Op vakantie: airco stuk :(

Gestart door j3r03n, 21-07-2013 16:08:11

Vorige topic - Volgende topic

turbopower

Allemaal " goede raad" waar hij nu niets aan heeft.
Zijn V70 BJ 98 heeft naar alle waarschijnlijkheid een vrijloop poelie
dus begin je niets met een korte riem.
Punt is; hoe nu te handelen in Frankrijk??

haasje

En dan nog gaat iedereen er van uit dat het geluid veroorzaakt wordt door de aircopomp. laat hem eerst maar eens uitzoeken wat het geluid maakt, er zitten daar nog zeker 3 andere onderdelen die geluid kunnen maken.

The Demon

Citaat van: turbopower op 23-07-2013 22:41:13
Allemaal " goede raad" waar hij nu niets aan heeft.
Zijn V70 BJ 98 heeft naar alle waarschijnlijkheid een vrijloop poelie
dus begin je niets met een korte riem.
Punt is; hoe nu te handelen in Frankrijk??
Vrijloop poelie kan dus gewoon naar de vaantjes zijn door die actie met een hamer.
Citaat van: haasje op 23-07-2013 23:10:02
En dan nog gaat iedereen er van uit dat het geluid veroorzaakt wordt door de aircopomp. laat hem eerst maar eens uitzoeken wat het geluid maakt, er zitten daar nog zeker 3 andere onderdelen die geluid kunnen maken.
Het is de meest waarschijnlijke plek waar het geluid vandaan kan komen aangzien dit onderdeel is mishandeld door een weekdier met slechts 1 hersencel.

Groet,
The Demon.

Piet

Citaat van: j3r03n op 22-07-2013 12:27:11
En tot overmaat van ramp is mijn vrouw vanochtend van de trap gevallen en heeft ze nu heel erg last van haar schouder.

Echt een topvakantie! :'(

Is dit ff bizar..... op de ochtend van vertrek naar Spanje, een paar dagen gerug, is mijn vrouw ook van de trap gedonderd......
Gelukkig niks gebroken, maar wel bont en blauw. Durf bijna niet naast haar te lopen uit angst dat men denkt dat ik mijn vrouw sla....
Gelukkig doet mijn airco het dan wel.
Wel sinds een pasr dagen piepen ook na starten uit de buurt van de multiriem wat na een paar minuten weer verdwijnt.

Erg vreemd die actie van PG, wat bezielt zo'n figuur.....

j3r03n

Vanaag bij twee garages geweest. Erg lastig om zo'n ingewikkeld verhaal uit te leggen in gebrekkig Frans. Ik kreeg de indruk dat ze niet twijfelde dat het om  de compressor / koppeling gaat.  Ze gaven trouwens allebei aan dat het geen gevaar voor de motor kan opleveren en dat ik zonder problemen door kan rijden.
Ik ben er niet gerust op. Wat kan er volgens jullie in het slechtste geval gebeuren?

Ik wil morgen even naar een dealer rijden. Wat is btw een vrijloop poulie?

Bon van PG staat op afstellen magneet koppeling oid. Kosten 43,-.

LPI werkt btw niet goed, wel iets beter maar nog steeds bokken. Dus dat is ook aardig ruk. Ook met buiten de garantie van twee jaar. ..

Vandaag bijna de camping afgedreven door noodweer. In Limburg ook heftig hoorde ik. Heb een Engelsman in een puptentje onze luifel geleend, hij dreef zn tent uit door lekkage.
Mijn vrouw heeft btw alleen wat blauwe plekken overgehouden aan haar val van de trap.
Idereen bedankt voor alle tips so far. The story continues ;D
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

j3r03n

@Piet bizar! Ik zei hetzelfde tegen mijn vrouw over huiselijk geweld ;)

Piet

Ik het slechtste geval,  denk ik, kan de magneetkoppeling vastslaan met eventueel breken van de multiriem. Dat houdt in dat je dan geen stuurbekrachtiging meer hebt en de accu niet meer oplaadt.
De motor zelf zal er geen schade van ondervinden. (Tenzij je door plotseling uitvallen van de stuurbekrachtiging de hele auto in de poeier rijdt)

grijzev70tdi

Alleen te hopen dat de multiriem niet tussen de distributie vliegt dwars door de kap
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Piet

lijkt me niet heel erg waarschijnlijk, maar ja ... gaat toch wel met enig geweld gepaard.....

Theostek

Er is een mogelijkheid en dat is die zogenaamde "garage" in gebreken stellen, via aangetekend schrijven.

Indien die garage Bovag/Focwa is aangesloten, dan dient ook bij de Bovag/Focwa een klacht neergelegd te worden.
Als TS lid is van de ANWB, genieten leden gratis juridische bijstand.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

glenfiddich1983

Als het probleem inderdaad veroorzaakt wordt door die krom geslagen magneetkoppeling, dan in ieder geval PG zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de schade en ze daarvoor aansprakelijk stellen.

Sowieso lijkt het me raadzaam om ze een mail te sturen waarin je bevestigt: dat je de auto hebt ingeleverd met de opdracht om de magneetkoppeling af te stellen door ringetjes te verwijderen, dat in afwijking van jouw opdracht hun wijze van afstellen van de magneetkoppeling heeft ingehouden dat ze met een hamer de magneetkoppeling krom hebben geslagen, dat jij daar bezwaar tegen hebt gemaakt, dat je onder protest de factuur hebt betaald maar dat je ze aansprakelijk houdt voor alle consequenties die hun werkwijze -die in strijd was met de uitdrukkelijk door jou gegeven opdracht- met zich mee brengt en zal brengen.

Reageren ze op de mail dan bevestigen ze daarmee de ontvangst en zal een aangetekende brief niet meer nodig zijn. Reageren ze helemaal niet, dan kan je de boodschap alsnog als aangetekende brief sturen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

glenfiddich1983

Citaat van: Theostek op 24-07-2013 07:05:24
Er is een mogelijkheid en dat is die zogenaamde "garage" in gebreken stellen, via aangetekend schrijven.

Als geconstateerd wordt dat de hele aircopomp naar zijn grootje is, dan is een ingebrekestelling niet nodig. Een ingebrekestelling dient immers om een termijn tot nakoming te stellen, maar nakoming is in dat geval reeds blijvend onmogelijk geworden (immers de gevolgschade is niet meer te herstellen door alsnog op de juiste wijze de magneekoppeling af te stellen).

edit: maar uiteraard wél aansprakelijk stellen, zie post hierboven!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Marc O.

Ik zou hoe dan ook niet te lang meer wachten met het op de hoogte stellen van PG.
...The Nile isn't just a river in Africa...

j3r03n

Echt heel fijn dat jullie zo meedenken! Ik ben er na contact met Mesman achter dat hoogstwaarschijnlijk de LPI pomp het heeft begeven (koffiemolen geluid). Net een paar maanden buiten de garantie... Maar Mesman is een topper; moet niet kunnen zegt hij, is gewoon garantie. Gelijk voor na onze vakantie een afspraak voor herstel gemaakt.

Ik ga PG een pittig mailtje doen. Even een pc zien te vinden want typen op een smartphone is ook niet alles.

Straks richting Franse Volvo dealer, het zal me benieuwen.

elianmars

Een ding staat vast, saai is deze vakantie niet  ;D

Succes en probeer ondanks de "ellende" te genieten  ;)