Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

glenfiddich1983

Citaat van: V70geRwin op 28-01-2014 16:13:39

toen ik stopte om te kijken of ik kon helpen deed de klaarblijkelijke agent gauw zijn deur op slot.

Logisch, die agent dacht natuurlijk: daar heb je er weer één die verhaal komt halen ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Walter

Citaat van: pwberg op 28-01-2014 16:08:20
Citaat van: Walter op 28-01-2014 16:03:44
Wat mij betreft mogen ze de kosten van een onterecht ingediend beroep bij de klager neerleggen.

Huh? Dus bij elk afgewezen beroep zou de boete verhoogt moeten worden met de kosten (= X uur á XX,XX euro kan snel oplopen)?

Beetje vreemde gedachtengang....  ???
Vertel dat maar niet in Leeuwarden, dan zien ze gelijk nog meer euries.........

is dat zo'n vreemde gedachtegang? Wetgeving is duidelijk. Als je als ontvanger van de boete het niet eens met de zaak bent, kun je bezwaar maken. Prima. Er worden kosten gemaakt door het OM, ook prima. Die kosten worden gedragen door het OM als blijkt dat je onterecht bekeurd bent en zij dus fout zitten. Maar wat als je terecht bekeurd bent, moet het OM die kosten dan ook dragen? Er wordt zoveel geld door de gemeenschap door het putje getrokken, vaak puur om te gallen. Zoals ik al zei is de wetgeving meestal behoorlijk zwart wit; dit mag wel, dat mag niet. 50 is max, 51 is te hard. Als klager weet je dus waar je aan toe bent en weet je wat het risico is als je ten onrechte bezwaar maakt. 

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

cornelis-b

Je broek zakt af van al die onzinnige boetes, relaas van een buurman: Werd aan de kant gezet op dezelfde Dorpsstraat omdat hij na correctie 1 ja je leest het goed één kilometer te snel reed toen hij een groep onverlichte fietsers voorbij ging. Hij werd staande gehouden en de fietsers werd geen haar breed in de weg gelegd. Toen hij vroeg waarom laten jullie die fietsers doorrijden was het commentaar: Daar controleren we momenteel niet op. Uiteraard tekent hij ook bezwaar aan.

Kreeg er net zelf ook weer een binnen 105 na correctie op de A2 Amsterdam ---> Utrecht.

Totaal een 10 baans weg. Tot 19:00 mag je niet harder dan 100 uit oogpunt voor verkeersveiligheid en na 19:00 mag je 130 ongeacht de drukte op de weg :eusa_wall:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Walter

Ik heb wel eens eerder gezegd; als je de staat echt wil pesten als rijder, dan moet iedereen een jaar lang overal en altijd zich subliem braaf aan de regels houden. Er wordt geen enkel getuigschrift verstuurd vanuit Leeuwarden. Dan wordt Den Haag zenuwachtig. Maar nee, wij Nederlanders vinden dat we het recht hebben een beetje creatief met de verkeerswetgeving om te gaan. Dus als wij harder willen, dat moet dat maar mogen. Klopt toch niet?

En dan maakt het niet uit dat ze op plekken gaan staan waar het niets met de verkeersveiligheid te maken heeft. Als iedereen netjes rijdt, is dat ook zinloos

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

The Volvoboy

Citaat van: cornelis-b op 28-01-2014 16:30:52

Kreeg er net zelf ook weer een binnen 105 na correctie op de A2 Amsterdam ---> Utrecht.

Totaal een 10 baans weg. Tot 19:00 mag je niet harder dan 100 uit oogpunt voor verkeersveiligheid en na 19:00 mag je 130 ongeacht de drukte op de weg :eusa_wall:

Tja, je kunt je er wel druk om maken, maar wat ga je eraan doen? Je kunt je er wel aan ergeren, maar daar schiet je niets mee op. Het is duidelijk dat je op de A2 100 mag, en na 19:00 130. Kun je krom vinden, maar het is nu eenmaal zo.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Walter

Citaat van: cornelis-b op 28-01-2014 16:30:52

sorry maar je weet exact hoe hard je er mag. Tuurlijk, het is een slakkengang en je zou er veel harder kunnen. Maar, zoals ik al zei, je weet hoe hard je mag, dus je weet ook dat je te hard reed en dan moet je m.i. niet zeuren.

Nogmaals, ik heb het niet over verkeersveiligheid, puur en alleen heel droog over de regels en de grenzen

Facta non verba

pwberg

Citaat van: Walter op 28-01-2014 16:27:16
Citaat van: pwberg op 28-01-2014 16:08:20
Wat mij betreft mogen ze de kosten van een onterecht ingediend beroep bij de klager neerleggen.

Huh? Dus bij elk afgewezen beroep zou de boete verhoogt moeten worden met de kosten (= X uur á XX,XX euro kan snel oplopen)?

Beetje vreemde gedachtengang....  ???
Vertel dat maar niet in Leeuwarden, dan zien ze gelijk nog meer euries.........

is dat zo'n vreemde gedachtegang? Wetgeving is duidelijk. Als je als ontvanger van de boete het niet eens met de zaak bent, kun je bezwaar maken. Prima. Er worden kosten gemaakt door het OM, ook prima. Die kosten worden gedragen door het OM als blijkt dat je onterecht bekeurd bent en zij dus fout zitten. Maar wat als je terecht bekeurd bent, moet het OM die kosten dan ook dragen? Er wordt zoveel geld door de gemeenschap door het putje getrokken, vaak puur om te gallen. Zoals ik al zei is de wetgeving meestal behoorlijk zwart wit; dit mag wel, dat mag niet. 50 is max, 51 is te hard. Als klager weet je dus waar je aan toe bent en weet je wat het risico is als je ten onrechte bezwaar maakt. 

Pak als voorbeeld even de diverse lokaties waar de maximumsnelheid momenteel met 5 borden op 100 meter wordt aangegeven (en nee, kan effe geen voorbeeld noemen.....). Door de onduidelijkheid rij je te hard en krijgt een boete. Je tekent beroep aan vanwege die onduidelijkheid en kan de kosten (waarschijnlijk niet recht-evenredig aan de hoogte van de boete bijlappen omdat "men" verzuimd e.e.a. duidelijk aan te geven.

Zuurste is dan als je 2 weken later constateert dat de signalering is aangepast en dat het nu wel duidelijk is.

Pas gebeurt bij een maatje van me, bezwaar werd afgewezen omdat men vond dat het heel duidelijk aangegeven stond. Na de aanpassing van de signalering heeft hij nogmaals geprobeerd verhaal te halen, maar als een bezwaar eenmaal afgehandeld is kun je hier blijkbaar helemaal niets meer mee.  ???

Zakkenvullers zijn het daar, zie ook bovenstaand voorbeeld van Cornelis. Inderdaad, 1km te hard is ook te hard, maar fietsers zonder verlichting lijken me een groter gevaar voor de verkeersveiligheid.......  :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

V70geRwin

Citaat van: Walter op 28-01-2014 16:31:26
Ik heb wel eens eerder gezegd; als je de staat echt wil pesten als rijder, dan moet iedereen een jaar lang overal en altijd zich subliem braaf aan de regels houden. Er wordt geen enkel getuigschrift verstuurd vanuit Leeuwarden. Dan wordt Den Haag zenuwachtig. Maar nee, wij Nederlanders vinden dat we het recht hebben een beetje creatief met de verkeerswetgeving om te gaan. Dus als wij harder willen, dat moet dat maar mogen. Klopt toch niet?

En dan maakt het niet uit dat ze op plekken gaan staan waar het niets met de verkeersveiligheid te maken heeft. Als iedereen netjes rijdt, is dat ook zinloos

Jij ontslaat de overheid van elke vorm van redelijkheid en verantwoordelijkheid. De boetes die met autorijden te maken hebben zijn totaal uit verhouding.

Mijn enige vorm van protest is bezwaar maken daar je stem uitbrengen tegenwoordig ook niets meer zegt.

Maar let maar op, als het bezwaar apparaat straks vastloopt kan je over een poosje ook geen bezwaar meer maken. Weer een stapje verder naar totalitair regime.

Auk

Je bent gewoon dom als je te hard rijdt in Nederland. Iedereen weet dat hier vrij hoge boetes op staan, ookal rij je maar een paar kilometer te hard.

Sommige regels zijn krom, boetebedragen zijn regelmatig enorm uit verhouding maar daar kunnen wij als burgers toch niets tegen doen.

Ben zelf een tijd geleden ook goed geweest voor een bedrag van #### cijfers vanwege hardrijden in Nederland. Het vermogen is leuk en lokt enorm uit maar ik heb mijn lesje wel geleerd en hou me netjes aan de snelheid :eusa_wall:
Auke
Volvo. for life

Walter

Dus als een fietser zonder licht mag rijden, mag jij met de auto te hard?

Als de plaatselijke snelheid niet duidelijk is aangeven, heb je een punt. Ook hierin is de wet duidelijk hoe het aangegeven moet zijn. Je kan dus het bezwaar indienen met de nodige bewijslast (foto's en dergelijke) en dan hoef je ook niet bang te zijn voor extra kosten. Recht is immers recht, toch?

Edit; ik probeer niemand hier op de teentjes te trappen, alleen maar iets inzichtelijk te maken.

Facta non verba

NinaPaul

Je krijgt geen boete voor 1km/h!

Voorbeeldje:

Teller op 60km/h
Gemeten 56km/h
Na correctie 53/km/h
Overschrijding 3km/h
Boete?! GEEN!!!

Probeer het zelf maar:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/verkeershandhaving-0/snelheid/bereken/

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Walter

Citaat van: NinaPaul op 28-01-2014 17:06:57
Probeer het zelf maar:

CiteerEr zijn boetes voor gemeten snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u bij limieten onder de 100 km/u.

Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard.

Bij 130 volgt een boete als 136 km/u of sneller wordt gemeten
.

Facta non verba

Midicijnman

:eusa_wall:

Terwijl ik dit topic zit te lezen komt de postbode.
Trajectcontrole A4 links, 120 gemeten, maximum snelheid 100, boete: €128. Afgelopen zondagavond laat op een bijna lege weg van drie banen breed.

Ik laat nu een stukje leeg...

...want wat ik hier zou hebben geschreven over die achterbakse zakkenvullers zou in strijd zijn met de forumregels.

Marc O.

Echt een bizar idee. Daarmee schrik je mensen alleen maar af om hun gelijk te halen. We leven hier in een rechtsstaat, niet in een politiestaat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Citaat van: NinaPaul op 28-01-2014 17:06:57
Je krijgt geen boete voor 1km/h!

Voorbeeldje:

Teller op 60km/h
Gemeten 56km/h
Na correctie 53/km/h
Overschrijding 3km/h
Boete?! GEEN!!!

Probeer het zelf maar:

Nina,

Nu zit je er naast ;)
Tot aan de 100 is de correctie 3km/h en daarboven 3%.
Teller: 60
gemeten: 57
na correctie: 54
en dus een prent van 4km/h te hard, daar de bekeuring op de mat komt vanaf 7km/h na correctie te hard ;)

Ik rij altijd 5á6km/h te hard en zelden of nooit komt er een prent :D
Volvoloos....