Re: N dendert door

Gestart door kulk, 14-01-2014 09:13:05

Vorige topic - Volgende topic

Siemen

Mooi dat die ouwe nog een tijdje gaat rondrijden!!! En wat een grote klasse van Dirk.

kulk

Ja mooi he!

Dirk is goed bezig ja, al denk ik dat ie die auto wel kan schieten onderhand na dat gekloot met dat asrubber :evil: ;D

grijzev70tdi

Citaat van: kulk op 20-03-2015 17:39:09
Zo die kan ik me nog wel herinneren Koen!

Aan de ene kant hoop ik van wel, dan is het in ieder geval lekker duidelijk, moet alleen wel van Nijmegen naar Amsterdam kunnen rijden op z'n minst
dus dat zou wel weer minder zijn

met een druklager die geluid maakt kun je makkelijk naar Amsterdam rijden. Als ik soms zie hoe auto's hier binnen komen... rijdend
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: kulk op 20-03-2015 17:55:59
Ja mooi he!

Dirk is goed bezig ja, al denk ik dat ie die auto wel kan schieten onderhand na dat gekloot met dat asrubber :evil: ;D

Euhm, ja dus......  Was gisteren idd in staat om het ding af te branden, maar heb alleen het rubber eruit gefikt ;D ;D.  Wat gebeurde er, ook ik heb speciaal voor die k*trubbers dat Volvo tooltje liggen.  Nu had ik al enige twijfels bij de constructie van deze tool, maar goed.  Het zal wel werken, dacht ik...  Niet dus, totaal niet !

Dat persje heeft een U-vorm die over de draagarm word geschoven en waarna je met een spindel het rubber eruit kunt draaien.  Althans zo had Volvo dat bedacht.  Bij de eerste poging, drukten we de U al open waardoor de klemwerking over de achteras totaal verloren was.  Let wel, dit gebeurde gewoon met een handratel, dus absoluut geen luchttol ofzo.  Goed, naar een constructiebedrijf gereden en met 21 ton (!!) de U-vorm weer hersteld.  Opnieuw erop, vastdraaien op de as, spindel aandraaien, 1 grote klap en toen braken met alle borgingen (soort holspie) eruit waarmee de spindel vastzit in de messing geledingen.

We konden dat ding dus wegflikkeren en ik werd steeds chagrijniger, toen op de methode van Kornelis e.d. het rubber met een brander grotendeels verbrand en vervolgens compleet uitgeboord en met wat gescheld en gevloek, het rubber kunnen verwijderen.  Nieuw rubber tik je er zo in, spulletje weer dicht en naar de uitlijnboer toe (was al een wereld van verschil met rijden, met dat nieuwe rubber).  Bleek dat we het helemaal niet zo verkeerd gedaan hadden want uilijning stond praktisch goed ;D.

Vervolgens terug naar dat constructiebedrijf gereden en hun opdracht gegeven om dat Volvo tooltje na te bouwen, maar dan van echt staal en niet dat pisbakken spul wat Volvo heeft gebruikt, de U te verstevigen (want daar is ruimte zat voor) en de spindelconstructie te veranderen a) naar grof draad ipv fijn draad (zeker voor de krachten die erop komen) en b)die %%$## spindelborgconstructie te veranderen naar 2 aangelaste moeren zodat de spindel vrij kan draaien en de krachten niet meer op 2 lullige holspie's komen te staan.

Wat het ding gaat kosten weet ik niet en zal er een foto van plaatsen als ik 'm weer terug heb, maar een tip voor iedereen; als je dat Volvo tooltje hebt, flikker 'm maar meteen bij het oud ijzer neer want dat is de engste juiste plek voor het ding !

Motorrubbers zijn ondertussen ook allemaal binnen en proberen we dinsdagmorgen te doen.

Dan nog even over de koppeling; die is niet jofel ! Druklager jankt en bak word niet goed vrijgeschakeld; als je de koppeling intrapt en je wilt de bak in de 4 of 5 zetten, voel je een duidelijke weerstand en bij het inschakelen wilt de auto naar voren toe gaan, de bak komt dus niet compleet vrij....

henry classic v70

..soms zit het mee > vaak zit het tegen  :eusa_eh: ;)
Zit de bak wel goed vast op het blok..?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

kulk

Het zit aardig tegen inderdaad  :eusa_wall:

Na Dirks bevindingen betreffende de koppeling vraag ik me ook af of het probleem wel in de kabels zat? Wat denk jij Dirk?

Achteraf gezien had ik beter gelijk terug gegaan daar waar de koppeling vervangen is maar ik dacht dat dat uitgesloten
was omdat de koppeling er pas vanaf half januari dit jaar in zit.

Maar goed, ik ga nu gewoon door met deze auto denk ik, wat er ook gebeurt. Inmiddels al zoveel vervangen, ik denk dat als de
koppeling weer goed is ik gewoon een hele goed auto heb.

kulk

Weer even een update:

Mijn auto gaat binnenkort naar Apeldoorn voor een andere bak en nieuwe koppeling.

Ondanks dat de koppeling die er nu in zit pas in januari gemonteerd is  :eusa_wall:, koppeling is volgens Dirk niet goed maar de garage
waar ik hem heb laten monteren zegt dat de koppeling wel goed is. Vervelende discussie dus en ik zit ondertussen met een niet goed rijdende
auto.

Na een weekendje erover nagedacht te hebben, heb ik besloten voor de 'rigoreuze' aanpak te kiezen, dus auto naar Dirk en Arjen, heel de handel
laten maken en daarna weer aan de slag met de garage die de koppelingswissel in eerste instantie heeft gedaan.

Sbv

Je geeft de garage die het werk gedaan heeft zo niet de kans om eventueel wat op te lossen.

kulk

Ik ben bij ze langs geweest met de auto maar zij zeggen dat de koppeling in orde is.

Voor alle duidelijkheid, de bak is ook niet helemaal fris. Ook dat is een reden om deze klus aan Dirk en Arjen over te laten, 'nieuwe' bak komt
daar ook vandaan.

RoelNL

Idd gewoon de garage aanspreken op het niet goed afleveren van hun werkzaamheden en ze de kans gegeven om het goed te doen.
Anders krijg dubbele kosten en dat is niet ten nadelen van Dirk en Arjen bedoelt.
Maar de garage die bij een koppelingswissel vergeet een druklager te vervangen en dan achteraf niet goed vrij schakelen heeft hun werk gewoon niet goed gedaan en moeten dit gewoon herstellen op hun eigen kosten. Ze zijn niet voor niks een erkent bedrijf. Ondanks dat ze het zelf wel goed vinden zal ik er niet mee accoord gaan omdat andere experts zeggen dat de auto niet goed vrij schakeld. 

edit "je was wel sneller met je reactie haha"
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

Citaat van: kulk op 31-03-2015 09:52:18
Ik ben bij ze langs geweest met de auto maar zij zeggen dat de koppeling in orde is.

Voor alle duidelijkheid, de bak is ook niet helemaal fris. Ook dat is een reden om deze klus aan Dirk en Arjen over te laten, 'nieuwe' bak komt
daar ook vandaan.
dan heeft verder langs gaan bij de garage ook geen zin meer lijkt me.

Hopelijk kan je snel weer rijden in ieder geval

kulk

Ik hoop ook dat ik snel weer kan rijden, maar vooral dat alles gewoon goed is.

Achteraf ben ik zelf ook stom geweest; ik had gelijk al toen mijn koppeling ermee ophield moeten kiezen voor een koppelings + bakwissel  :eusa_wall:

RoelNL

Wanneer weet je eigenlijk of een bak slecht is? Als er geluiden uit komen, deze niet goed meer in de versnelling blijft staan? Zelf heb ik daar echt geen idee van omdat ik voor mijn v70 automaat ook een 10V handbak met 390k had en daar hoorde ik de bak bak ook veel herrie maken maar deze voelde wel goed aan met aangrijpen en bleef ook goed in de versnellingen staan.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

)()()sT

Mijn mijn R moet het ook ::)
Bij de handbak-conversie een bak gemonteerd die ENORM zaagt. Niet dat beetje in lage toeren dat ze allemaal wel doen, maar heel erg. En nog erger, stapvoets kun je echt dat diff laten klapperen, ik erger me er kapot aan.

Je had idd. wel terug kunnen gaan naar die garage, maar dat wel-niet spelletje is op dit moment weinig zinloos; jij moet immers gewoon rijden met dat ding :)

UserID6342

Ook ik heb inmiddels al met dat bedrijf gesproken, en ze willen gewoon niet.  Remco had een factuur van mij meegenomen, want dan staat hij iets sterker als een los briefje. Garage kwam er niet uit en we hebben even met elkaar gesproken.

Op mijn voorstel als volgt te doen; koppeling moet vervangen worden want is gewoon niet goed, als hun de bak eraf trekken (wil ik nog gratis meehelpen) om de koppeling te doen, bouw ik de bak ondertussen om, koppeling word vervangen (en dan ben ik er dus bij en weet zeker dat dit goed gebeurt, en vervolgens hangen we samen de bak er weer achter en bouwen we 'm samen dicht.

Garage zag hier geen brood in en hield vol dat de koppeling perfect gemaakt was....  Op mijn vraag dat hij de koppeling eens in moest trappen, de auto in de 4 of 5 moest proberen te schakelen (dan voel je een duidelijke weerstand en wilt de auto vooruit, ergo koppeling komt niet goed vrij), kreeg ik als antwoord: 'dat doen ze allemaal'......  Heb hierop maar even hartelijk gelachen naar die man en gezegd dat tie overduidelijk niet wist, waar die mee bezig was !

Toen ik aanhaalde dat er keurig een koppelingset op de factuur staat (zoals altijd bestaande uit drukgroep en koppelingsplaat) maar geen druklager werd ook even rustig aan de andere kant.  Ergo; ik weet zeker dat als wij die bak eraf trekken dat er een oud lager in zit !

Heb met Remco al een en ander afgesproken over hoe te handelen als dit mocht blijken als de zooi los is, om toch te proberen een gedeelte van die eerste reparatie kosten vergoed te krijgen.  Een ander mooi voorbeeldje, is het zogenaamd vervangen van de versn. bak olie..... Geen nieuwe pakringen nergens niet op en de olie die eruit kwam kwam nog zwarter als motorolie.  Kortom, is dus nooit vervangen geweest maar wel 65 ex BTW voor geteld..... (voor 3 ltr)

Fijn bedrijf die toko !!