Schudden auto,ABS de oorzaak? OPGELOST

Gestart door ray001, 29-06-2013 16:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Max 40-45 meen ik Jack, je hoorde de Tracs ook heel duidelijk ingrijpen tot die snelheid op de bokken.  Eenmaal daardoor heen ging het allemaal goed en met storingslampjes aan was de trilling gewoon weg tijdens het rijden.

Jack v

dan zou ik het toch in eerste instantie in de tracs zoeken Dirk. Al eens van abs sensoren gewisseld?

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Nope, zo ver was ik / waren we nog niet Jack ;D

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ray001

Ga morgen eerst maar eens langs de dealer om de Ecu van de bak even 5 min eruit te laten halen(schoon) en daarna alle storingen uit te laten lezen om daarna alles weer te laten resetten..krijgt vanzelf een vervolg

UserID6342

#20
Heeft nu weinig zin Raymond en is echt zonde van je geld.....  Zoals ik al zei moet je de stekker op de PNPswitch of bak ECU eruit /  loshalen en dan gaan rijden (met de bak in de noodloop in zijn 3e versnelling en zien of we het kunnen herproduceren.  Dit om dingen uit te kunnen gaan sluiten.

Aangezien jij het nieuwe type ECU's hebt met die maffe klem onder de ECU, is het het makkelijkst om de stekker van de PNP af te halen en deze eventjes los te laten hangen.  Die stekker op de PNP is heel goed los te halen met een beetje normaal beleid. Chrome klem die er om heen zit los kantelen, dan komt de stekker al een stukje mee omhoog en dan de stekker naar boven toe eruit kantelen.  Als je de luchtlinlaat even weghaalt kun je er zo bij.

Sbv

Citaat van: ray001 op 30-06-2013 06:59:51
Ga morgen eerst maar eens langs de dealer om de Ecu van de bak even 5 min eruit te laten halen(schoon) en daarna alle storingen uit te laten lezen om daarna alles weer te laten resetten..krijgt vanzelf een vervolg
Welke storingen heb je dan ? Ik begreep van Dirk dat er geen foutmeldingen in zaten

ray001

Volgens Dirk inderdaad geen storingen maar de cruise control werkt nu niet meer omdat er wel storingen veroorzaakt gesimuleerd zijn.
Stekkers zitten allemaal weer vast dus vandaar de dealer

Maar ga vanmiddag wel eens kijken of de st van de pnp op de bak los kan...

Leuke uitdaging ...zo'n C70 haha

Bouke

Ik gok toch echt op een kapotte abs controler,op het feit na dat bij jou de lampjes uit zijn bij de storing dan. Vraag maar is aan Thuur ;)

ray001

Ik hoop het maar ikzelf vindt dat schudden van de auto raar..
Ben niet zo electronisch aan gelegd...

KIM

Een collega van mij heeft ooit ABS problemen gehad door hangende remklauwen achter. Misschien zinvol om ook even naar te kijken?

Sbv

Bij Bouke is het dan geen schudden, maar wel lampjes etc.
meldingen aan controller moeten zo aan het licht komen

ray001

Ga vanmiddag eens proberen abs controller af te koppelen,Trac uit dmv schakelaar en dan ook de stekker van de pnp sw loshalen.
Dan zou al het electronische uit geschakeld moeten zijn.
Als het schudden weg is dan,dan zou het in de electronica moeten zitten.

Is het dan nog dan.............we gaan het zien

Sbv

dat zijn een paar stekkers lostrekken. schrik niet dat er een hoop in de war kan raken dan. Een bak die niet lekker wil schakelen etc en waarschijnlijk een berg foutmeldingen die je mag resetten

-D©©©L-

Citaat van: ray001 op 30-06-2013 11:39:49
Ga vanmiddag eens proberen abs controller af te koppelen,Trac uit dmv schakelaar en dan ook de stekker van de pnp sw loshalen.
Dan zou al het electronische uit geschakeld moeten zijn.
Als het schudden weg is dan,dan zou het in de electronica moeten zitten.

Is het dan nog dan.............we gaan het zien
waarom zou het dan in de elektronica zitten?