Bedrogen op MP?

Gestart door blauweroffel, 23-06-2013 14:46:23

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Citaat van: Rob850turbo op 24-06-2013 23:04:14
Dit is het risico van dingen op Mp achtige site's te kopen , vaak komt het goed , soms gaat het niet goed.

dit soort dingen moet je eigelijk incalculeren in de aanschaf prijs

en het zelfde is als je soms naar auto's gaat kijken , de foto's zijn blijkbaar van tien jaar geleden , voordat de hond van de eigenaar met het alcantara ging spelen.

@Rob:
Je hebt wel een beetje gelijk.
Ik dacht vorige week ook een principe overeenkomst met een verkoper van een 855 te hebben.
Een mailtje was voldoende: ...verkocht....
Wellicht was ik niet diudelijk genoeg geweest in dit geval

BR

konniekip

Dit is het risico van dingen op Mp achtige site's te kopen , vaak komt het goed , soms gaat het niet goed.

en het zelfde is als je soms naar auto's gaat kijken , de foto's zijn blijkbaar van tien jaar geleden , voordat de hond van de eigenaar met het alcantara ging spelen.
Mee eens, als ik iets bestel via MP en post wat duur is hou ik er rekening mee dat ik het verlies kan opvangen.

Laatst op ebay een apparaat besteld, nieuwprijs is ruim 3000 euro, verkoper verkocht het nieuw voor 700. Moest uit Duitsland komen. Ja, je weet dat je dan kan verliezen. Nu is het voordeel van ebay dat je wel positieve feedback kan hebben (wat deze verkoper ook had)

UserID6342

Citaat van: blauweroffel op 24-06-2013 23:06:26

Ach Dirk, je weet : ik ga uit van het goede van de mens..........en ik moet ook niet zo zeuren.

BR
Ha, dat deed ik vroeger ook maar gelukkig al lang geleden overboord gekiept.  heeft me teveel geld gekost.  ik vertrouw blindelings op mensen die rond me heen staan, echt blindelings, en de rest geen hond.  Sterker nog, in sommige gevallen (ligt even aan de situatie en gaat  te ver om er hier verder op door te gaan) vertrouw ik mijzelf nog niet eens....  Is een goede om echt over na te denken want ik weet dat 90% het hier dat niet eens begrijpt...

UserID6342

Citaat van: konniekip op 24-06-2013 23:11:00

Mee eens, als ik iets bestel via MP en post wat duur is hou ik er rekening mee dat ik het verlies kan opvangen.

Laatst op ebay een apparaat besteld, nieuwprijs is ruim 3000 euro, verkoper verkocht het nieuw voor 700. Moest uit Duitsland komen. Ja, je weet dat je dan kan verliezen. Nu is het voordeel van ebay dat je wel positieve feedback kan hebben (wat deze verkoper ook had)
Ebay is een heel ander verhaal als MP en absoluut, in de verste verte niet, met elkaar te vergelijken !

blauweroffel

Citaat van: Dirk342 op 24-06-2013 23:12:20

Ach Dirk, je weet : ik ga uit van het goede van de mens..........en ik moet ook niet zo zeuren.

BR
Ha, dat deed ik vroeger ook maar gelukkig al lang geleden overboord gekiept.  heeft me teveel geld gekost.  ik vertrouw blindelings op mensen die rond me heen staan, echt blindelings, en de rest geen hond.  Sterker nog, in sommige gevallen (ligt even aan de situatie en gaat  te ver om er hier verder op door te gaan) vertrouw ik mijzelf nog niet eens....  Is een goede om echt over na te denken want ik weet dat 90% het hier dat niet eens begrijpt...

Eerlijkheid is een groot goed!

BR

konniekip

Citaat van: blauweroffel op 24-06-2013 23:16:53
Citaat van: Dirk342 op 24-06-2013 23:12:20

BR
Ha, dat deed ik vroeger ook maar gelukkig al lang geleden overboord gekiept.  heeft me teveel geld gekost.  ik vertrouw blindelings op mensen die rond me heen staan, echt blindelings, en de rest geen hond.  Sterker nog, in sommige gevallen (ligt even aan de situatie en gaat  te ver om er hier verder op door te gaan) vertrouw ik mijzelf nog niet eens....  Is een goede om echt over na te denken want ik weet dat 90% het hier dat niet eens begrijpt...

Eerlijkheid is een groot goed!

BR
zeker in de autohandel...

Robert855

Citaat van: Dirk342 op 24-06-2013 23:03:59
Citaat van: Robert855 op 24-06-2013 22:56:16
Citaat van: Dirk342 op 24-06-2013 01:14:20
Ga er maar van uit dat je beflikkerd bent..... nog niet zo lang geleden zelf aan de hand gehad met mijn vraag om een stel alu-velgen voor de 760.  2 man uit Zeeland (Terneuzen meen ik en huppeldepupaarde ofzoiets) lagen 2 setjes.  Ik heb geprobeerd die 2 setjes in 1 dag te bezichtigen en dat kon alleen maar als ik vooraf geld overmaakte ??  Niet dus, eerst zien bij velgen en dan kopen...   Nooit meer iets van gehoord.

Ze doen dat op MP erg vaak en regelmatig, zitten een teringeind van je af en jij maakt op goed vertrouwen de centen over omdat het gewoon te ver is om zelf te rijden.  En die mensen zoeken die gasten ook en geloof me, ze kunnen echt heel overtuigend lullen, beter als ik kan in ieder geval.

Nou nou Dirk, dat is wel wat vind ik. tuurlijk kan het zijn dat je besodemieterd wordt, maar ik vind niet dat je op voorhand kan zeggen dat dit zo is. Ik heb zelf ook eens meegemaakt dat ik een dure programmeerbare afstandsbediening kocht. De dame in kwestie mailde mij dat ze de a.b. zou opsturen. week lang niets van gehoord en vernomen! na een week krijg ik mail, ik ben een weekje op vakantie geweest en ben het opsturen straal vergeten.

niet netjes, maar het kan. Ik vind niet dat je op basis van één ervaring hard kan maken dat blauweroffel wordt belazerd.
Mwuh... ik gaf als voorbeeld de 760 velgen omdat dat het kortstgeleden is.  Maar neem van me aan dat niet ik alleen die, uiterst negatieve, ervaringen hebben....  En natuurlijk kan het goed gaan, maar merendeel dus niet :(

als het merendeel niet goed ging bestond MP niet meer. Ik zit al 8 jaar op MP en ben nog nooit opgelicht! klop klop, knock on wood!!

Mac850

Vorig jaar aangifte gedaan bij poliitie van internet fraude via MP. Na zes weken wachten en talloze mails en telefoontjes bleef het stil bij de verkoper.

Er werd door de blauwe dienders zeer serieus gereageerd met ruime informatie over wat te doen.
Belangrijk zijn de de gegevens zoals banknummers, adressen, telefoonnummers, mail adressen, IP-adressen e.d.

Een vertegenwoordiger van de betreffende bank, waar ik naar een nummer had overgemaakt, heeft mij benaderd en heeft de zaak opgepakt.

Binnen twee dagen had ik mijn spullen op de stoep! Kan toeval zijn, maar toch!

Oplichters keihard aanpakken....

Ik heb trouwens een SC-900 die je voor de verzendkosten mag hebben voor onderdelen. Zit ook een 3CD cartridge bij.

Groet, Ronald ::)

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 24-06-2013 23:13:29
Citaat van: konniekip op 24-06-2013 23:11:00

Ebay is een heel ander verhaal als MP en absoluut, in de verste verte niet, met elkaar te vergelijken !

Ebay is inderdaad een heel ander verhaal dan Marktplaats maar Marktplaats is wel een onderdeel van Ebay.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rob850turbo

E bay is bijna net zo erg , teveel neg. Feedback en je heft je account op .
Daarna start je weer opnieuw.

Of je hebt een koop en een verkoop account .

En denk je echt dat e bay veel doet met klachten ?????

Da maakt de verkoper toch een nieuwe account .

Objecten uit de veilig halen kan ooknog steeds .

elianmars

Citaat van: Rob850turbo op 25-06-2013 00:03:25

Zolang je betaalt met PayPal, is er nog wel enkele zekerheid dat je je centen terug krijgt als er iets fout gaat.

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 25-06-2013 09:09:04
Citaat van: Rob850turbo op 25-06-2013 00:03:25

Zolang je betaalt met PayPal, is er nog wel enkele zekerheid dat je je centen terug krijgt als er iets fout gaat.

idd, al 2 keer "conflict" gehad en beide keren keurig opgelost door paypal.

Walter

Heb via Paypal ook al eens centen terug gekregen voor een 1:10 Tamiya 850 die ik nooit ontving. Maar je moest destijds wel snel zijn, anders is het 'verjaard'.

Laatst op MP gevraagd naar een 6V electrische fan. Krijg ik een mailtje: 'Heb ik, kost 50,-'. Vervolgens vraag ik wat meer info over hetgeen hij heeft en je hoort niets meer. Paar gebruikte banden in de verkoop, krijg een reactie van M. Toen ik naar zijn naam vroeg vóór ik adresgegevens gaf, haakte die ook af.

Marktplaats handelen kan prima maar ik zoek alleen in de buurt en haal alles op. En als ik iets verkoop vraag en geef ik gegevens als telefoonnummer etc.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

ThuurC

Ik ben zelf voor €300,00 opgelicht met mijn handel (Inkoop en verkoop van grote Lego sets). Naam en adres van de beste man bleken vals. Gelukkig bood het rekeningnummer uitkomst en heeft de bank mij zijn adres verschaft (Overigens onder het mom van 'verkeerd overgemaakt bedrag', bij fraude mogen ze niks doen namelijk). En nu weet ik dus de naam en adres van de beste man... en wat heb ik eraan? Helemaal niks! Langsgaan is zinloos, alsof hij gaat bekennen en mij geld gaat geven --> geweld gebruiken zit ik niet op te wachten, voor de politie is het te klein en mijn berichten op FB leest/reageert hij niet (Ook al gescout ;) ).

Oftewel: je kunt vrij weinig. De les? Tegenwoordig zeggen de oplichters ook 'kom maar halen', totdat je zelf zegt 'dat gaat niet'

elianmars

Citaat van: ThuurC op 25-06-2013 09:32:33
Ik ben zelf voor €300,00 opgelicht met mijn handel (Inkoop en verkoop van grote Lego sets). Naam en adres van de beste man bleken vals. Gelukkig bood het rekeningnummer uitkomst en heeft de bank mij zijn adres verschaft (Overigens onder het mom van 'verkeerd overgemaakt bedrag', bij fraude mogen ze niks doen namelijk). En nu weet ik dus de naam en adres van de beste man... en wat heb ik eraan? Helemaal niks! Langsgaan is zinloos, alsof hij gaat bekennen en mij geld gaat geven --> geweld gebruiken zit ik niet op te wachten, voor de politie is het te klein en mijn berichten op FB leest/reageert hij niet (Ook al gescout ;) ).

Oftewel: je kunt vrij weinig. De les? Tegenwoordig zeggen de oplichters ook 'kom maar halen', totdat je zelf zegt 'dat gaat niet'

Heb je een site/Marktplaatspagina w.b. de verkoop van de Lego?  :)