Schudden auto,ABS de oorzaak? OPGELOST

Gestart door ray001, 29-06-2013 16:11:28

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Sbv op 01-07-2013 08:30:01
Ik vermoed dat het afhankelijk is van omwentelinssnelheid van de as(sen). Geen foutcodes wil niet zeggen dat er dan niets aan de hand is, maar naar mijn idee niets elektronisch.
er is een groot verschuil tussen zaken onbelast en belast testen.
En hoe verklaar je het dan dat het hier weg is geweest Sander ? Ook met belast rijden.  Als een as kapot is doet die dat altijd en heeft (in dit geval) de ABS/TRACS er geen invloed meer op want dat weet die as namelijk niet. En in dom toeval geloof ik niet.

ray001

Heb zonet nog een test gedaan op de rotonde om alles belast te testen maar dan kant voor kant..

Als de auto aan de rechterzijde inveert,dat is dus een lange linkerbocht gebeurt er weinig, ook geen trilling/schudden
Als de auto aan de linkerzijde inveert,dat is dus een lange rechterbocht, dan gaat de auto goed schudden...

Heb beide kanten met ongeveer zelfde snelheid gedaan natuurlijk

Dus is er wel degelijk verschil tussen belast en onbelast....en links en rechts..

Nu alleen de vraag, mijn conclusie zou zijn dat de belaste as/links dus, niet goed meer is.....

Is deze bewering te onderbouwen door mensen met veel kennis van zaken hier?

Met vriendelijke groet

Ray

UserID6342

Met alles respect: in mijn opinie teveel (wellicht onnodig) gefocust op de aandrijfas(sen).  Hetgeen wat je omschrijft zou ook nog door de ABS /TRACS kunnen komen en idd zonder foutmelding....

ray001

Citaat van: Dirk342 op 01-07-2013 20:28:09
Met alles respect: in mijn opinie teveel (wellicht onnodig) gefocust op de aandrijfas(sen).  Hetgeen wat je omschrijft zou ook nog door de ABS /TRACS kunnen komen en idd zonder foutmelding....

Deze moet je echt eens uitleggen dirk,aub

UserID6342

Toen we de auto hier op bokken hadden en gingen rijden was het weg.  Er zitten een aantal goed scherpe bochten hier in de weg waarbij het niet meer gebeurde toen.  Let wel ABS/TRACS uitgeschakeld.  De auto is dus wel degelijk belast getest en dat zijn/waren allemaal haakse rechterbochten (dus linkeras word het meest belast)

ray001

Citaat van: Dirk342 op 01-07-2013 20:35:14
Toen we de auto hier op bokken hadden en gingen rijden was het weg.  Er zitten een aantal goed scherpe bochten hier in de weg waarbij het niet meer gebeurde toen.  Let wel ABS/TRACS uitgeschakeld.  De auto is dus wel degelijk belast getest en dat zijn/waren allemaal haakse rechterbochten (dus linkeras word het meest belast)

Die scherpe bochten tellen niet mee Dirk,het doet zich alleen voor bij 75-90 km/h,met die snelheid kom je nooit de bocht om daar....
Ik wacht nog even reacties af voor ik actie ga ondernemen want wil het gewoon zeker weten voor ik iets ga doen/laten doen.

UserID6342

Verstandige keuze Raymond !.  Daarom zei ik al, andere assen zitten er zo onder maar wat als het dat niet is ?  Dan ben je weer bedankt en je hebt al zat uitgegeven zo.

ray001

Citaat van: Dirk342 op 01-07-2013 20:55:15
Verstandige keuze Raymond !.  Daarom zei ik al, andere assen zitten er zo onder maar wat als het dat niet is ?  Dan ben je weer bedankt en je hebt al zat uitgegeven zo.
Helemaal mee eens Dirk...

mitchelli

Ik zet in op de linker homokineet. Maar dat had ik Raymond al verteld  :) Tracs doet al niets bij 80 km/u als het goed werkt.....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

The Demon

Citaat van: mitchelli op 01-07-2013 21:49:49
Ik zet in op de linker homokineet. Maar dat had ik Raymond al verteld  :) Tracs doet al niets bij 80 km/u als het goed werkt.....
En wie zegt dat de TRACS goed werkt?
Ik ga met Dirk mee om de bak in noodloop te "forceren" en dan kijken of het er nog is.
Een rotte homokineet of as moet je ook onbelast of onder lichte belasting kunnen constateren.

Groet,
The Demon.

ray001

Citaat van: The Demon op 01-07-2013 22:39:37
Ik ga met Dirk mee om de bak in noodloop te "forceren" en dan kijken of het er nog is.
Een rotte homokineet of as moet je ook onbelast of onder lichte belasting kunnen constateren.

Groet,
The Demon.

Tracs kan toch uitgezet worden mbv de knop?

The Demon

Citaat van: ray001 op 01-07-2013 22:48:41

Groet,
The Demon.

In principe wel, maar als daar nou net de storing zit?
Met andere woorden, de tracs blijft werken ook boven/of juist vanaf de 80 km/h?
Het is een electronisch systeem en een half doorgesleten draadje kan al voor hele rare storingen/gedrag leiden zonder foutcodes af te geven.

Groet,
The Demon.

ray001

Citaat van: The Demon op 01-07-2013 22:56:51
Citaat van: ray001 op 01-07-2013 22:48:41

Groet,
The Demon.

In principe wel, maar als daar nou net de storing zit?
Met andere woorden, de tracs blijft werken ook boven/of juist vanaf de 80 km/h?
Het is een electronisch systeem en een half doorgesleten draadje kan al voor hele rare storingen/gedrag leiden zonder foutcodes af te geven.

Groet,
The Demon.

Ik wil niemand teleur stellen maar kan iemand mij nu met onderbouwing uitleggen waarom het maar aan 1 kant is dan(zie mijn rotonde verhaal hier boven).....en wat er dan zou gebeuren met TRACS want ik hoor sommige wel zeggen dat het elektronisch zou kunnen zijn maar totaal geen onderbouwing.

Sorry voor mijn opmerking, wil niemand kwetsen...

Rob850turbo

Zal morgen een korte aandrijfas naar je toe sturen , als het geen verschil maakt , kost het je alleen de verzendkosten .

ray001

Citaat van: Rob850turbo op 01-07-2013 23:18:34
Zal morgen een korte aandrijfas naar je toe sturen , als het geen verschil maakt , kost het je alleen de verzendkosten .

We gaan het meemaken of het inderdaad een as is...thnx