Zeer hoog olieverbruik en blauw walmen

Gestart door WillemT5, 04-08-2013 22:05:29

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Schorsen, te koop zetten voor onderdelen. Andere auto kopen.

Met de huidige prijzen van die ouwe barrels zit er vast wel 1 tussen die veel minder werk/geld nodig heeft.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

twotone

Ik ben nou toch wel benieuwd naar het resultaat van de compressiemeting, hoe is deze gegaan?

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

WillemT5

Citaat van: twotone op 13-08-2013 03:59:57
Ik ben nou toch wel benieuwd naar het resultaat van de compressiemeting, hoe is deze gegaan?

Jari.

Is er nog steeds niet van gekomen. Ik hoop op vandaag en dan weten jullie het ook

WillemT5

Nou, compressietest ging niet.. Hadden geen passende adapter omdat ze daar eigenlijk alleen dieselmotoren deden. Dus weer huiswaarts! Dat schorsen gaat me steeds beter in de oren klinken NinaPaul.

petrolhead2.5

kost je 75 euri + stopzetten verzekering scheelt ook weer een beetje  :eusa_whistle: wel zorgen dat de auto op eigen terrein kan. Heb afgelopen week nog een saab 9-5  :eusa_shhh: voor pa opgehaald die we ook geschorst hebben, deze gaan we eerst ook helemaal aanpakken. Schorsen kon gewoon op postkantoor. Ben overigens nog steeds erg benieuwd wat er met het blok van jouw roffel aan de hand is

Piet

Robert855

Zorg dat je een compressietest gaat doen en kom dat met conclusies, niet eerder. als de compressie slecht is en erg varieert dan wordt het een klus van zuigerveren losmaken of vervangen.

Benny03

Merk je slechte compressie eigenlijk ook aan bvb slecht starten, net als bij een brommert zegmaar

BBS

Intussen ben je bijna 2 maand verder en nog steeds geen compressie test?
Is er bij jou maar 1 garage met een compressie tester ofzo of is íe langdurig op vakantie ??? Of is het een centenkwestie?

Bijn mijn wagen begon het hok op een gegeven moment ook te roken en olie te zuipen. Na het vervangen van de complete carterventilatie was het probleem over...
Volvoloos....

Sbv

Volgens mij heeft hij een andere auto gekocht en staat de T-5 te koop

WillemT5

Citaat van: Sbv op 23-09-2013 07:52:12
Volgens mij heeft hij een andere auto gekocht en staat de T-5 te koop

Klopt Sbv

Desnoods ga ik hem strippen en zo het bruikbare verkopen. Kreeg de kans om een goede 20V te kopen, dus dit gedaan. Ik wilde kijken of er interesse was via marktplaats of autoscout. Paar reacties op gehad, maar niks doorslaggevends eigenlijk.

Maar ik weet nog steeds niet wat ik er precies mee aan moet. Vandaar dat ik nog geen compressietest heb laten uitvoeren. Niet boos zijn jongens

Citaat van: BBS op 23-09-2013 07:02:18
Of is het een centenkwestie?
Onder andere

NinaPaul

Het hele leven is een centenkwestie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

twotone

Een compressietest kost een rooie rotcent en dan weet je ook nog waar je aan toe bent. Daarna kan je altijd nog kijken wat je doet, slopen verkopen repareren. Zonder ook maar wat over het probleem te weten zomaar meteen een andere wagen kopen is in mijn ogen gewoon idioot, en dan gaat het over een centenkwestie..

Sorry voor de botte reactie maar zo denk ik er persoonlijk over.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

NinaPaul

Nou, ben je "de laatste tijd" nog in een garage geweest? "Even" een compressie test is zo 80 euro. En dan weet je nog niets in detail, daar heb je dan een cilinderlektest voor, nog eens 120 euro? Daarna moet je dan het probleem nog verhelpen.

Ieder zijn mening :D

Ik kan goed inzien waarom je dat geld liever in een andere auto steekt, we praten immers over die ouwe blikken van rond de 800 euro...
-Gottfried Leibniz

Czeventig

Voor ongeveer 40 euro kun je eventueel zelf een compressie set aanschaffen.

Is eenvoudig zelf uit te voeren.