Project C70 T5

Gestart door Sándor01, 02-01-2014 01:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Sándor01

Sinds kort ben ik weer terug op het forum: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68077.0.html
En ben ik in het bezit van een pracht van een C70 T5... al zeg ik het zelf.

Uiteraard zit er een klein beetje werk aan, maar dat is geen probleem.
Wat moet er allemaal aan gebeuren:

• 1x Canisto 17" velg vervangen wegens zware stoeprandschade.
  • Antenne vervangen, de oude elektrische is afgebroken.
  • De LMM geeft storing (volgens de OBD 2), ook deze wordt vervangen.
  • Een standaard grote beurt, olie, filters (misschien een K&N erop), bougies etc.
  • motorwissel... ongepland  :eusa_wall:
  • Remblokjes en eventueel schijven voor vervangen, indien nodig ook achter.
  • Gezien de schade op de velg, ook de ophanging en stuurinrichting controleren, full-lock naar links zorgt voor een aanlopende band in de wielkast op rechts, op rechts is geen full-lock te krijgen. Erg irritant in parkeergarages.

Uiteraard zal ik regelmatig een update houden en foto's toevoegen.

De velg met stoeprandschade...

En het zeer vervelende en irritante lampje op het dashboard...

Als het bovenstaande opgelost is, ga ik me bezig houden met de kleine dingen zoals afdekdopjes en meer van dat soort geneuzel. Oh ja, en de niet werkende cd-speler, wat heb je aan dolby-surround als de radio niet werkt.

Mochten er nu mensen zijn die zeggen, ik heb nog het e.e.a. liggen en ik wil er vanaf... een pb is altijd welkom!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

hertogjan6

lampda sensor: ergens vacuuem lekje? dopje's op kertsboom mist/missen ?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Sándor01

Citaat van: hertogjan6 op 02-01-2014 01:31:59
lampda sensor: ergens vacuuem lekje? dopje's op kertsboom mist/missen ?

Nope, ik heb de OBD al uitgelezen, deze gaf de luchtmassameter aan, OBD gereset, maar sprong gelijk weer aan, zelfde melding.

Ik merk het ook bij het starten met koude motor, heeft ie moeite mee, beetje gas bij en hij pakt op, doet ie ook als je even vol gas geeft wanneer koud, dan heeft ie ook moeite met de turbodruk en zakt het toerental in. Is de dame warm, dan is het starten lopen en gaan als de brandweer!

Noot van de redactie: koud wegstampen was puur als testrit, normaal wordt de dame keurig warm gereden.

Arnie82

Mooie C... Succes ermee!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

The Volvoboy

Sow goeiedag zeg, ik dacht dat mijn Comets stuk waren, maar zo'n gat als er in die velg van jou zit, heb ik nog nooit gezien :o
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

T5-4life

Alweer een mooie c70 erbij!
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

Sándor01

Ja, dat is een heel mooi gat! Vandaar controle van de ophanging. Want als je een auto op die wijze op de stoep ramt... ik heb het zelf ook wel eens gedaan met een V40. Weg glijden in de sneeuw. Als ik de foto's kan vinden zal ik ze erbij posten.

Auk

Een C in deze kleur, mooi hoor!

Tijd geleden toen ik nog met BBS reed raakte ik een stoeprand, niks aan de velg te zien maar de stoeprand was afgebrokkeld. Veel velgen van Volvo zijn over het algemeen van zacht materiaal, dingen rij je zo stuk als je even niet op let.
Auke
Volvo. for life

Marty__Mouse

Mooie kleur hoor! Sowieso mooie auto daar niet van, maar die kleur staat hem erg goed!  :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sándor01

Zo vandaag eens op reis geweest en wat onderdelen gehaald.

Bij thuiskomst meteen de antenne vervangen.... tenminste dat dacht ik... veel vloeken, meer uitbouwen dan dat ik had verwacht en ik dus niet ging doen, slangetje niet los krijgen, torx op bitdop ligt nu ergens onderin... en het resultaat... de antenne komt niet helemaal uit! Dit klusje kan ik dus opnieuw gaan doen... haastige spoed is zelden goed!

Heeft iemand een goed idee hoe ik de antenne weer gangbaar kan krijgen? Het is precies de tweede trap die niet opkomt...  :-\

Morgen even naar een bandenzaak om de band om te zetten op de nieuwe velg, is dat ook weer gebeurd.

De LMM is ook meteen uitgewisseld, erg lopen klooien i.v.m. torx op dop die ergens onderin mijn kofferbak ligt (vanavond auto schuin op een drempel zetten en hopen dat ie terug rolt zodat ik er bij kan) maar bij starten was het direct lopen al bleef het lampje nog wel branden.

De grote test komt morgenochtend, als ie dan meteen aanslaat met een koude motor is dat probleem opgelost, lampje ga ik denk ik even resetten door middel van accu los en dan even de kabels tegen elkaar aan.

Overigens kwam ik tot mijn ontdekking dat mijn accu dus gewoon los staat  :o :o, net als het luchtfilter huis maar dat terzijde, dus ik denk dat ik maar eens een accuklem ga aanschaffen, het is apk afkeurpunt.

Al met al vielen de kosten me vandaag mee en ik ben erg blij dat ik de velg heb kunnen krijgen en tevens een LMM voor weinig, of in ieder geval stukken minder dan bij de dealer!

T5-4life

Je kunt de zwarte kunststof deksel losdraaien om te kijken wat het probleem is. Bij mij was de getande riem gebroken van de week. Gelukkig had ik nog een reserve antenne liggen :D
Slang kun je beter laten zitten aan de antenne, wil nog wel eens scheuren. Het is beter om de andere kant van de slang los te halen.

C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

Sándor01

Ik zal de oude die ik eruit gehaald heb, dan maar eens rustig gaan openwerken binnenkort. Deze week nachtdienstjes, een lekker klusje voor op kantoor! ;)

Martijn_B

Welk merk LMM heb je gehaald? Weet wel dat immitatie niet altijd lekker werkt voor de LMM (zelfde met de Lambda sensor).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sándor01

Ik heb er 1 van de sloop afgehaald, maar het is volgens mij geen originele van Bosch. Maakt mij geen zak uit, zolang het maar werkt.  ;D

Maar eigenlijk moet ik hem even resetten, toch maar eens zo'n OBD 2 kastje aanschaffen.

Sándor01

Net eens even de rode dame gestart, starten lopen, de LMM doet tot nu toe zijn werk! Als ie het morgenochtend ook nog doet, dan is de reparatie geslaagd naar mijn inzien! Kan ik me daarna weer bezig houden met een nieuwe antenne en de accu bevestiging!