben gesoldeerd.  Waar precies heb ik helaas geen idee van, maar het is er wel.

big ben

Citaat van: Dirk342 op 16-10-2013 20:53:13
Dat is te vinden hier op het forum want er zijn er ook genoeg die een Ford Scorpio spiegel erin hebben gesoldeerd.  Waar precies heb ik helaas geen idee van, maar het is er wel.

Deze   :eusa_think:

Piet

Hartelijk dank, maar dat bedoel ik niet. Die bekabeling ligt er gewoon standaard al en is me wel duidelijk kwa kleurcodering. Het gaat om de kleurcodering in het kabeltje van de spiegel zelf. Ofwel het kabeltje tussen de connector van de spiegel die in de spiegel zelf verdwijnt.

Die stekker is er nl "afgerukt", ofwel het stekkertje waarmee de spiegel geleverd wordt

UserID6342

Piet

Dat begreep ik ook wel, moet ff proberen te vinden dus.
Maar is alleen niet de link die big- ben gaf helaas.

Piet

Ook dit is uiteindelijk weer opgelost met dank asn big ben!

big ben

In Japan maken ze ook mooie How-to's  ;D en en Auk natuurlijk voor oa de nummers  :eusa_dance:

"Mooi" dat je ermee geholpen bent Piet  :D

Piet

Moet ik eerst ff vlug een LOI cursus japans doen... ::)

elianmars

Citaat van: Piet op 17-10-2013 09:33:37
Moet ik eerst ff vlug een LOI cursus japans doen... ::)

Welnee. Gewoon laten vertalen door Google:

Citeer"Volvo C70 revival Trek" de 5
<<   Gemaakt op: 30 oktober 2011 00:31   >>
Trackbacks 0 / 34 reacties
De 5 is de vervanging van de achteruitkijkspiegel en room lamp unit.

Afbeelding

Schakel de kamer lamp unit was kapot als 870 of 850 van onze vele C70.
Ik is een punt waar het niet altijd kan worden verlicht kamer lamp barsten steunpunt deel van de wip schakelaar bereikt.
Afbeelding

Verwijder de lens van kamer lamp, verwijder de Torukusubisu een van de links en rechts, en verwijder de lamp uit de kamer snijd het dak langs de achterzijde, terwijl het stimuleren van de kamer lamp unit.
Afbeelding

Ik de koppeling te verwijderen.
Afbeelding

Ik merkte dat het de verkeerde kleur had besteld en wanneer ik probeer om de kamer lamp unit van de nieuwe voorbereide vervangen.
De bestaande degenen, links is de nieuwe juist ik besteld.
Afbeelding

Voor eik, zal het interieur kleur de arena van het onderdeelnummer 9483146 correct zijn.
Afbeelding

Ik moest het beige van 9.483.142 bestellen door vergissing.
Afbeelding

Ik bestelde de arena van 9483146 opnieuw.
Afbeelding

Het is een vergelijking van de arena en een nieuwe beige.
Afbeelding

Dit is de nieuwe en de oude vergelijking van de arena. Links is het bestaande product nieuw op rechts. Kleur is iets anders.
Afbeelding

Afbeelding

Bestaande producten vervaardigen in september 1999,
Afbeelding

Nieuwe werd geproduceerd in november 1999.
Kleur smaak het zal zijn om iets anders in leeftijd en verkleuring productie veel.
Afbeelding

Vervanging is voltooid.
Afbeelding

Vervolgens is een vervanging van de achteruitkijkspiegel. bedrading was ook nodig wanneer Voorheen, met de (zelfdimmende spiegel) Auto Dimmer spiegel 850 en V70 (875), maar de bedrading is de voorbereiding in het geval van de C70 model 2000. Vervanging werken de spiegel lichaam, ik gewoon de stekker in het koppelstuk van de spiegel zijde van het wit.

Afbeelding

Onderdeelnummer van automatische dimfunctie spiegel lichaam is 8614105.
Kit werd gebruikt om 850 en V70 (875) is onderdeelnummer 9464006 die harnassen zijn ook opgenomen.
Afbeelding

Het is het beeld van de uitwisseling na de automatische dimmer spiegel. (Kamer lamp unit voordat vervangt)
Afbeelding

Om verblinding te voorkomen in het donker een spiegel wanneer je het licht te voelen in de nacht, van de volgende auto.
Afbeelding

Achtergrondverlichting wordt op de schakelaar voor de kamer lichtunit van 1999 en latere modellen 870.
Afbeelding

Duidelijk, toch?  ;D

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet