Brandschade en dan total loss

Gestart door RJvT1961, 15-08-2013 17:56:08

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

ik denk dat je gewoon zelf eerst wat onderdelen van een sloop auto moet trekken + eventueel zelf demonteren + monteren

(het zijn kleine dingen zoals bumper,scherm,binnenscherm,spiegel(kapje) knipperlichtje(nazorg)

verder zal er niet veel aan moeten gebeuren en is het allemaal simpel en makkelijk werk (tenminste)

als je dat gedaan hebt staat de auto er al stukken netter bij

daarna gewoon naar de garage voor de ophanging en eventueel schijnierpunten van de deur

ook zijn er denk ik zat forummers die wel een handje uit willen steken al woon ik te ver weg om je hierbij te helpen ;)

plaatwerk ben je denk ik misschien net 200,- aan kwijt als het niet minder is....
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

pwberg

Inderdaad, plaatwerk en klein spul etc zelf op de sloop opsnorren (bij voorkeur in de juiste kleur) en wiellager, draagarm (liefst L+R) en eventueel schokbreker met bijbehorende delen zou ik persoonlijk nieuw bestellen. Of het moet bij iemand zijn waarvan je zeker weet dat het goed is.

Dan nog iemand opduikelen waar je bovengenoemde delen samen voor niet teveel eronder kunt knutselen en je bent voor een paar 100 euro weer helemaal het mannetje.

Plaatwerk zou eventueel ook later kunnen, rollertje zwart eroverheen en het is niet meer compleet voor schandaal.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Dennis1974

Spuiten kan goedkoop met Plastidip :) .... Maar het is wel erg zeg dit...snap je dillema...maar zoals hiervoor al veel wordt geopperd...Je hebt er al veel werk in gestopt... dus ik persoonlijk zou ik de auto opknappen...het lijkt op de foto enkel wat plaat en plastic werk wat volgens mij via de sloop of aanbieders op marktplaats goedkoop opgelost kan worden. Los van onderdelen in kleur wat dan weer een probleem voor later is. Een kale deur bv heb je al rond de 50 euro, een bumper voor 35 euro gezien het geen R bumper is....en die kunstof binnenkappen heb je rond 25 euro...die strips en bovendek weet ik zo niet maar die zullen ook de wereld niet kosten.

Als ik het goed begrijp denk je nu aan een V70 van 4000 euro? De kosten om de 855 weer rijdbaar te maken zijn iig een heeeeeeel stuk lager.

Afgaan op je eigen gevoel....sloop zou ik echter sowieso niet doen..denk dat je dan blij mag zijn met 250 euro...de auto is in onderdelen veel meer waard...helemaal als binnenin de auto en onder de motorkap alles nog ok is.

Mijn advies? Opknappen!

Misschien dat je via het forum iemand kan vinden in de buurt met eigen terrein en/of stalling waarbij je in alle rust aan de auto kan werken? Ikzelf had tot enige tijd geleden 0 verstand van sleutelen aan auto's...maar dit is plaatwerk wat gewoon met schroeven vast zit...het is erop gekomen dus het kan er ook weer af (misschien denk ik te simpel :P)....daar ga je (eventueel met hulp) echt wel uit komen. Leer je gelijk 1 of 2 dingen van je eigen auto :)

Jij zegt dilemma? Ik zeg uitdaging!

Succes igg .. want dat je baalt snap ik heeeeel goed ..

Kijk hier anders eens: http://link.marktplaats.nl/706933106

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

mario850

voorbumper staat op het forum 35 euro mr cain

lagers zal wel mee vallen want het naafdopje is nog niet eens geheel weg...

sloop brengen is overbodig..
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

hertogjan6

misschien dat je van deze 855 wat kan pakken en met en Forumtransportje of eventueel verzending kan worden afgeleverd ;)

alles in 1 keer  ;)

http://link.marktplaats.nl/706933106
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

pwberg

Citaat van: mario850 op 15-08-2013 20:53:14
lagers zal wel mee vallen want het naafdopje is nog niet eens geheel weg...

Better safe than sorry, gezien de temperatuur zal al het vet er wel uitgelopen zijn.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mario850

toch is dat de laaste zorg.. paar x goed remmen wordt het heter...
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

pwberg

Citaat van: mario850 op 15-08-2013 20:58:45
toch is dat de laaste zorg.. paar x goed remmen wordt het heter...

Agree, maar zou lullig zijn als het ding in orde wordt gemaakt en binnen een week met een vastgeslagen wiellager staat. EN als je dan toch bezig bent maken die paar tientjes ook niet zoveel meer uit.
(\_/)
(O.o)

petrolhead2.5

ik zou 'm ook opknappen met nog zo'n verse lpg installatie en goede staat van onderhoud, de kans is groter dat als je een ander koopt je meer aan onderhoud moet investeren om 'm in vergelijkbare staat te krijgen. De auto in de link is natuurlijk voor onderdelen uiterst geschikt http://link.marktplaats.nl/706933106

mario850

en kan het ook monteren zie advertentie...

RJvT1961

Bedankt voor alle meedenkende reacties, ik overweeg nu om de auto toch maar op te knappen. Ik heb het linkje van marktplaats benut en de betreffende Marius van Asselt gemaild. Ik ben benieuwd.

petrolhead2.5

goed gedaan  :eusa_clap: ik hoop er stiekem op dat er eer een roffel wordt gered van de ondergang  ;)

V70geRwin

Citaat van: RJvT1961 op 15-08-2013 21:58:01
Bedankt voor alle meedenkende reacties, ik overweeg nu om de auto toch maar op te knappen. Ik heb het linkje van marktplaats benut en de betreffende Marius van Asselt gemaild. Ik ben benieuwd.

Balen zeg!
Wat ik niet zo goed snap is dat er niets verwijtbaar is aan de tegenpartij?
Jij hebt toch een bak schade door hun auto die brandde?
Ik zou ze gewoon aansprakelijk stellen, desnoods op hun WA verzekering.

Maar zeker als er achter het plaatwerk niet veel hitte is geweest en gesmolten dan zal je zien dat het meevalt.
En ook al zijn de rubbers achter het wiel getroffen dan valt dat ook nog mee.

Met die tip van de sloper samen weer een goede maken  :eusa_dance:

Succes!

hathü

Citaat van: RJvT1961 op 15-08-2013 21:58:01

Ik ben gisteren bij die man geweest voor een kachelventilator, aardige kerel die zonder er geld voor te vragen  de ventilator in mijn wagen heeft gemonteerd. Heeft aardig wat onderdelen ook plaatwerk in zijn schappen liggen, Hij heet trouwens van Gessel.

RJvT1961

Aan Spekkie 99 en alle anderen die hun auto op de meest kale en dus goedkope WA verzekering hebben staan...

Nee, de verzekering keert mij echt niets uit. Het klink oneerlijk en onrechtvaardig, maar de rededering is als volgt:
De auto van de tegenpartij is technisch onderzocht. Daaruit is gebleken dat er geen sporen zijn van brandstichting of een technisch mankement. In dat geval is mijn tegenpartij niets te verwijten, dus hoeft geen aansprakelijkheid te erkennen en moet ik bij mijn eigen verzekering aankloppen.
Ik heb echter slechts een kale WA verzekering. Geen WA plus of WA beperkt casco en derhalve is schade aan brand aan mijn eigen auto niet verzekerd.
In dit geval kan je het zien als stormschade. Als er een boom op mijn auto valt en en ik heb strormschade niet opgenomen in het pakket dan heb ik pech.
Ik heb mijn tussenpersoon gebeld en die vertelde dat sommige WA verzekeringen wél in de standaard dekking brandschade wel uitkeren en sommige maatschappijen alleen als dit extra is opgenomen tegen een hogere premie.
Vandaag heb ik gekeken wat het veschil in premie is en dat is per jaar slechts een tien - twintig euro meer premie.

Moraal van dit verhaal: Ga niet voor de goedkoopste verzekering en kijk goed wat je voor een enkele euro meer extra verzekerd hebt. Zeker bij de wat oudere auto's als een 850 de moeite waard.

Het is sowieso eens goed om de kleine letters van de polisvoorwaarden grondig te lezen. Dan zie je hoeveel ontsnappingsclausules er zijn voor een maatschappij om niet uit te keren. Ik schrok er wel van.