De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983

Gestart door glenfiddich1983, 20-08-2013 17:37:03

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Daar zit inderdaad best verschil tussen voor 2 dezelfde auto's die op hetzelfde moment besteld zijn en op hetzelfde moment bij de dealer afgeleverd zijn :o
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

glenfiddich1983

Citaat van: The Volvoboy op 27-05-2015 12:40:50
Daar zit inderdaad best verschil tussen voor 2 dezelfde auto's die op hetzelfde moment besteld zijn en op hetzelfde moment bij de dealer afgeleverd zijn :o

Ik weet ook niet of die chassisnummers normaal gesproken ook op horen te lopen, of dat dat tamelijk "random" is?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

The Volvoboy

Ze tellen gewoon op, uit m'n hoofd met de laatste 6 cijfers. (dus de eerste van een model moet dan wel 000001 hebben). 514067 en 515092 scheelt dus 1025 auto's :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

glenfiddich1983

Een kleine update. Ik ben niet zo'n blogger, en het meeste kleine dingetjes die ik aan de roffel uitvoer vergeet ik dan weer te vermelden in dit blog.

Echter vandaag een kleine "mod" uitgevoerd waarvan ik denk dat het nuttig is voor de andere forumleden.

Toen ik daarstraks in het "verheugd" topic vermeldde dat ik de motorkapvergrendeling heb afgesteld zodat hij weer netjes in één keer open gaat in plaats van twee keer te moeten trekken, vroeg Rutger Spin zich af of je voor de zekerheid ook een noodkabel zou kunnen aanleggen, mocht de kabel ooit breken en je bent aangewezen op de slijptol ;D

Nu had ik vandaag toch niets beters te doen, dus ik heb die uitdaging maar aangenomen ;D

En het is verrassend simpel!

Allereerst demonteer je het knipperlicht aan de bestuurderszijde.

Dan trek je door het grote oog een stevige kabel en bevestigt die aan de ontgrendeling. Zie de foto's hieronder.
Vervolgens werk je die kabel wat naar beneden zodat je er, als de koplamp eenmaal weer teruggeplaatst is, van onderen bij kan.

En werkt het?

https://youtu.be/Entl95TOLHU

Ja :D

Ik heb niet getest of hij van onderen ook werkt, daar kon ik niet goed genoeg bij, maar ik zou niet weten waarom hij niet zou werken. En in het ergste geval rop je je knipperlicht er af mocht je de noodkabel nodig hebben :)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Spin!

Haha lees het nu pas! Goed gedaan hoor!  :eusa_clap:

Ik heb wat te doen!

www.vm-parts.nl

arjen850

classicT5

Slim idee!

Zwarte kabel valt minder op ;)

glenfiddich1983

Citaat van: classicT5 op 23-12-2015 12:23:13
Slim idee!

Inderdaad, maar dit was het eerste wat ik zo kon vinden :)

Nu ik weet dat het werkt kan ik het wellicht nog wat onopvallender afwerken met een zwarte draad.

Ik ga de suggestie van Dirk nog ter harte nemen en er aan de passagierskant ook een aanleggen. En dan de V70 nog. Nu ik weet hoe het moet is het nog geen tien minuten werk ;D

glenfiddich1983

Kleine update :)

Vandaag de carterventilatie eens preventief laten vervangen. Het het materiaal al 2,5 jaar liggen maar nooit van gekomen omdat ik wat tegen de operatie op zag om zelf te doen.

Wat denk je, er zat wel íets aan prut in maar zeker geen tekenen van dreigende verstopping! De pakking van het inlaatspruitstuk was volgens de monteur nog het meest aan vervanging toe ;D

classicT5

Citaat van: glenfiddich1983 op 23-12-2015 12:40:21
Citaat van: classicT5 op 23-12-2015 12:23:13
Slim idee!

Inderdaad, maar dit was het eerste wat ik zo kon vinden :)

Nu ik weet dat het werkt kan ik het wellicht nog wat onopvallender afwerken met een zwarte draad.

Ik ga de suggestie van Dirk nog ter harte nemen en er aan de passagierskant ook een aanleggen. En dan de V70 nog. Nu ik weet hoe het moet is het nog geen tien minuten werk ;D

Ik heb dit ook gedaan. Heb alleen de kabel wat langer gemaakt en verder naar beneden doorgevoerd onder het knipperlicht. Hierdoor kun je er van onderen bij ipv dat je het knipperlicht weg moet halen. Onder zat nog een gat waar ik de kabel aan vast heb gemaakt.

Nogmaals dank voor de tip, was een goede!

razorx

Ik zie hem nu pas door een linkje van Nick. Geweldig!

StefanCJ

Goed bedacht, binnenkort weer wat te doen. Bedankt voor het delen  ;)

glenfiddich1983

Dit blog maar eens een beetje afstoffen. Na de 2.5T kwam er in 2013 een V70 10V bij. Die hebben we ongeveer 100.000 km bereden maar is per vandaag geschorst. Al anderhalf jaar lopen we te klooien met dat ding, loopt regelmatig zeer slecht en ondanks veel tijd en geld is de oorzaak nog altijd niet gevonden. Soms loopt hij weken goed, en dan ineens een tijdje regelmatig weer bar slecht. Vaak pas na een stuk rijden. Nooit gelukt om het slecht lopen "op te wekken" bij de garage, wat de zoektocht ook al niet makkelijker maakte. Jammer, want als hij wél goed liep dan was het een erg fijne auto ondanks zijn 573.000 km! Nu wordt het een donorauto voor de 850 en S70, voor die onderdelen die in aanmerking komen.

De 850

Afijn, de V70 is dus opgevolgd door een 855 10V (ex van petrolhead2.5 hier op het forum). Een 850 die er best netjes uit ziet, maar zoals altijd is er wel wat "ellende" die je overneemt van de vorige eigenaar. Het is natuurlijk geen nieuwe auto meer. Vandaag met hulp van de garage de staat opgemaakt van wat er moet gebeuren de komende tijd:

- carterventilatie vervangen. In die omgeving lekt het wat olie, niet goed zichtbaar waar de oorsprong ligt, wel is het potje van de carterventilatie wat vochtig, ik vervang de carterventilatie maar in de hoop dat de oorzaak daar ligt; 2013 was de carterventilatie laatstelijk vervangen dus op zich is het ook wel aan de beurt denk ik; de vochtige olieplek aan de onderkant van de auto wordt wel iets groter de afgelopen week (nog geen druppels onder de auto zien liggen echter), ergo de lekkage is óf zeer recent ontstaan óf de plek is schoongemaakt voor de bezichtiging. Hoe dan ook heb ik de lekkage bij de bezichtiging wel opgemerkt en de gok genomen, dus we zullen zien hoe het uitpakt en of we het kunnen verhelpen. Aan de andere kant lekte de V70 ook al olie bij de krukaskeerring sinds aankoop en ondanks dat de onderkant dus al in ieder geval gedurende ons 100.000 km durend bezit nattig was van de olie was het olieverbruik 1 op 3500 gemiddeld, dus te overzien.

- draagarm rechtsvoor vervangen, fusee heeft speling, ook duidelijk merkbaar bij het remmen (geen ramp, hadden op de V70 zeer recent deze draagarm vervangen dus die gaan we overzetten op de 850);

- draagarmrubbers achter vervangen

Volgens de monteur waren bovengenoemde twee punten, en met name de speling op de fuseekogel, van zodanige ernst dat ze bij de APK vorige week absoluut tot afkeur hadden moeten leiden, dat hij toch goedgekeurd is wekt verbazing. Bovendien was het lichtbeeld van de rechter koplamp ook niet goed, had ook een punt moeten zijn bij de APK. Afijn.

- remblokken achter aan vervanging toe (zeer recent op de V70 al vervangen, dus die gaan we ook overzetten op de 850)

Verder vanmiddag de aftermarket radio die er in zat vervangen door een SC805. Daar wordt het niet slechter van.

De S70

De status van de S70 is momenteel dat hij koelvloeistof verliest sinds een week of twee. In circa 1000 km is het expansievaatje ongeveer leeg geraakt. Nu onderzoeken waar het lekt.

Verder heeft de S70 voor het eerst sinds 2013 gelige sludge aan de peilstok. Hoewel verdacht en niet onmogelijk, wil ik nog niet direct een verband leggen met het KVS verlies, want de olie is ook twee weken terug ververst bij de garage (normaal doe ik het zelf, maar laatste tijd geen tijd gehad helaas). Voorheen gebruikte ik Valvoline Maxlife en daarmee heb ik nooit en dan echt nooit enige sludge aan de peilstok gezien.
Daarvóór zat er echter Kroon olie in, dat was in 2013 en toen had ik wel enorm veel sludge aan de peilstok. De gebruikte olie maakt kennelijk wel verschil. De garage heeft er natuurlijk geen Valvoline Maxlife in gedaan, mogelijk dat de door hun gebruikte olie weer tot sludge leidt net zoals de Kroon olie dat in 2013 deed. Inmiddels heb ik er al spijt van dat ik niet even zelf de olie ververst heb, maar afijn.

Even afwachten wat de oorzaak van het KVS verlies is dus, wordt vervolgd.