V70R in vracht uitvoering

Gestart door peteR_lpi, 12-02-2010 21:54:27

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Pffff, dat huis :o :(
En tja, zo "periodiek" gaan er soms flinke zaken tegelijk stuk aan de oude beestjes, maar voor de rest ben je natuurlijk wel al goed bezig geweest met de R!

peteR_lpi

De V70 is sinds oktober een hobby auto en niet meer een dagelijkse auto,ik wil er ook graag eens op circuut gaan met rijden.Ik heb voor vanvoor een 303mm XYZ remmenset gekocht maar moet er nog onder.

Zaterdag kwam ik volgende T5 tegen met motor revisie 3jaar terug maar sinds dien niet meer gereden heeft.is die van SamSterckval.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45218.0.html

Zaterdag middag opgehaald.

Deze middag was de V70 nog rijdende en de 850 was nog rijdende.

Ik ga de motor van de 850 in de V70 zetten inclusief de versnellingsbak en de steekassen,de M59 van de V70 bekijk ik wel in de winter,ik wil de V70 vooral zo snel mogelijk rijdend hebben.Ik ga ook een nieuwe R koppeling en nieuwe turbo monteren.Ik twijfel tussen terug een 18T of over te gaan naar een 19T,iemand ervaring met verschil tussen de 2 turbo's?
Motor 850 deze namiddag uitgebouwd.

Daarna de V70 op brug en beginnen losmaken van motor,verder niet geraakt,morgen ga ik verder.

Vulk

Mooi werk! Blijf je op gas rijden als je de auto voor het circuit gaat gebruiken?

peteR_lpi

hoi Thomas,

Het blijft een auto bedoelt voor straatgebruik met af en toe een rondje nordsleife en een cursus van Skylimit in zolder wil ik ook doen,dan zal ik verder zien of ik  in zolder nog eens ga meedoen aan een trackday.In zolder kan je gewoon voor een uur betalen bij een trackday,na mijn werk kan ik gewoon nog een uurtje naar daar ;D.
De lpi blijft in de V70,maar op circuut gaat het warschijnlijk op benzine rijden worden.

peteR_lpi

De motor is uit de V70.

Nu verder kijken wat er allemaal besteld moet worden.

Hands_R

Grootse plannen Peter, ziet er goed uit. Succes man

Mooi XYZ set trouwens, ik dacht dat je ooit V50/S40/ST remmen er op wou zetten? Is dat niks geworden.

Misschien nog een rolkooi erin 8) aangezien je hem meer als track-day wagen gaat gebruiken.

peteR_lpi

Die set remklauwen voor de 320 schijven heb ik nog steeds liggen,maar ivm bracket die gemaakt moest worden en ik hier miserie met verzekering gehad heb(met brand in huis) durfde ik het risico niet nemen.Interesse?Ik zal de klauwen binnen kort eens in de verkoop gooien,mischien kan ik er iemand blij met maken.

Rolkooi ga ik niet doen,1 weet niet hoe een trackday gaat meevallen.
                                     2 kom je niet door de jaarlijkse keuring hier in belgie,moet al elk jaar ophanging ,uitlaat,remmen veranderen voor de keuring.

peteR_lpi

Vandaag een hoop dichtingen en dergelijke bij de dealer gehaald en ook de nieuwe koppeling (besteld op vin nr),ik doe de doos open en daar zit een koppeling voor een dual massa vliegwiel in,naar huis gereden bak eraf en ja hoor dual massa vliegwel(wist niet dat dit in een V70R van 1997 al zat).het vliegwiel kan ik wel fel herdraaien,precies tot tegen een aanslag en maakt bij het verdraaien een heel raar geluid.Nu is mijn vraag is mijn versnellingsbak wel kapot(lagers versleten) zoals ik eerder dacht.
Tijdens rijden bij licht gas bijgeven of gas lossen was er een hels lawaai of er een lager kapot was (geruis met  en tikkend geluid ertussen)

Iemand ervaring of advies hierover?

Als ik zeker weet dat het geluid van het vliegwiel komt gaat de 850 motor met enkel massa vliegwiel 850r koppeling en de M59 bak er terug in.

peteR_lpi

De 850 motor met enkel massa vliegwiel en nieuwe R koppeling,en nieuwe druklager is intussen gemonteerd,Geluid van de versnellingsbak is er nog steeds,ik had gehoopt dat het geluid in het dubbel massa vliegwiel zou zitten.
Het geluid is gekomen na ik nieuwe olie van ET in de bak had gedaan,op dat moment had ik ook een andere powerflex versnellingsbak steun gemonteerd en dat geeft echt alles door aan de auto.Gisteren zonder die steun gereden en geluid is veel minder maar is er nog.
Ook als ik bij stilstand en v-bak in neutraal koppeling los laat hoor ik een klak.
kan iemand mij hier advies in geven?Heb geen zin om V-bak weer uit te bouwen voor niks.

Iemand advies of ervaring?Of eventueel iemand die er eens wil met rijden om te beoordelen?omgeving lummen belgie.

Alvast bedankt Gr Peter

Ries van de Zilverschuit

Mijn versnellingsbak is ook gaar. Ik heb hem op de brug laten zetten met de draagarmen ondersteund. Toen een monteur in de vijfde versnelling langzaam de koppeling laten opkomen. Direct hoorden we een ratel uit de bak komen. Met een stethoscoop bevestigd. Misschien werkt dit bij jou ook.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

peteR_lpi

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 01-04-2014 12:22:32
Mijn versnellingsbak is ook gaar. Ik heb hem op de brug laten zetten met de draagarmen ondersteund. Toen een monteur in de vijfde versnelling langzaam de koppeling laten opkomen. Direct hoorden we een ratel uit de bak komen. Met een stethoscoop bevestigd. Misschien werkt dit bij jou ook.

Ga ik einde van de week proberen,bij mij word het geluid erger als ik enkele kilometers gereden heb.
Wat hoor jij tijdens rijden?

Ries van de Zilverschuit

Een gierend lagertje bij deellast. Bij vollast ratelen en dreunen. Koud of warm maakt niet uit.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

peteR_lpi

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 01-04-2014 13:49:40
Een gierend lagertje bij deellast. Bij vollast ratelen en dreunen. Koud of warm maakt niet uit.

ik hoor het bij constant gas niet,alleen bij licht gas bijgeven en zeker bij afremmen.

V70geRwin

Citaat van: peteR_lpi op 01-04-2014 18:49:44

ik hoor het bij constant gas niet,alleen bij licht gas bijgeven en zeker bij afremmen.

En als je remt met de koppeling ingedrukt?

ps, goed bezig met de upgrades en reparaties  :eusa_clap:

peteR_lpi

Citaat van: V70geRwin op 01-04-2014 21:24:48
Citaat van: peteR_lpi op 01-04-2014 18:49:44

En als je remt met de koppeling ingedrukt?

ps, goed bezig met de upgrades en reparaties  :eusa_clap:

Van het moment de koppeling word ingedrukt is alle geluid weg.

En we doen ons best om er een goeie van te maken.