850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

scania164

Mooie auto!
Voor de 2liter beter een 19t kiezen...spoelt sneller :eusa_dance:

EricL

Ik denk dat ik of voor een 19T ga of voor een K24, maar ben er nog zeker niet uit.

Bij deze nog een foto van de motorruimte zoals het er nu bij staat:

De motorruimte moet nog schoongemaakt worden!

EricL

Thanks Koen,
De k24 heeft ook mijn voorkeur. Kan ik enkel de door Volvo geleverde turbo gebruiken of passen andere types van de k24 (Porsche) ook?

De koel- en olieleidingen kan ik gewoon van een S60R gebruiken toch?

EricL

De afgelopen maanden is het behoorlijk stil geweest in dit blog. Tijd voor een update dus!

Op technisch gebied heeft de 850R nieuwe olie en oliefilter gekregen.
Ik heb gekozen voor Castrol Magnatec 5W-40. Voorafgaand aan de oliewissel heb ik eerst het blok geflushed met 2 flesjes Motorflush van Forté.
De olie die eruit kwam was pikzwart  :o! Vervolgens nieuwe olie erin gevolgd door de TopEnd Treatment van Forté.

Verder heb ik vervangen:
- multiriem
- 'sisklep'
- oliedop

Op technisch gebied staan er nog steeds flink wat zaken op de planning die aangepakt moeten worden.
Het eerstvolgende wat vervangen gaat worden zijn:

- Alle motorsteunen (baksteun en bovenste motorsteun van IPD, de rest OEM)
- Nieuwe R-koppeling
- Olieleidingen
- Ontsteking
- Stuurhuis

Genoeg te doen dus :)!

Ook in optische hoek zijn er vorderingen gemaakt.
Zo heb ik het interieur onderhanden genomen door het stuur en de biezen in de stoelen te verven. Van Marcel (marrrcel) kon ik wat verf krijgen wat al in de juiste kleur was gemengd. Nogmaals bedankt!!

Bij deze een impressie:

met nieuwe pookknop en pookhoes 8)

Vandaag is ook de eerste hand gelegd aan het opknappen van de buitenkant van de auto. Er zijn een aantal deukjes verwijderd en de R-bumper is gedemonteerd voor restauratie.
Henk heeft me na de Kerstboommeeting aangeboden om mijn bumper te restaureren en gezien zijn eerdere projecten weet ik zeker dat ik weer een zo goed als nieuwe bumper zal krijgen.
Om de enigzins lege voorkant wat op te vullen kon ik van t5joost een nette voorbumper overnemen. Henk heeft deze vanuit Zaanstad meegenomen naar de uitdeukmeeting waar we de bumpers hebben omgewisseld. Met wat hulp van Bouke was dit zo gedaan.

Tijdelijk dus ook een beetje een Blackstone 850!

Henk zal in dit topic de vorderingen plaatsen.

Nog enkele foto's van de schade aan de R- bumper ter illustratie:

Julian

Goed bezig Eric!

Hoe is dat nou opgelost met die mistlampen? Want er zitten geen gaten in de 'tijdelijke bumper'
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

)()()sT

Hopen dat het niet mistig wordt  :azn:

BBS

Citaat van: Julian op 09-02-2014 09:06:19
Goed bezig Eric!

Hoe is dat nou opgelost met die mistlampen? Want er zitten geen gaten in de 'tijdelijke bumper'

Mistlampen komen er compleet af met de bumper ;)

Erik, leuk project heb je gemaakt van je wagen :eusa_clap:
Volvoloos....

)()()sT

Citaat van: BBS op 09-02-2014 09:26:07

:eusa_think:

EricL

Goed bezig Eric!

Citaat van: )()()sT op 09-02-2014 09:10:46
Hopen dat het niet mistig wordt  :azn:

Thanks!
Het is inderdaad zo dat de mistlichten tijdelijk niet zijn te gebruiken. Bij het verwijderen van de R-bumper blijven de mistlichten zitten. Het was even passen of ze dus niet in de weg zaten icm de tijdelijke bumper. Deze valt er echter precies overheen dus de mistlichten hebben niets 'te lijden'  :).

cornelis-b

Goed bezig Eric!

Mistlampen bij een 850 zitten aan de auto vast en bij de X70 aan de bumper Bert-Jan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Aha! Ik wou al zeggen, bij mijn bumpers kwamen de mistlampen mee. Bij een 850 dus niet. Weer wat geleerd ;)
Volvoloos....

Martijn_B

Leuk gist even kennis gemaakt te hebben Eric, veel succes met de upgrades!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

EricL

Citaat van: Martijn_B op 09-02-2014 12:55:55
Leuk gist even kennis gemaakt te hebben Eric, veel succes met de upgrades!

Thanks, vond ik ook! Jij ook veel succes met jouw project. Zag er indrukwekkend uit!

cornelis-b

Bumper vandaag uit de auto gehaald en eerst eens wat foto's gemaakt van de buitenkant. De buitenkant valt nog wel mee en lijkt dan ook redelijk simpel te herstellen.

Daarna de boel eens aan de binnenkant bekeken en daar werd ik minder vrolijk van :(

Nou had de "schade hersteller" de boel gelukkig slecht schoongemaakt en de glasvezel had totaal geen hechting. Schroevendraaier er onder en los was de zooi. Wat daar onder vandaan kwam was best even schrikken :eusa_doh: :eusa_doh:

De volgende stap die ik ga nemen:
Popnagels met de dremel weg slijpen en de roestige brokken ijzer verwijderen, daarna de boel eens goed schoonmaken en dan de breuken fixeren met RVS draad en eens kijken of de scheuren zich laten volsmelten. Hiervoor gebruik ik strips die ik uit een oude bumper zaag. Als dat allemaal lukt dan smelt ik RVS gaas over de breuken en daar wordt uiteindelijk nog een laag "bumper eigen" materiaal overheen gesmolten.

Al met al een hele uitdaging om dit te herstellen maar dat maakt het niet minder leuk ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

-D©©©L-

De bumper is gemaakt van PUR, en dat is geen thermoplast.