Project C70 T5

Gestart door Sándor01, 02-01-2014 01:27:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Sándor01

Hi ho hi ho, je krijgt het niet cadeau...
Vandaag stukje snelweg, een tik onder de kap en op 4 cilinders lopen. Naar een bevriende garage, compressie test, cilinder 2 compressie 0,0... auto naar andere bevriende garage gereden, aangezien ze daar gespecialiseerd zijn in motor en bak revisie, en daar de diagnose: vermoedelijk verbrande klep(pen). Kosten: geen idee hoor ik voor het weekend.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Sándor01

Er staat nu 196xxx op. Auto is een benzineslurper, nooit op gas gelopen.  Het is helaas een kwestie van gewoon domme pech!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Martijn_B

Oei.. dat is balen.

Ach.. kopje wisselen is ook het werk niet :eusa_whistle:
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sándor01

Misschien niet, maar ik kan het niet. Dus dan wordt het uitbesteden.
Nu moet ik me behelpen met een S40 2.4. Toch ff 100 pk minder.  ;)
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Sándor01

Well, here is your problem...  ;D ;D ;D



Nu eens even kijken wat daar de oorzaak van kan zijn...
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Sándor01

Helaas... niet alleen is de klep rot, ook zijn de cilinderbussen van het onderblok ingezakt, daardoor water in de in de cilinder. Er zat al een nieuwe koppakking op, maar dat mocht niet baten.   :eusa_wall:

Tevens heeft de turbo het ook begeven. Ik voel een ruilblok en een nieuwe turbo aankomen, ik hoor mijn portemonnee in de verte huilen.

Afijn als iemand nog een goed 2.3 T5 blok heeft liggen of een goede tip heeft, dan hoor ik het heel graag!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Arjanestate

Citaat van: Sándor01 op 17-01-2014 11:18:24
Helaas... niet alleen is de klep rot, ook zijn de cilinderbussen van het onderblok ingezakt, daardoor water in de in de cilinder. Er zat al een nieuwe koppakking op, maar dat mocht niet baten.   :eusa_wall:

Tevens heeft de turbo het ook begeven. Ik voel een ruilblok en een nieuwe turbo aankomen, ik hoor mijn portemonnee in de verte huilen.

Afijn als iemand nog een goed 2.3 T5 blok heeft liggen of een goede tip heeft, dan hoor ik het heel graag!

Balen! Nooit van gehoord bij een 2.3,  verzakte cilinderbussen.
854 T-5 ROOD 1994

Sándor01

Zeker balen, vermoedelijk heeft ie een al een keer een warmloper gehad, want er zat een verse koppakking tussen. Maar al draai je de kopbouten nog zo hard aan, dat gat overbrugt ie niet, ik kan wel het onderblok laten vlakken en honen, maar het is goedkoper om een ruilblok te plaatsen.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

MikeyQR

Ik heb nog een goede 2,3R blok voor je als je interesse hebt? , voor een zacht prijsje ;)

Sándor01

Even een paar vraagjes over dat blok: welk bouwjaar is het en hoeveel kilometers heeft het gedraaid? Want mijn C70 zit precies rond het omslagpunt qua type.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

)()()sT

Heb jij er eentje met mechanische gasklep (kabel) of al de ETM?
Want in dat laatste geval past de '850-motor' niet ;)

Erg balen dit. Ik ken het gevoel wel, alleen niet net na aanschaf.

Marty__Mouse

Wat Joost zegt idd.

Ik heb ook een blokwissel gehad in mijn auto, maar omdat ik inderdaad ook net het nieuwe type blok had met de ETM en Canbus past een ouder type blok niet. Bij mij is er een blok ingekomen van een V70n (T5 blok) waarbij mijn oude ETM (welke reeds was vernieuwd voordat het blok de geest gaf) is teruggeplaatst.

Omslagpunt voor het nieuwe type blok is voor de V70 MY 2000 geweest, geen idee of dat bij de C70's ook zo is?

Ik had origineel dan ook een 2.4T erin liggen daarvoor was hetzelfde blok 2.5T
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Bij de C70's is de overgang eerder geweest, eind 1998 (MY99)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ray001

Citaat van: The Volvoboy op 17-01-2014 15:31:03
Bij de C70's is de overgang eerder geweest, eind 1998 (MY99)
Juist,heb ook een MY99,sept 98 en is al met ETM

Sándor01

Zo, van het weekend mijn C70 laten overnachten in goed gezelschap. Op de brug er naast stond een 850.  ;D

The car I've always wanted and now I have it. I rule!