850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Staat hem netjes zo Eric en je hebt er verschrikkelijk mooi materiaal voor gebruikt  :eusa_clap: :eusa_clap:

maruska

eric mist inmiddels wat tanden, en zijn stuur heeft een mooie persoonlijke inprint ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

EricL

Dank voor de reacties heren!

Binnenkort de Volans eronder  8)

EricL

Tijdje terug een subframe met bijbehorende carterbeschermer gekocht, welke gerestaureerd zullen worden:

Komen gelijk nieuwe XC90 rubbers in icm IPD inserts.

leons850

Citaat van: EricL op 17-01-2017 16:10:35
Tijdje terug een subframe met bijbehorende carterbeschermer gekocht, welke gerestaureerd zullen worden:

http://i303.photobucket.com/albums/nn147/EricLamme/20170113_115100_zpsi7t9n9zs.jpg

Komen gelijk nieuwe XC90 rubbers in icm IPD inserts.

http://i303.photobucket.com/albums/nn147/EricLamme/carterbescherming_zpsl6s1yfwx.jpg

XC90 rubbers zijn toch al massief of vergis ik mij daar in?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

EricL

Citaat van: leons850 op 17-01-2017 16:14:08
XC90 rubbers zijn toch al massief of vergis ik mij daar in?

Nee, niet degene die ik bedoel.

Citaat van: V70geRwin op 17-01-2017 17:30:14
Overweeg je nog die kaplhenke bussen?

Nee, vooralsnog niet anders moet de rest van de ophanging ook stijver worden. Ik wil nog wel dikkere stabilisatiestangen gaan plaatsen.

En nog even een plaatje om te laten zien waarom 'Dark Olive Pearl' de mooiste kleur op een 850 is:

cornelis-b

De kleur is wel OK maar die velgen ......................................  :eusa_naughty:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Redolpho

De mooiste spiegelkappen van het forum  ;D 8)

Hiker

Citaat van: EricL op 16-12-2016 16:19:16
Vanochtend bij Dirk(342) geweest voor het vervangen van de accukabels en -klemmen.
Dit stond al wat langer op de planning maar moest ik helaas een paar keer naar een andere datum verzetten.

De kabels en klemmen zijn vervangen door een hogere kwaliteit dan vanuit de fabriek, daarnaast had de oude set zijn beste tijd na 25 jaar echt wel gehad; mooie win-win dus.

Het maken van de kabels en monteren verliep voorspoedig en was sneller klaar dan ik dacht. De 850 kan er weer even tegen. ;D
Nogmaals bedankt Dirk.

Begrijp ik dat de kabels 'eigen maak' zijn of zijn ze ergens te koop?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

V70geRwin

Citaat van: EricL op 21-01-2017 17:24:06
Citaat van: V70geRwin op 17-01-2017 17:30:14
Overweeg je nog die kaplhenke bussen?

Nee, vooralsnog niet anders moet de rest van de ophanging ook stijver worden. Ik wil nog wel dikkere stabilisatiestangen gaan plaatsen.

Waarom denk je dat?

V70R^2

Als je alles vast zet en je hebt dikke remmen en vermogen en gebruikt het ook, dan sloop je keer op keer je veerschotels, stuurlagers, draagarmbussen etcetc.

Maargoed, dat is een te verwachten slijtagetoename factortje 10 door toename in krachten  :evil:  .

P.s.  dit blog stelt nooit teleur, altijd lekker spul en aanpak tot in detail :D :D :D

P.s. wat Mark zegt, die velgen de kliko in..

EricL

Citaat van: Redolpho op 21-01-2017 18:07:56
De mooiste spiegelkappen van het forum  ;D 8)

Zekers! ;D

Citaat van: Hiker op 21-01-2017 21:50:59
Begrijp ik dat de kabels 'eigen maak' zijn of zijn ze ergens te koop?

Dirk342 heeft die kabels voor me besteld en gemaakt. Geen idee waar hij ze vandaan heeft....

Citaat van: V70geRwin op 21-01-2017 22:26:24
Waarom denk je dat?

Denk dat die delrin bussen een aardige aanslag op de levensduur vd standaard ophangingsdelen zullen hebben. En op de schokdempers en PU-bussen in draagarmen na is het bij mij standaard. ;D

Citaat van: V70R^2 op 21-01-2017 23:18:57
Als je alles vast zet en je hebt dikke remmen en vermogen en gebruikt het ook, dan sloop je keer op keer je veerschotels, stuurlagers, draagarmbussen etcetc.

Maargoed, dat is een te verwachten slijtagetoename factortje 10 door toename in krachten  :evil:  .

P.s.  dit blog stelt nooit teleur, altijd lekker spul en aanpak tot in detail :D :D :D

P.s. wat Mark zegt, die velgen de kliko in..

Dank u!

Binnenkort een afscheidsceremonie voor de 'nep-Titans' dan maar!  ;D

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Afgelopen periode weinig kunnen doen aan de 850 R. Inmiddels wel 3 achterassen gedemonteerd die onderweg zijn om gestraald te worden.

Ging erg simpel i.c.m. de Volvo tool :)

Daarnaast zijn nog een subframe en carterbeschermer meegegaan:

Alle delen zullen opnieuw thermisch verzinkt gaan worden.

Ook weer eens een wasbox opgezocht:

Blijft mooi zo'n nep-Titan  :eusa_whistle: