DOP 855 T-5R GT3071R

Gestart door JuT5R, 30-10-2013 20:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobaksteen

Wel dure hobby als je de vloer compleet opnieuw gaat doen laat staan de uren die je erin pompt 2cm af frezen met apparaat van boels kost je wellicht 150 en een goeie dag werk, frees het egaal vlak. Bereken hoeveel beton je nodig hebt laat dat gewoon met een cement wagen komen stort er een laag van 5a6cm op kosten voor kuub of 4 met bezorgen kost ongeveer 5 a 600 euro 2 stalen steltonplaten voor draagvlak verdeling en je blijft krap aan onder de 1000 euro en dan heb je het er strak en solide inliggen. Lekker alles zelf doen zelfs met 3 linker handen is dit goed te doen aannemers proberen je toch alleen maar leeg te plukken. En anders stuur je maar berichtje help ik je wel met dagje klussen schuift hooguit krat pils

rappendaf

ik zou zowiezo de hele vloer doen.
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

JuT5R

Citaat van: volvobaksteen op 25-01-2017 01:34:31
Wel dure hobby als je de vloer compleet opnieuw gaat doen laat staan de uren die je erin pompt 2cm af frezen met apparaat van boels kost je wellicht 150 en een goeie dag werk, frees het egaal vlak. Bereken hoeveel beton je nodig hebt laat dat gewoon met een cement wagen komen stort er een laag van 5a6cm op kosten voor kuub of 4 met bezorgen kost ongeveer 5 a 600 euro 2 stalen steltonplaten voor draagvlak verdeling en je blijft krap aan onder de 1000 euro en dan heb je het er strak en solide inliggen. Lekker alles zelf doen zelfs met 3 linker handen is dit goed te doen aannemers proberen je toch alleen maar leeg te plukken. En anders stuur je maar berichtje help ik je wel met dagje klussen schuift hooguit krat pils

Laten uitvoeren heeft inderdaad een kostenplaatje. Maar ik zit meer met het feit dat de vloer niet voor niets verzakt is (fundering slecht). Als we die fundering dus niet gaan verbeteren, zitten we wanneer we het zelf vernieuwen waarschijnlijk binnen een paar jaar weer met hetzelfde.

Ik zal me dus eerst even wat meer verdiepen in de fundering die erop het moment ligt en hoe we dit kunnen verbeteren.

Bedankt voor je aanbod qua hulp, die houd ik sowieso in mijn achterhoofd :)

elianmars

Citaat van: volvobaksteen op 25-01-2017 01:34:31
aannemers proberen je toch alleen maar leeg te plukken.

Sorry?? Misschien zitten er wat rotte appels tussen, maar er zijn genoeg aannemers die hard moeten werken voor hun boterham en met de klanten begaan zijn.....   ::)

Vulk

#214
Citaat van: JuT5R op 25-01-2017 22:10:42
Citaat van: volvobaksteen op 25-01-2017 01:34:31
Wel dure hobby als je de vloer compleet opnieuw gaat doen laat staan de uren die je erin pompt 2cm af frezen met apparaat van boels kost je wellicht 150 en een goeie dag werk, frees het egaal vlak. Bereken hoeveel beton je nodig hebt laat dat gewoon met een cement wagen komen stort er een laag van 5a6cm op kosten voor kuub of 4 met bezorgen kost ongeveer 5 a 600 euro 2 stalen steltonplaten voor draagvlak verdeling en je blijft krap aan onder de 1000 euro en dan heb je het er strak en solide inliggen. Lekker alles zelf doen zelfs met 3 linker handen is dit goed te doen aannemers proberen je toch alleen maar leeg te plukken. En anders stuur je maar berichtje help ik je wel met dagje klussen schuift hooguit krat pils

Laten uitvoeren heeft inderdaad een kostenplaatje. Maar ik zit meer met het feit dat de vloer niet voor niets verzakt is (fundering slecht). Als we die fundering dus niet gaan verbeteren, zitten we wanneer we het zelf vernieuwen waarschijnlijk binnen een paar jaar weer met hetzelfde.

Ik zal me dus eerst even wat meer verdiepen in de fundering die erop het moment ligt en hoe we dit kunnen verbeteren.

Bedankt voor je aanbod qua hulp, die houd ik sowieso in mijn achterhoofd :)

Uitbreken kan je best zelf. Opnieuw gieten kan je dan misschien laten doen. Misschien een gelegen moment op de vloer te laten polieren?

JuT5R

Ik denk dat de vloer eruit gezaagd moet worden, gezien het feit dat de binnenmuren ook op de betonvloer staan.

Waar de vloer verzakt is zie je dat er scheuren zijn ontstaan.

Wanneer ik alles er dus uit ga kangoën lijkt het me dat de binnenmuren dat niet zo leuk gaan vinden.

rappendaf

Je kan een zaag huren en een stuk van de muren afblijven .Dan kijken hoe de fundering van de muren is en eventueel stuk bij stuk uitgraven en nieuwe fundering in kappen .Heb ik 25 jaar geleden toen ik mijn huis kocht gedaan rondom omdat het huis gewoon op zand stond en ik optrekkend vocht had .En hele klus maar heb er geen spijt van .ik heb dan ook staven betonijzer in de fundering gelegd naar binnen toe en daar de matten van de vloerplaat mee verbonden .wat je ook doet doe het in 1 keer goed zeker met zoiets mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

volvobaksteen

#217
Met gammele muren moet je vloer laten zitten risico dat boel anders echt beschadigd. Als je klein laagje weg freest. En wapening legt en daaroverheen stort . Word je vloer weer 1 massief stuk. Bij boels heb je ook een vlindermachine waar je niet op hoeft te zitten. Dan heb je alles doe het zelf en goedkoop. Niet te moeilijk denken daar gaat het vaak mis. Gewoon simply the best optie
stukje fundering uitgraven enzovoort is tijdrovend tot en met vooral met gescheurde muren.het is een schuur geen huis met verdiepingen

JuT5R

De 850 staat ondertussen bij de spuiter. Ik had een klein ongelukje gehad dus nu was het dan ook tijd om andere dingen van de auto aan te pakken.

Ook mijn 850 heeft de bekende bovendekken die verweerd zijn. Hoe hebben jullie die mooi gekregen? Ik heb al behandelingen geprobeerd met verschillende producten maar vrijwel allemaal binnen een X aantal weken weer uitgewerkt. Spuiten is dus denk ik de enige optie.

Maar wat zijn de beste producten?

peteRRR

Je kan eens proberen om de boven dekken grondig te reinigen met een ontvetter of een All purpose cleaner,
daar kan ook het euvel liggen dat de producten het niet lang uit houden.

Heb dit onlangs gedaan en met tevredenheid,...het laag over laag blijven smeren heeft ook een nadeel
op den duur en je originele kleur wordt er ook steeds minder van ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59497.1545.html

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70R^2

Silicium coatings voor trim, gyeon trim bijvoorbeeld heeft met goed prepareren een stand tijd van een jaar.

clk-p

Citaat van: JuT5R op 08-08-2016 10:48:38
De S70 staat ondertussen weer op zijn vertrouwde comets.

Blijft toch een mooie combi 8)

http://www.sleek.nl/volvo/s70-comets.jpg

Hele mooie wagen.

JuT5R

Dank! Ben er ook nog steeds blij mee.

MartijnGLT

Heb je ook een foto van de schade? :P

JuT5R

Er worden geen schokkende beelden in dit topic geplaatst :P