Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

portlock

Zow, mannelijke klus hoor. Mooi dat bak weer draait als een tiet.
Vreemd dat die olie leiding zo dicht gekoekt zat??
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

remeeus

Dank voor alle mooie woorden heren :angel:

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 11-11-2014 10:07:14
Met woorden: die olietoevoerleiding van de turbo zat dus gewoon een beetje verstopt?

Waar voor een zooi kwam daar uit en hoe heeft dit kunnen ontstaan? (Dit heb ik op dit forum nog niet eerder gezien namelijk.)

Ja de leiding zat ech volledig dicht gekoekt.
Tja wat het precies is weet ik niet maar het lijkt op koolafzetting, en hoe het er komt......... weet jij hoe een koe een haas vangt? ;D
ik denk met een hengel ;)

Citaat van: de Boeing op 11-11-2014 11:04:48
Hulde!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

en knap dat je ook "gewoon" weer ff die automaatbak open trekt, zijn er niet veel die dat kunnen/durven...

En netjes die carterpan zo fris, zijn hier nog speciale reinigingsproducten aan te pas gekomen (of enkel standaard ontvetter + spoelbak). Ben nog een beetje in dubio of ik mijn pan loshaal om goed te reinigen voor ik hem terugbouw in de 850 of hem laat zitten en er een motorflush in gooi.

Ja ik kan het ook niet doen maar een ander doet 't niet ;D Nee zonder gekheid, ik had de bak al een keer los gehad dus dan moet het een tweede keer ook lukken ;) En veel slechter kon het er toch niet van worden ;D

De pan is alleen in de onvetterbak geweest, een half uurtje schrobben en poetsen doet wonderen. Ik weet niet waarom je hem er onderuit wil halen maar het is op zich prima te doen zelfs met het blok ingebouwd. Je kunt wel alles even fijn schoonmaken, ook in het onderblok vond ik wat aanslag dus even voorzichtig met een klein borsteltje alles langs en voilà.  Wel even alle ringetjes vervangen.


remeeus

Citaat van: Vulk op 11-11-2014 11:09:40
Hier heb ik ook vragen bij? Een vorige eigenaar die heel goedkope olie gebruikt heeft en er heel lang mee doorgereden?

Ik heb helaas geen idee wat er voor mijn aankoop met het blok gebeurt is, maar ik vermoed inderdaad action olie met een combinatie van supermarkt bezoekjes

Citaat van: volvobug op 11-11-2014 11:34:58
Hulde voor je werkzaamheden. Je beschrijft het ook alsof het even gebeurd terwijl de aardappelen op het vuur staan  ;)

Hahaha nee het heeft wel iets langer geduurd hoor ;D Ik denk dat het al met al een week werk is geweest maar ik heb er ongeveer vijf weken over gedaan

Lunadust

Mooie klus,
Als ik de olieleiding zo zie lijkt het alsof er een aantal beurten overgeslagen zijn.
Heb je ook onder het kleppendeksel gekeken?
En dan met name de oliekanalen naar de nokkenassmering?

Techneut, geen dichter.

remeeus

Nee moet eerlijk zeggen dat ik de kleppendeksel nog niet los heb gehaald

daanium

zojuist je hele blog gelezen, man wat een vak werk ;D complimenten hoor
op één van de eerste foto's, op de eerste pagina, heb je nog een auto naast de Volvo staan.
Is dat een Mazda MX-3 V6 ?

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

remeeus

#96
Dank je ;D

Ja dat heb je goed gezien, die is van m'n zwager.
moeten twee nieuwe dorpels in gelast worden :(

remeeus

Vanavond even aan het spelen geweest met twee verschillende TCU's (automaat computer)
De ene van een T5 en de ander van een 2.5 20v. Daar zit toch wel degelijk verschil in zeg!

Heb er de handleiding van Aisin Warner even bij gepakt en afgezien van de verschillende schakelmomenten heeft de T5 TCU geen lock-up in de tweede en derde versnelling, wel in z'n vier maar dan komt deze pas veel later in. Overigens treed de lock-up in de tweede versnelling pas in bij een olietemperatuur van 115 graden dus dan moet je al aardig je best doen ;D
Dat betekend dus dat er bij rustig rijgedrag de bak zich ook veel rustiger gedraagt en wat brandstof besparing op de koop toe :eusa_dance:

cornelis-b

Pim ik had natuurlijk al een en ander van je gehoord over de ombouw van het blok en net eens de tijd genomen om alles eens goed door te lezen. Man wat een werk  :eusa_clap: :eusa_clap:

Zijn er inmiddels nog dingen te melden over de auto of gaat hij zo goed dat er gewoon niets te melden is? Is wel het beste natuurlijk ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

remeeus

#99
Hoi Henk, en alle andere natuurlijk

Gelukkig zijn het meer foto's dan tekst Henk ;D  Het is wel weer even geleden inderdaad.

Ik ben druk met van alles en nog wat de laatste tijd, heb veel gemaild met Piet en bevoorrecht om zijn lambda-controler en lpi-switching te testen. Dit draait nu lekker en stabiel, ook heb ik zijn laatste uitvinding toegepast, namelijk de softwarematige AC-modificatie waardoor de ECU weer controle krijgt over de pomp.
Dit is overigens geen overbodige luxe want zonder de controle van de ECU over de pomp zal deze dus blijven draaien ongeacht wat de hoge en lage-druk sensoren aangeven want dit word namelijk doorgegeven aan de ECU die vervolgens de pomp uit dan wel aanschakelt.

Motorisch valt er gelukkig weinig te melden behalve dat ik niet toe kom aan verdere tuning.

Verder is de achteras er onderuit geweest voor revisie



Het was nodig



Gisteren heb ik twee nieuwe Meyhle HD draagarmen binnen gekregen want de rechter fuseekogel is ral, heel vervelend in bochten naar links!

En ik vrees dat m'n stuurhuis lekkage vertoont aan de rechter kant >:(

remeeus

Vorige week de draagarmen vervangen, wat rijd dat weer lekker zeg!

Net nog even de olie en filter gewisseld en even gauw de hogedrukspuit er overheen gehaald.




cornelis-b

Ik vind de type aanduiding op de achterklep echt geweldig en de wielen super mooi.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

remeeus

Dank je Henk, ik twijfel nog wel om gewoon alles er af te halen. Vind ik ook wel wat hebben.


Ik was vanmiddag lekker op tijd thuis en kon dus even een ergernis aanpakken:

De LPI schakelaar die niet meer laat zien dat de motor op gas loopt, en alleen de bovenste twee lampjes van de inhoud meting doen het nog en het rode lampje als de tank bijna leeg is (gelukkig).

Voorzichtig uit elkaar:


Voor diegene die meer van de inhoud willen zien:




Het zijn een soort smd ledjes (ik heb er ook geen verstand van) denk ik. Ik heb het tin van de ledjes even opnieuw laten vloeien op de print, ik heb helaas geen apparatuur om smd te kunnen vervangen.
Wel heb ik de ledjes even door gemeten met de multimeter op diode stand, deze lichten dan ook heel licht op tijdens het meten zo kun je dus ook zien of ze het nog doen. Helaas doen 1/4 en 1/2 vol het niet meer, misschien maar een keer van twee 1 werkende maken.
Helaas heb ik dus niet alles kunnen redden maar ik kan in ieder geval weer zien of de motor op lpg loopt  :eusa_dance:

rappendaf

 Net de blog door gelezen amai jij hebt er zin in motor derin motor deruit RESPEKT .mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

razorx

Ik heb de wagen live mogen aanschouwen.
Wat is dat allemaal netjes ingebouwd. Van de motorinbouw, tot de uiterst nette LPi inbouw en het wegwerken van de bedrading.
Complimenten!