Project C70 T5

Gestart door Sándor01, 02-01-2014 01:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Sándor01

Zo, vandaag eens even een rondje gemaakt langs verschillende bedrijven.

Eerst maar even langs de bandenboer geweest, om de velg om te wisselen. Werd direct geholpen en de kosten vielen me mee €16,24

Voor:

Na:

Daarna even langs de Volvo dealer ivm de loszittende accu en de missende klem. De monteur had de klem zo gevonden, alleen wat bleek, de rand onder de accubak, waar deze hoort in te klikken was afgesleten. Dus nu moet er een nieuwe accuplank komen.

Nu ik toch bij de dealer stond meteen even het lampje laten resetten van de LMM. Deze bleef uit: Job done! Kosten: €0,00. Aardige mensen bij de Volvo dealer.

Voor:

Na:

En ja, ik moet dringend tanken! ;D

Totale kosten tot dusver:
Vervangende velg:       €75,00
Vervangende LMM:      €50,00
Vervangende antenne: €50,00
Band verwisselen:        €16,24
Totale kosten tot nu:  €191,24

Brandstof en uren worden niet meegerekend, rijden doe ik voor mijn plezier, net als sleutelen en de onderdelenjacht.

Volgende halte: de ophanging! 
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Sbv

iets erbij en je had een nieuwe LMM

Tanken ach.....je hebt nog 20 a 25 l in de tank  ;D

elianmars

Citaat van: Sándor01 op 03-01-2014 17:01:42

Totale kosten tot dusver:
Vervangende velg:       €75,00
Vervangende LMM:      €50,00
Vervangende antenne: €50,00

Ik vind het nog behoorlijke prijzen voor gebruikte onderdelen  :eusa_shifty:

Sándor01

Een nieuwe LMM is bij de dealer €360 alstublieft, dank u wel.  Dan maar een gebruikte. Dat is nog goed voor het milieu ook.  ;) ;D

Citaat van: elianmars op 03-01-2014 19:58:41

Toegegeven, voor die antenne vond ik het ook wat prijzig, zeker omdat ie niet helemaal werkt. Voor de velg vind ik het een normale prijs, zoveel was ik een aantal jaren geleden ook kwijt voor een velg van een V40 uit 97, daarvan had ik er 2 nodig. En die prijs kreeg ik pas nadat ik 4 demontagebedrijven had gebeld want de rest vroeg tussen de €125 en €250!!!! per stuk!

Sándor01

Trouwens, ik heb me weer €25,- bespaard bij de dealer... ;D
Wat mij er aan doet denken om zelf maar eens zo'n OBD2 uitleeskastje met reset functie aan te schaffen. Iemand nog tips?

Blackfox

Citaat van: Sándor01 op 03-01-2014 20:29:29
Wat mij er aan doet denken om zelf maar eens zo'n OBD2 uitleeskastje met reset functie aan te schaffen. Iemand nog tips?

Allereerst complimenten voor je mooie C70 ,aparte kleur  ;)

Wat betrefd uitlezen:
Ik heb dit:  http://www.obdshop.nl/obd-usb-interface-kkl-vagcom-vw-audi.html#.UscQXKGMy8M

en dan icm Volvo fcr of brickdiag.
Moet zeggen bij mijn S70 lukte dat maar gedeeltelijk maar met mijn C70 kan ik er bijna alles mee uitlezen.

succes,

Bas

Died850

pwberg

Citaat van: koen.s op 03-01-2014 20:49:17
Citaat van: bassieS70 op 03-01-2014 20:38:35
Trouwens, ik heb me weer €25,- bespaard bij de dealer… ;D

Wat betrefd uitlezen:
Ik heb dit:  http://www.obdshop.nl/obd-usb-interface-kkl-vagcom-vw-audi.html#.UscQXKGMy8M

Moet zeggen bij mijn S70 lukte dat maar gedeeltelijk maar met mijn C70 kan ik er bijna alles mee uitlezen.

succes,

Bas

Bas waar koop je die dan, wil ook graag zelf obd uitlezen.

Kabeltje kan nog wat goedkoper:

http://www.kgxenon.nl/webshop/obd2shopnl/detail/82/vagcom-kkl-usb-.html

Brickdiag is freeware en op het WWW (of bij forumleden waaronder ondertekende) te vinden, Volvo-FCR zou je officieel voor veel geld moeten kopen.  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Blackfox

Citaat van: pwberg op 03-01-2014 21:28:31
Citaat van: koen.s op 03-01-2014 20:49:17
Citaat van: bassieS70 op 03-01-2014 20:38:35

Wat betrefd uitlezen:

succes,

Bas

Bas waar koop je die dan, wil ook graag zelf obd uitlezen.

Kabeltje kan nog wat goedkoper:

http://www.kgxenon.nl/webshop/obd2shopnl/detail/82/vagcom-kkl-usb-.html

Brickdiag is freeware en op het WWW (of bij forumleden waaronder ondertekende) te vinden, Volvo-FCR zou je officieel voor veel geld moeten kopen.  :eusa_whistle:

Ik koop nooit software  ;D
Kabeltje is best weer goedkoper ja  ;)

eric vermeer

ik heb nog een kabeltje over met de sw deze heeft geen usb maar r232 aansluiting op de laptop.
mag voor heel weinig weg.
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Sándor01

Helaas, emissie lampje is weer terug. Dit toen ik de voorruit ontwaseming aanzette en de temperatuurmeter omhoog schroefde.  :eusa_wall: :eusa_wall: In 1 woord.... kak!

Maar nu had ik al gezien dat de slangetjes erachter niet meer helemaal fris zijn. Dus die ook maar even ergens halen. Zijn die op een rol bij de Brezan te verkrijgen?

Maar nu moet ik inderdaad wel haast gaan maken met die OBD kast, want dat ze me voor een tweede keer matsen bij de dealer, lijkt me niet waarschijnlijk.  ;D

Misschien dat ik deze maar aanschaf voor onderdelen! http://link.marktplaats.nl/761174679

Sándor01

Nee, niet opgelet. Stom ik weet het! Ik ging er van uit dat hierna alles goed zou zien. Wishful thinking...  :eusa_doh:

Ach het houdt me bezig! En ik heb tot oktober voor de APK, dus dat komt wel in orde!

Sbv

Citaat van: Sándor01 op 03-01-2014 20:26:51
Een nieuwe LMM is bij de dealer €360 alstublieft, dank u wel.  Dan maar een gebruikte. Dat is nog goed voor het milieu ook.  ;) ;D

Citaat van: elianmars op 03-01-2014 19:58:41

Toegegeven, voor die antenne vond ik het ook wat prijzig, zeker omdat ie niet helemaal werkt. Voor de velg vind ik het een normale prijs, zoveel was ik een aantal jaren geleden ook kwijt voor een velg van een V40 uit 97, daarvan had ik er 2 nodig. En die prijs kreeg ik pas nadat ik 4 demontagebedrijven had gebeld want de rest vroeg tussen de €125 en €250!!!! per stuk!
ik was in de war met lambda sonde. Nieuwe lmm heeft mij 225 ca gekocht, origineel Bosch via mijn werk

Sándor01

Ik ga nu eerst maar eens even kijken naar de vacuumslangen en een OBD lezer.
Maandag eens even op de brug zetten om te kijken wat er mis is met de voortrein!

Sándor01

Ik heb hele slechte originele!  :eusa_shhh:

Thanks voor de tip! Ga ze zeker even bestellen!