854 t-5r (2.0l) Project "Eerherstel"

Gestart door Rvd, 06-04-2014 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Ben benieuwd of de oude eigenaar ziet hoe je nu dus wel goed onderhoud dient te plegen. Elke 850 die in handen van deze beste man belandt is vrijwel ten dode opgeschreven ben ik bang.

Die carterventilatieslang is 1e klas beunwerk!

Gelukkig zijn alle 'beunsporen' nu vrijwel uitgewist en staat er weer een strakke T-5R.

elianmars

cornelis-b

Je had het al verteld Rens maar met de foto's er bij is het zoveel mooier. Man wat een werk, maar er staat straks weer een ZGAN 854 voor je deur.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Man wat een werk idd, maar ook: man wat een gepruts is er uitgevoerd aan dat ding :o

Lammert

Ik lees nu voor de eerste keer deze blog, van begin tot eind meteen, maar man wat een mooi verhaal! Echt genieten om zo'n oud hok weer helemaal op te zien leven :) Knap werk!

razorx

Ik zal dit weblog zeker blijven volgen. Heerlijk om weer een mooi technisch blog te lezen.
Maar wat is er ontzettend gebeund in het verleden. Geweldig het tempo dat je hebt bij het opknappen van die wagen.
Respect!

Rvd

Bedankt voor alle mooie worden.
Eind van de week hoop ik weer een mooie update te kunnen maken

Arnie82

Hey Rens,

Even een bak koffie gepakt en het verhaal even doorgelezen... Mooie klus heb je daar maar eerlijk is eerlijk, de auto is het wel waard zeg! Straks heb je een bijzonder fraaie DOP voor het huis staan!

Suc6 met het klussen en dank voor het dash... Je hebt geen woord gelogen over de staat ervan en hij gaat een mooi 2e leven krijgen in mijn V ;)

Gr. Arnold
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

StefanCJ

Wow, net even je complete blog doorgelezen. Erg leuk om te lezen, je pakt het allemaal grondig aan, top! Veel plezieRrr ermee!

Rvd

Het is weer een tijdje gelden dat ik een update over mijn project heb geplaatst, maar we hebben niet stil gezeten.

De auto is ook technisch grotendeels uit elkaar geweest, met dank aan Dennis850 welke veel heeft gedaan.
Ik kan er natuurlijk veel over vertellen maar wat plaatjes zijn leuker dan lappen met tekst
De auto tijdens zijn ontmanteling van de motor en bak

En uiteindelijk blokje los  :eusa_pray:

Na het nodige sloopwerk werd het tijd voor de wederopbouw. Hierbij was een vracht aan nieuwe onderdelen nodig  :eusa_dance: :eusa_think:

Frisse Turbo en Japanfold

Blok op het mooi schone subframe

Ook de hele ophanging en stuurinrichting weer vers erop

Na dit geheel wat even heeft geduurd uiteindelijk aan de terugreis naar huis begonnen. Helaas bleken er nog de nodige gebreken te zijn. zowel motorisch als elektronisch
Als backup reed EricL maar even mee.

problemen die er nog waren maar uiteindelijk opgelost zijn:
- Motor Fan sloeg niet aan (had geen voeding)
- ABS storing door bekabeling
- Turbo bouwde 0% druk op (was geen lol aan  :eusa_wall: )

Helaas was bij Dennis de slang naar de kachelradiateur gaan lekken.
Bij aankomst thuis kon dus wederom weer het gehele interieur eruit en heb ik een paar kachels in de auto gezet.
Na dat alles droog was, heb ik ook de stoelen weer opgehaald. En het uiteindelijke resultaat is boven mijn verwachting geworden.
Wat nieuw is bekleed:
- Voorstoel bestuurder
- Pookhoes
- Armsteun
en zo staat de auto er nu bij:

Begin steeds meer zin in dit project te krijgen hahah ;)

big ben

V70geRwin

cornelis-b

Ik had de auto al live gezien en het hele verhaal al gehoord maar met wat plaatjes er bij is het helemaal compleet. Stoel, armsteun en pookhoes zien er gelikt uit net als de rest van de wagen, het is een hele klus geweest tot op heden maar hij is het waard.  :eusa_clap: :eusa_clap:

Zitten de daklijsten er nog op?  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rvd

Een klein detail wat ik was vegeten te melden, Maar inderdaad Henk de daklijsten zitten erop. Ook weer een hele verbetering in het aanzicht.

maruska

en al die andere updates ? of mogen we dat nog niet roepen ;D

ow, je signature staat niet op t-5r ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R