Project C70 T5

Gestart door Sándor01, 02-01-2014 01:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Ziet er weer netjes uit zo! :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

CorB

Citaat van: Sándor01 op 03-02-2014 16:58:26
Zo vandaag eens even op en neer gereden naar het winkelcentrum, gespeurneust bij de Blokker voor een pluizentondeuse en verdomd. Gevonden en dat zonder te hoeven vragen!  ;D ;D Meteen even een cheap-ass nagelborsteltje gekocht.

Bij de Etos even reinigingsalcohol gekocht om straks de lens van de cd-speler van de SC-900 eens goed te reinigen.

Net even aan de gang gegaan met de passagiersstoel, die is wat makkelijker te scheren i.v.m. minder wear and tear. Eerst de stoel met het nagelborsteltje voorzichtig schoon gekrabd, daarna met de tondeuse er over heen.

Foto's!!!

De (oplaadbare) pluizentondeuse à €9,99

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X6ACGIVX-D.jpg

De zitting voor het scheren

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDR6QBIR-D.jpg

De zitting na het scheren  :eusa_dance:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTSRKLHH-D.jpg

De bestuurderskant is een ander verhaal, die is lastiger. Ik heb even een klein stukje geprobeerd, maar dat schoot niet echt op. Dat ga ik eerst eens reinigen met ossengalzeep, kijken of de vezels dan wat "losser" komen. Daarna een vernieuwde scheerpoging wagen.

Wanneer ik aan de radio begin, maak ik daar uiteraard ook weer foto's van! 

Ik heb inmiddels ook verschillende stoelen geschoren. Ik heb met het apparaatje wat Robster480 op de foto laat zien de beste resultaten gehad, ware het niet dat de mesjes relatief snel bot worden maar met een wetsteen en enige geduldige slijparbeid zijn er heel wat meters te maken met dat apparaatje.
Ik heb bij Blokker ook een groter pluizenapparaat gehaald waar twee van die grote mignonbatterijen in zitten, maar deze doet het voor geen meter vindt ik. Het ene apparaatje met het andere maakt dus wel een groot verschil.

Cor

Sándor01

Zo, vandaag maar eens even de stoel aan de bestuurderskant onder handen genomen met ossengalzeep en een stukje geschoren. Verder nog even de stoel aan de passagierskant helemaal netjes afgewerkt.  ;D

Vandaag had ik besloten om mijn SC-900 eens wat beter te bekijken, het ding speelt geen cd's af. Dus radio eruit gewipt, bovenkap eraf, halverwege de stroom eraf gehaald en voila, het boze oog gereinigd. Daarmee moet het klaar zijn... dacht ik. FOUT!!! :eusa_doh:

Bij nader onderzoek, zie ik dat wanneer ik de cassette met 3 cd's invoer, dat dat kreng ze niet draait. Letterlijk!  :eusa_wall: Ik hoor een hoop getik en geratel, maar de cd zelf draait niet rond... daar moet ik nog eens even op mijn gemak naar (laten) kijken.

Citeer
Ik heb bij Blokker ook een groter pluizenapparaat gehaald waar twee van die grote mignonbatterijen in zitten, maar deze doet het voor geen meter vindt ik. Het ene apparaatje met het andere maakt dus wel een groot verschil.

Cor, de mijne is oplaadbaar, stekker in het stopcontact en daarna gaan. Ik denk dat het ook een stukje persoonlijke voorkeur is voor wat het lekkerste voor iemand werkt.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Sándor01

Vandaag even een irritatiefactor...

Daar ging mijn date met een prachtig jong hertje naar de vaantjes!  :eusa_wall: :eusa_wall:
Sta je daar, midden op de straat in de avondspits...

Ook wil ik graag die "cabron" bedanken in zijn saffron C70 die wel keek, maar te belazerd was om zijn hulp aan te bieden met duwen/ slepen, ik denk dat ik mijn goede vriend Danny Trejo langs stuur!  :evil: :evil:

Ok, genoeg ergernis, het is uit mijn systeem, ik ben afgekoeld en mijn auto ook.  ;D

Na even snel twee flessen Evian (alleen het beste voor mijn Volvo) in het reservoir te hebben gegooid, het ding snel voor mijn deur gezet.

Morgen komt de afsleepdienst en hup terug naar de garage... gelukkig heb ik garantie!  ;D

mitchelli

Balen! Waterpomp lek of te hoge koelvloeistof druk?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

NinaPaul

Ja, want elke volvo c70 rijder moet gewoon stoppen voor jou  :eusa_wall:

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MiniG

Citaat van: NinaPaul op 05-02-2014 08:56:33
Ja, want elke volvo c70 rijder moet gewoon stoppen voor jou  :eusa_wall:

Standaard Volvo stopt gewoon, what happend?

Never drive faster then your guardian can fly

Sándor01

Ja, want elke volvo c70 rijder moet gewoon stoppen voor jou  :eusa_wall:

NinaPaul, als je niks zinnigs te melden hebt... :eusa_hand: het gaat erom dat mensen elkaar kunnen helpen, iedereen rijdt om je heen en kijkt, maar is te beroerd om te vragen of ze even kunnen helpen met duwen. Want dat kost je wel 5!! minuten van je tijd. Als jij een keer met pech midden op de weg staat, ben je ook blij als mensen je komen helpen! Dat is een kwestie van fatsoen!

Citaat van: MiniG op 05-02-2014 09:48:48

Geen idee, ik vermoed dat of de thermostaat dicht is blijven zitten of dat de koelventilator bij mijn radiateur niet meedoet. na er anderhalve liter water in te hebben gegooid, werd ie weer snel heet, expansievat weer leeg, dus nu op de trailer terug naar de garage.

CorB

Citaat van: Sándor01 op 04-02-2014 14:31:40

Citeer

Cor, de mijne is oplaadbaar, stekker in het stopcontact en daarna gaan. Ik denk dat het ook een stukje persoonlijke voorkeur is voor wat het lekkerste voor iemand werkt.

Ik was niet helemaal helder in wat ik bedoelde. Dit apparaat wat ik gekocht had leek wel een beetje op die jij hebt, maar die van mij functioneerde slecht. Qua scheren leek er vrijwel niks te gebeuren en dat andere kleine apparaatje wat ik ook heb (zoals op de foto van Robster480) snijdt er wel perfect doorheen. Ik noem het even, vooral voor anderen die inspiratie opdoen uit dit draadje, dat niet alle apparaatjes die te koop zijn even goed functioneren.

Trouwens balen van je pechgeval.. :(

Sándor01

Cor, dingen die slecht functioneren moet je terugbrengen!  ;D

Pechgeval, tsja poep gebeurt, ik baalde meer van het moment waarop het gebeurde dan van het pech geval zelf, dat is wel weer op te lossen.

Ik stond meer voor schut tegenover de jonge dame die naast me zat voor een date die avond.  :eusa_doh: Daar sta je dan met je blitse kar, nog speciaal gewassen voor ik haar ging ophalen, te stomen midden in het centrum van Utrecht.  :eusa_wall:

blauweroffel

Citaat van: Sándor01 op 05-02-2014 09:57:21
Ja, want elke volvo c70 rijder moet gewoon stoppen voor jou  :eusa_wall:

NinaPaul, als je niks zinnigs te melden hebt... :eusa_hand: het gaat erom dat mensen elkaar kunnen helpen, iedereen rijdt om je heen en kijkt, maar is te beroerd om te vragen of ze even kunnen helpen met duwen. Want dat kost je wel 5!! minuten van je tijd. Als jij een keer met pech midden op de weg staat, ben je ook blij als mensen je komen helpen! Dat is een kwestie van fatsoen!

Citaat van: MiniG op 05-02-2014 09:48:48

Geen idee, ik vermoed dat of de thermostaat dicht is blijven zitten of dat de koelventilator bij mijn radiateur niet meedoet. na er anderhalve liter water in te hebben gegooid, werd ie weer snel heet, expansievat weer leeg, dus nu op de trailer terug naar de garage.

kijk even of je waterpomp nog wel intact is...(onderkant motorblok blijft dan vrij koud in eerste instantie als tie kapot is)..want dit komt mij erg bekend voor....

Br

Sándor01

Waterpomp is net nieuw... maar de takelwagen komt zo, terug naar de garage, mogen ze het daar ff uitzoeken. ;D

Martijn_B

Zou me om dat hertje niet zo zorgen maken...huppelen er genoeg rond ;)

Ik denk aan:
1) Koelfan vastgeslagen / kapot
2) Koppakking lek
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Arjanestate

Hmm, motorwissel gehad dus ik zou alle slangen van het koelsysteem nog eens controleren.

854 T-5 ROOD 1994

Sándor01

Daar ging de rode kogel vanochtend, terug naar de garage!

Uiteindelijk bleek de oorzaak van het probleem een heel lullige, een haperende stekker van de koelventilator. De ene keer maakte die wel contact en de andere keer niet. Gister dus niet! Probleem opgelost, klaar!!

Waarom dan op de ambulance? Zekerheid voor alles, ik heb geen zin om eventuele (verdere) schade op te lopen. Waarom dan naar de garage bij zo'n lullige storing? Diagnose en controle! Ik doe niet altijd gek! :eusa_eh:

Citaat van: Martijn_B op 05-02-2014 11:11:31
Zou me om dat hertje niet zo zorgen maken...huppelen er genoeg rond ;)

Ja, maar dit is wel een heel mooi exemplaar, die wil ik niet laten weg huppelen.  ;D Overigens is het daarmee ook goed gekomen, de volgende date is alweer gepland.  :eusa_dance:

Als de wagen dan weer stuk gaat, dan is de rode kogel bezeten en ga ik Christine van Stephen King nog eens doorlezen, hoe er mee om te gaan.  :eusa_whistle: