Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Citaat van: V70R^2 op 12-11-2014 23:09:32
Citaat van: The Demon op 12-11-2014 22:33:00
Citaat van: StefanCJ op 12-11-2014 20:36:53
Post uit Duitsland. Foto is niet zo mooi, 118 gereden waar 100 toegestaan. Boete 30,-. Dat zijn nog eens leuke prijzen.
Ben je herkenbaar op de foto?
Als nee, dan hebben ze geen zaak volgens de duitse wetgeving.

Is voor mij de reden dat ik altijd een pet en zonnebril op heb en de zonneklep naar beneden in Duitsland.

Echt waar  :D :D ? Dat ga ik onthouden dan voor als ik weer eens duitse biertjes ga inkopen  ;D

Gaat 'm niet worden. Als je aangeeft dat jij niet de bestuurder bent moet je aangeven wie er dan wel het vtg bestuurt heeft bij de vaststelling. Kan je dit niet ben je automatisch de pineut als kentekenhouder ;D

BBS

Citaat van: widebody op 09-12-2014 19:51:39
Post uit Duitsland. Foto is niet zo mooi, 118 gereden waar 100 toegestaan. Boete 30,-. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

Is voor mij de reden dat ik altijd een pet en zonnebril op heb en de zonneklep naar beneden in Duitsland.

Echt waar  :D :D ? Dat ga ik onthouden dan voor als ik weer eens duitse biertjes ga inkopen  ;D

Gaat 'm niet worden. Als je aangeeft dat jij niet de bestuurder bent moet je aangeven wie er dan wel het vtg bestuurt heeft bij de vaststelling. Kan je dit niet ben je automatisch de pineut als kentekenhouder ;D
Die kleine bedragen in de Baustelle Republik Deutschland kun je makkelijk zo aftikken. Als het om de "iets" pittigere overtredingen gaat waarin je gevraagd wordt via een brief om je gegevens in te vullen en die brief terug te sturen zodat je daarna alsnog "gefactureerd" kunt worden met bijhorende Flensburg punten; niet doen. ;)
Gewoon doen alsof je nooit post hebt gekregen, aangetekende brieven niet accepteren maar terug laten sturen. Na een poging of 3 zullen ze het opgeven.
Mocht je later ooit door de BAG/Polizei/Zoll gecontroleerd worden trekken ze je gegevens na => niks aan de hand :D ;D

Ik heb het zelf gehad, te weinig afstand op de A1 tijdens de werkzaamheden. Afstand was 30 meter en dat moest zijn min. 50 meter.
Brief met foto keurig netjes thuisgestuurd gekregen en op alle post niet gereageerd. Aangetekende brief retour afzender laten sturen. Niks van weer gehoord.
Vorig jaar aangehouden tijdens een grote verkeerscontrole met BAG/Polizei/Zoll en nog wat meer van die geüniformeerde figuren.
Rijbewijs, paspoort en fahrercarte afgegeven en ik begon hem al te knijpen na nog 2 "openstaande" boetes. :-\
Komt die brave borst op mij af, overhandigd de spullen en zegt: "schönen tag noch und eine gute fahrt"  ;D ;D

Ik zeg: onthoud die kennis en doe je voordeel ermee ;) :D :D
Volvoloos....

widebody

Citaat van: BBS op 09-12-2014 21:02:15
Citaat van: widebody op 09-12-2014 19:51:39

Die kleine bedragen in de Baustelle Republik Deutschland kun je makkelijk zo aftikken. Als het om de "iets" pittigere overtredingen gaat waarin je gevraagd wordt via een brief om je gegevens in te vullen en die brief terug te sturen zodat je daarna alsnog "gefactureerd" kunt worden met bijhorende Flensburg punten; niet doen. ;)
Gewoon doen alsof je nooit post hebt gekregen, aangetekende brieven niet accepteren maar terug laten sturen. Na een poging of 3 zullen ze het opgeven.
Mocht je later ooit door de BAG/Polizei/Zoll gecontroleerd worden trekken ze je gegevens na => niks aan de hand :D ;D

Ik heb het zelf gehad, te weinig afstand op de A1 tijdens de werkzaamheden. Afstand was 30 meter en dat moest zijn min. 50 meter.
Brief met foto keurig netjes thuisgestuurd gekregen en op alle post niet gereageerd. Aangetekende brief retour afzender laten sturen. Niks van weer gehoord.
Vorig jaar aangehouden tijdens een grote verkeerscontrole met BAG/Polizei/Zoll en nog wat meer van die geüniformeerde figuren.
Rijbewijs, paspoort en fahrercarte afgegeven en ik begon hem al te knijpen na nog 2 "openstaande" boetes. :-\
Komt die brave borst op mij af, overhandigd de spullen en zegt: "schönen tag noch und eine gute fahrt"  ;D ;D

Ik zeg: onthoud die kennis en doe je voordeel ermee ;) :D :D

Been there, done that, got the fine.

Gaat ook niet lukken. Heb ook eens voor kleven een fotoke gehad. Ook niet gereageerd, 2x zelfs niet.
Brief gekregen van de rechtbank(kreis Unna). Gingen de NL justitie in schakelen en de boete zou nog wel aangepast worden.

Gemeld in Aken, kon mijn boete laten uitvoeren in Aken, anders moest ik terug naar Unna. 2maanden rijontzegging(duits grondgebied), 2punten in Flensburg(op de hoop erbij ;D) en 200euro boete. Ga er maar aan staan! Baas over de zeik, mocht D niet meer in. Ook nog gezeik mee gehad.

Kortom, niet handig.

ZC3rr0r

Grrrrr, 500NOK vanochtend voor foutparkeren in Kristiansand.
En dat terwijl de receptie van het hotel had gezegd dat ik op deze plek gewoon de hele nacht kon blijven staan.

Bah.

grijzev70tdi

33 euro... 7 km te hard gereden in Wilp, donderdag avond...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Spin!

Citaat van: ZC3rr0r op 11-12-2014 10:05:15
En dat terwijl de receptie van het hotel had gezegd dat ik op deze plek gewoon de hele nacht kon blijven staan.

Bah.

Hallo receptie  :evil: hoeveel gratis overnachtingen zijn dat?

www.vm-parts.nl

Marc O.

Citaat van: Spin! op 11-12-2014 16:54:30

Bah.

Tegen Noorweegse prijzen? Uurtje of 4 gok ik zo ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

ZC3rr0r

Citaat van: Marc O. op 11-12-2014 20:02:30
Citaat van: Spin! op 11-12-2014 16:54:30

Bah.

Tegen Noorweegse prijzen? Uurtje of 4 gok ik zo ;D

Zelfs 4 uur had netjes geweest ;-)
In plaats daarvan was het verweer:

"Goh, dat hebben we nog nooit gehad. Ik zal de kommun wel een mailtje sturen, kijken of die er iets aan willen veranderen."
"En de kosten van de boete?"
"Tja, die zul je zelf voor je rekening moeten nemen. De kans dat je het geld van de kommun terugkrijgt is nihil. En wij kunnen je verder niet helpen."
"Hoezo niet? Ik vraag expliciet aan je collega waar ik mag parkeren en wat het kost, zij zegt "Je mag hier gratis langs de kant van de weg parkeren van 17:00 tot 8:00" en vervolgens krijg ik een boete. Hoe is dat mijn schuld?"
"Zoals gezegd ik mail de kommun voor je en dat is alles wat ik kan doen."

Heb dat verweer vervolgens nog drie keer gehoord en toen heb ik het maar opgegeven.
Foto's gemaakt van de plaats waar ik geparkeerd was, de borden ter plaatse en de boete in kwestie, heb het naar de receptie gemaild en zij hebben het doorgestuurd.

Kans dat hier iets meer gedaan wordt: 0,01%
Kans dat de verhuurmaatschappij deze boete op mijn creditcard inhoud: 100%
Kans dat ik het geld van de verhuurmaatschappij terug krijg als de Kommun bij gratie gods besluit dat ik gelijk heb en het geld terugstort: 0,000000000000000000001%

Toch jammer van dat etentje voor onze partners dat ik nu niet in Kristiansand heb gehouden, beste Kommun en lokale middenstand. :D

Thijs850

Jahoooorr A2 = 130 reed 136 correctie van 5 = 1 te hard graag aftikken = EUR18
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700