Schudden auto,ABS de oorzaak? OPGELOST

Gestart door ray001, 29-06-2013 16:11:28

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dat is idd erg netjes van Rob  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Nogmaals, er is al zat geld uitgegeven om het trillen op te lossen en alle 'adviezen' die gegeven zijn hebben tot niets geleid.  Ja, een hoop geld weg maar het ding trilt nog steeds....

En dat is ook precies de reden waarom ik nu zo voorzichtig ben met een advies te geven.  Als ik iets zeg sta ik erachter en is het een verkeerde diagnose mijnerzijds (wat ook heel goed kan en mogelijk is, immers ik ben gelukkig ook niet perfect) neem ik de kosten op me.  Maar dat zie ik in al de afgelopen tijd, bij deze auto, niet gebeurt zijn.  Iedereen geeft 'advies' en ze weten het allemaal beter, maar de kosten zijn allemaal wel geheel voor Raymond !

Natuurlijk is zijn auto er beter van geworden, dat is een feit, van al die vernieuwingen.  Maar waar het om ging, namelijk die trilling oplossen, is niet gebeurt en dan is Raymond onderhand al 3 rooien verder (even ruim geteld en door mij expres erg abstract gemaakt).  En dan is er vervolgens niemand thuis van al die adviezen....

Op de manier van Rob kan ik er ook achter staan, het is in ieder geval de moeite waard om te proberen.

Rob850turbo

@ dirk , moet er nog meer in de doos?

UserID6342

Laten we eerst de linkeras (korte) maar eens proberen Rob.  Op deze manier is dat ook betaalbaar te doen voor Raymond.

ray001

Heb mijn linker aandrijfas hier liggen,bedankt Rob.
Is nog wel weekje wachten omdat mitchelli deze week even niet kan..

Kan niet voor de deur knutselen omdat ik bang ben dat de as vast zit in de fuse,waar ik veel over lees,wil het niet slopen..
Schokbreker bouten en stuurkogel zal geen probleem zijn,is allemaal nieuw

Dus even geduld dus....

UserID6342

Wiellagers zijn toch al vernieuwd bij je Raymond, dan zit die as echt niet vast en kun je 'm er zo uitdrukken.

Maar wat is de bedoeling nu want ik wel even weten waar ik aan toe / aan af ben ?  Moet ik het oplossen of een ander ?  Ga je nu van de een naar de ander toe en dan weer terug ?  Want dan ben ik erg bang dat het nooit iets gaat worden.  Immers, iedere monteur heeft een eigen visie ergens over.  En dientengevolge ook een eigen werkwijze.

Let wel: dit is absoluut niet bedoelt als verwijt naar je of als verwijt naar een ander toe.  Zeer zeker niet, maar ik hou zelf erg van gewoon duidelijkheid.  En dat laatste is voor mij nu even zoek.

ray001

Dirk,niet kwaad bedoeld dit

Mijn auto komt altijd bij Mitchell omdat het dichtbij is voor mij
Het probleem wat er nu was/is,is een second opion nooit weg lijkt mij

Maar om nu een tank benzine te verrijden en een halve dag onderweg te zijn voor 20 min werk, vindt ik persoonlijk te ver gaan.
Want als dit het niet is, of als het de andere as eventueel mocht zijn ben ik dus een 265 km onderweg geweest voor jan L..

Dus is helemaal niet omdat ik niet wil dat jij sleutelt maar het een beetje ver vindt voor het karwei..

Gr

UserID6342

Don't worry Ray, ik pak het ook echt niet verkeerd op, is ook absoluut geen probleem.  En ik hoop echt met je mee dat het de as is, alhoewel ik nog steeds mijn twijfels heb (en ik echt hoop dat ik er naast zit).

Ik snap je redenatie heel goed, maar ook denk ik voor Mitchelli beter als je gewoon daar blijft.  Ook voor hem is het niet fijn als een ander er tussendoor mee bezig gaat en vice versa.  Zoals ik al zei, iedereen sleutelt op zijn / haar eigen wijze en heeft een bepaald patroon wat hij / zij volgt.

ray001

Ik ga het mee maken binnenkort.... ;D of ???.........

Marc O.

Kan het niet een motorsteun zijn? Ik meen me te herinneren dat Richard (Knoopie) ook soortgelijke verschijnselen had, die verdwenen waren na het vervangen van de rechter motorsteun.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ray001

Citaat van: Marc O. op 04-07-2013 21:20:50
Kan het niet een motorsteun zijn? Ik meen me te herinneren dat Richard (Knoopie) ook soortgelijke verschijnselen had, die verdwenen waren na het vervangen van de rechter motorsteun.

Al gedaan,helaas

razorx

Dit doet me een beetje denken aan wat ik ooit had na het terugplaatsen van de linkeras. Ik had die as aan de bak kant net niet helemaal er in geklikt. Leek goed maar was het niet.
As er uit en er goed ingeklikt en het probleem was voorbij. Naast een soort van trillen was het ook hoorbaar en alleen bij bepaalde snelheden en in bochten naar rechts.

Sbv

Ik had zelf nog een raar idee, maar de as zit toch altijd geborgd met een ring welke in de bak ergens vast klikt. Stel deze ring zit er niet, kan de as dan wat bewegen in de bak ?

razorx

Sbv

Citaat van: razorx op 04-07-2013 22:11:42
Ja
Zou dat ook het effect kunnen geven ? Als de as eruit is, dan weet je snel of er wel/geen borgring op zit

razorx

Ik heb natuurlijk niet in de auto in kwestie gezeten, maar de beschrijving komt overeen met wat ik had.
Ik was er werkelijk van overtuigd dat de borgring goed in zijn fitting zat, maar dat was niet het geval.

Ik zeg niet dat dat hier het geval, is, maar ik kan het me wel voorstellen. ;)