Project C70 T5

Gestart door Sándor01, 02-01-2014 01:27:31

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Citaat van: Sándor01 op 05-02-2014 09:57:21
Citaat van: NinaPaul op 05-02-2014 08:56:33
Ja, want elke volvo c70 rijder moet gewoon stoppen voor jou  :eusa_wall:

NinaPaul, als je niks zinnigs te melden hebt... :eusa_hand: het gaat erom dat mensen elkaar kunnen helpen, iedereen rijdt om je heen en kijkt, maar is te beroerd om te vragen of ze even kunnen helpen met duwen. Want dat kost je wel 5!! minuten van je tijd. Als jij een keer met pech midden op de weg staat, ben je ook blij als mensen je komen helpen! Dat is een kwestie van fatsoen!

Citaat van: MiniG op 05-02-2014 09:48:48

Standaard Volvo stopt gewoon, what happend?

Geen idee, ik vermoed dat of de thermostaat dicht is blijven zitten of dat de koelventilator bij mijn radiateur niet meedoet. na er anderhalve liter water in te hebben gegooid, werd ie weer snel heet, expansievat weer leeg, dus nu op de trailer terug naar de garage.

Lekker andersom denkend, hulp bieden is een verplichting?!

Maar goed, jij helpt IEDEREEN in elke situatie neem ik dan aan. Van mensen die misschien wel eens hulp met oversteken kunnen gebruiken, of boodschappen in de auto laden tot en met stenen aangeven, wanneer iemand zijn oprit aan het tegelen is......

Sorry, jouw gedachte is ontzettend egoïstisch! Je weet niet, waarom mensen wel of niet door rijden. Mensen kunnen niet weten dat jij om hulp verlegen zit (veel mensen kennen of kunnen niks van een auto, laat staan dat het gereedschap en/of wisselstukken toevallig achterin liggen) etc.

En wat heb je zelf gedaan om hulp te ontvangen?!

En mijn opmerking is niet minder onzinnig dan de jouwe.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sándor01

Voor duwen heb je alleen je handen en voeten nodig, geen hulpstukken mag ik hopen. En als je hier alleen maar commentaar komt leveren om te zeuren, dan verzoek ik je vriendelijk om dit blog niet meer te lezen en ergens anders te gaan zitten vervelen.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

henry classic v70

Citaat van: Sándor01 op 05-02-2014 18:02:31
Voor duwen heb je alleen je handen en voeten nodig, geen hulpstukken mag ik hopen. En als je hier alleen maar commentaar komt leveren om te zeuren, dan verzoek ik je vriendelijk om dit blog niet meer te lezen en ergens anders te gaan zitten vervelen.

:eusa_clap: :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

En hoe konden deze voorbij rijdende mensen dat weten?

Jij bent de persoon die eerst commentaar levert zonder de persoon en/of omstandigheden te weten.
Wie weet ben ik die "aso" c70 rijder wel?!

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

ik zal dan ook wel aso zijn, maar stop eigenlijk nooit als er een auto aan de kant staat(volvo of niet), tenzij ik weet dat het een bekende van me is

Sándor01

Citaat van: NinaPaul op 05-02-2014 18:20:16
En hoe konden deze voorbij rijdende mensen dat weten?

Jij bent de persoon die eerst commentaar levert zonder de persoon en/of omstandigheden te weten.
Wie weet ben ik die "aso" c70 rijder wel?!

Omdat ik met open motorkap stond en de witte stoomwolken er onder vandaan sloegen, verder had ik uiteraard mijn alarmlichten uit en liep er een dikke plas koelvloeistof onder de auto vandaan. Dat lijkt mij een redelijke indicatie dat er toch iets niet helemaal op orde is.

En op je andere vraag, ja! Als iemand met pech is gestrand vraag ik altijd of ik kan helpen, tenzij midden op de snelweg, heeft niet te maken met het feit dat ik en een sleepkabel en startkabels en een gereedschapskoffer in mijn auto heb liggen. Maar eerder omdat ik vind dat dat zo hoort.

En bij deze ga ik geen woord meer aan dit soort zever vuil maken!

Nogmaals:

Citaat van: Sándor01 op 05-02-2014 18:02:31

+++t blijft behelpen+++

Citaat van: Sándor01 op 04-02-2014 23:29:21

Sta je daar, midden op de straat in de avondspits...

Ook wil ik graag die "cabron" bedanken in zijn saffron C70 die wel keek, maar te belazerd was om zijn hulp aan te bieden met duwen/ slepen, ik denk dat ik mijn goede vriend Danny Trejo langs stuur!  :evil: :evil:

Ik snap je frustratie maar het  is wel een beetje snel geoordeeld. "Te belazerd om te helpen" 
Je weet helemaal niet waarom die persoon niet stopte.
Dat kan een heel legitieme reden hebben, die wij nooit zullen weten waarschijnlijk. Omdat we die persoon niet hebben gesproken. 
90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, maar ook heel leuk...'
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1

'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium grey

grijzev70tdi

Citaat van: Sándor01 op 05-02-2014 10:11:23

Ik stond meer voor schut tegenover de jonge dame die naast me zat voor een date die avond.  :eusa_doh: Daar sta je dan met je blitse kar, nog speciaal gewassen voor ik haar ging ophalen, te stomen midden in het centrum van Utrecht.  :eusa_wall:

Klinkt bekend... Gelukkig kende ze me al wat langer ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sándor01

Citaat van: +++t blijft behelpen+++ op 06-02-2014 10:37:35
Citaat van: Sándor01 op 04-02-2014 23:29:21

Sta je daar, midden op de straat in de avondspits...

Ook wil ik graag die "cabron" bedanken in zijn saffron C70 die wel keek, maar te belazerd was om zijn hulp aan te bieden met duwen/ slepen, ik denk dat ik mijn goede vriend Danny Trejo langs stuur!  :evil: :evil:

Ik snap je frustratie maar het  is wel een beetje snel geoordeeld. "Te belazerd om te helpen"  
Je weet helemaal niet waarom die persoon niet stopte.
Dat kan een heel legitieme reden hebben, die wij nooit zullen weten waarschijnlijk. Omdat we die persoon niet hebben gesproken.  

Jongens, half Utrecht reed om me heen er was niemand die stopte om te vragen, het was niet dat hij de enige was, hebben jullie ooit wel eens gehoord van sarcasme? ;D Uiteindelijk was er een fietser!!! die meehielp.

Als je last van je rug hebt, dan til je je overal te zwaar aan. Allemaal ontspannen nu hé. ;)
Goed, nu is het onderwerp wel over.

Sándor01

Ok, genoeg onzin gepraat, nu weer terug naar het project.

Aangezien de rode kogel toch laatst half uit elkaar stond in de garage, meteen even mooi de remmen geïnspecteerd als mede even bekeken waarom de stuuruitslag zo beroerd is.

De remmen....

Alles wat met rood omcirkeld is zijn warmte vlekken... hoe komt dat? Goed gas geven, daarna snoeihard remmen voor het stoplicht en dan lekker op je rem blijven hangen... bijvoorbeeld.  :eusa_doh:

Nu zijn de blokjes ook wel redelijk op, dus vandaag maar eens ff een nieuw setje van schijven en blokken bestellen bij mister-auto.nl. Als ik me niet vergis moet ik 302 schijven hebben, eens kijken of ik een paar mooie Brembotjes kan krijgen en een paar heel goede blokjes.

Tevens moet ie ook dringend worden uitgelijnd, maar dat besteed ik wel uit! Die paar tientjes staan niet in verhouding met de hoofdpijn die ik er van krijg als ik zelf moet klooien.  ;D

Sándor01

Zo, even weer een kleine update.

Eergisteren en gisteren zijn er weer wat onderdelen binnen gekomen.  :eusa_dance:

Nieuwe stuuruitslag begrenzers + popnagels

Een paar nieuwe Brembo 302mm schijven en Ferodo blokken

Nu nog even de tijd zoeken en vooral ook vinden om alles te installeren.

Ik ben benieuwd of de draaicirkel als een vrachtwagen naar rechts dan ook weg is...  :eusa_pray:

Sándor01

Zo het is weer even geleden, maar de nieuwe remmen en schijven zitten er onder. Op de foto staan nog de oude!

Waarom de update zolang heeft geduurd... tsja, de C70 is niet de enige auto om aan te werken. Er staat ook nog een Ruska Buggy waarvan de versnellingsbak gereviseerd is en waar nu alles weer terug gebouwd wordt. Heeft geen haast als ie voor de zomer maar af is.... al hoewel... met dit weer...

Ondertussen de 1000km check-up na het nieuwe motorblok ook weer gehad, afgezien van een slangenklem die niet helemaal lekker bleek te zijn, was er niets aan het handje. Meteen even de stuuruitslagbegrenzers vervangen. Dus dat is nu ook opgelost.

Sándor01

Zo, vandaag een klein klusje gedaan met een zeer hoog "daar word ik blij van" gehalte!  ;D ;D ;D
Een nieuw transponderomhulsel besteld en overgezet, dat gore ding meteen weg gedonderd!

Binnenkort ook eens een nieuwe sleutel bestellen bij de dealer. Ik heb nu alleen maar de zgn. garagesleutel.
Alleen, dan wil ik ook een extra transponder, weet toevallig iemand of je een transponder "opnieuw" kunt inleren op je eigen auto? Want dan scoor ik liever een 2e hands.

En kan je dat inleren van de transponder dan ook zelf of is dat een dealer klusje?

Sándor01

Goed, het is even stil geweest... maar er hoeft ook niet bar veel meer aan de C70 te gebeuren. Is zij daarmee klaar en af?
Nee bij lange na niet! Het gekke ding gaat als de brandweer. Maar een hobby mag geld kosten, dus er gaan nog wel wat "upgrades" plaats vinden. Afgelopen paar dagen nog wel een paar kleine dingen gedaan.

Even op en neer geweest naar de Volvo dealer (Verkerk Leidsche Rijn) want die zit om de hoek en dat maakt dingen bestellen toch soms net iets te makkelijk. De nieuwe sleutel is besteld en geleverd, de prijs daarvan viel me alles mee. Verder had ik een busje voor in mijn deurkaart nodig, deze ontbrak en dat soort kleine dingen irriteren mij mateloos.

Het leukste vond ik zelf was de installatie van een fijne upgrade.

Een fijne originele Volvo support strut oftewel veerpootbrug geplaatst.

De auto ook meteen even laten uitlijnen (was wel nodig ook) en je merkt het direct aan alles. De dame rijdt fantastisch!

Sándor01

En even off-topic in een off-topic... ;)

Gisteravond kwam ik Marc-850 en wederhelft tegen bij de BP hier in Utrecht. Helaas in wat mindere omstandigheden.

Nog even gepraat, maar helaas was het zo snel niet zichtbaar wat het probleem was. Gelukkig was daar de ANWB om het te bekijken. Ik hoop voor Marc dat het een easy fix was / is.