DOP 855 T-5R GT3071R

Gestart door JuT5R, 30-10-2013 20:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JuT5R

Hallo allemaal,

Ik zweef hier alweer een tijdje rond en heb me een tijd terug al eens voorgesteld. Voor mensen die dat gemist hebben stel ik me nog eventjes opnieuw voor. Ik ben Justin, 27 jaar en kom uit Oenkerk (omgeving Leeuwarden). Geboren en getogen zullen we maar zeggen.

In die omgeving zul je me ook het meeste zien rondrijden, al werk ik op het moment in Heerenveen dus daar ben ik ook regelmatig in de buurt.

Vroeger altijd fanatiek aan scooter sprints meegedaan en ik denk dat ik daardoor ook het virus van snelle auto's heb overgenomen. Al een aantal jaren verslaafd aan het Volvo virus en al een aantal Volvo's in het bezit gehad, waaronder nu op dit moment alweer een tijdje de S70 T5.

Gekocht hier in de buurt bij een bedrijf in Leeuwarden en nu alweer bijna 2 jaar in het bezit. Geheel origineel met volledige onderhoudshistorie gekocht met het doel om hem natuurlijk hier en daar nog wat naar eigen 'smaak' te maken, zonder teveel gekke dingen. Auto had 225.000 op de teller en staat nu inmiddels alweer op 285.000 zonder gekke problemen.

Even een paar foto's van de auto.





Op de foto's waren er al dingen aan de auto aangepast, foto's van net na aanschaf kan ik helaas niet meer vinden.

Natuurlijk zat de R bumper er niet op en heb deze dan ook op de kop getikt via Arjen op dit forum. Er zat nog wel wat werk in om hem netjes te maken, maar het is uiteindelijk gelukt. Misschien nog even een keertje overnieuw omdat hij in het zonlicht net een tintje te licht is tegenover de rest van de auto.

Zo zag de bumper eruit na het schuren.



En zo nadat hij op de auto gemonteerd zat



Bij aanschaf stond de auto op originele 16 inch velgen, deze heb ik toendertijd verkocht en vervangen voor een mooi setje originele comets. Auto toen ook verlaagd met een aftermarket schroefset. Deze schroefset moet ik ooit nog eens vervangen voor een echte goede set om het comfort wat omhoog te halen.

Na een bepaalde tijd moest het motorisch allemaal wat 'sneller' gaan natuurlijk. Na wat rond kijken en keuze's maken, waaronder een paar verkeerde, een aantal onderdelen aangeschaft die daarbij moesten helpen.





Waar dus het onderdeel op bovenstaande foto een van de fouten bleek te zijn. Veel goede verhalen over gehoord op externe fora's en vooral Volvospeed waar ik ook wel actief was, maar voor mij was het niet zo'n succes. De software bleek achteraf helemaal niet in orde te zijn en was een grote puinhoop.

25 oktober dus, wat ik veel eerder had moeten doen, naar Marc van ET geweest en die heeft alles gecontroleerd, gemeten en nagekeken. De auto reed met de ARD software niet lekker, was veel te zenuwachtig en lustte ook nog eens een beste slok benzine. Gelukkig had ik mijn originele ECU nog die Marc heeft voorzien van een MTE stage 2. Sinds ik met die software rijd zijn alle problemen verdwenen, echt een groot verschil.

De turbodruk is nog niet in orde, maar dat komt omdat ik toendertijd een 18T heb laten reviseren wat waarschijnlijk niet goed is gebeurd. De turbo wil eigenlijk niet boven de 0.8 bar uitkomen. Marc is dit vaker tegengekomen en heeft daarom ook geadviseerd een originele nieuwe aan te schaffen, dat staat onder andere dus nog op de planning.

We hebben toen gelijk hoogstpersoonlijk de ARD sticker ook maar snel vervangen voor een mooie MTE sticker!



Het moest bij mij met een omweg, maar ik ben blij dat het uiteindelijk nog goed is gekomen.

Al met al dus al veel gebeurd en aangepast. Maar uiteraard nog lang niet klaar.

Wat is er ondertussen motorisch allemaal gedaan?

- Reversed IC set
- Vacuum slangen allemaal vervangen
- Forge dumpvalve
- IPD HD TCV
- 18T
- Groene injectoren
- S60R spruitstuk
- 3 inch JT superflow uitlaat met 3 inch downpipe

Optische aanpassingen

- R bumper
- 17 inch antraciete Comets
- Aftermarket schroefset
- Blokjes grill met R embleem

In de buurt rijden nogal wat Volvo's rond en ik heb een aantal van mijn maten ook al aan het Volvo virus geholpen ;)





Wat er nog gebeuren moet motorisch?

- Originele NIEUWE 18T
- Goede wideband AFR meter
- Nog een keer terug naar Marc om de boel op de testbank te hebben en af te stellen

Optisch wat er nog op de planning staat

- Kwaliteit schroefset
- Compleet R interieur met deurpanelen
- BBK set

De lijst met wensen word vaak alleen maar groter, dus dat zal in de toekomst nog wel eens veranderd en aangepast worden ;)

Ik zal jullie in dit topic zoveel mogelijk op de hoogte houden van toekomstige vorderingen en zal binnenkort nog even wat nieuwe foto's schieten van de motorruimte.

Ewout Schalkwijk

Mooie kar! Ik lees mee.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rico

Strakke roffel,veel plezier er mee!!

Julian

Die is flink aangepakt, mooi werk!  :eusa_clap:
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

The Volvoboy

Mooie bak! Ik ken die kleur ergens van :P

Goed bezig, ga zo door! :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JuT5R

Thanks voor de positieve reacties, waar ken je de kleur van?

The Volvoboy

Die heeft m'n vader op z'n V70 zitten ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70geRwin

Mooie auto en leuke aanpassingen...
Alleen die standaard remmen of zit er al 302 op (ietsipietsie beter)?

cornelis-b

Ik ga dit volgen, mooie wagen en al heel wat aan gedaan.  :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JuT5R

Citaat van: The Volvoboy op 31-10-2013 10:16:03
Die heeft m'n vader op z'n V70 zitten ;D

Mooie kleur ;)

Citaat van: spekkie99 op 31-10-2013 10:34:18
Mooie auto en leuke aanpassingen...
Alleen die standaard remmen of zit er al 302 op (ietsipietsie beter)?

Er zit al een 302 remmen conversie op. Uiteraard is een BBK set ook nog een van de toekomst plannen.

HJBiemond

Citaat van: The Volvoboy op 31-10-2013 10:16:03
Die heeft m'n vader op z'n V70 zitten ;D
Prachtige kleur !
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


JuT5R

Klopt. Al moet hij elke week wel even schoon gemaakt worden want je ziet er ALLES op!

JuT5R

Thanks, had al contact met hem opgenomen ;)

JuT5R

Had vandaag eindelijk weer even tijd om hem goed schoon te maken en hier en daar bij te poetsen. Als hij goed schoon is blijft het toch een erg mooie kleur :)

Binnenkort nog even zijn winterbehandeling en de motorruimte nog even goed schoonmaken.

Paar snapshots.






elianmars